המלך הוא דוש: לקניה ווסט עדיין יש מקום של כבוד בזירת האופנה

שבוע האופנה של ניו יורק חשף את הקולקציה הראשונה של קניה ווסט לאדידס. בואו רק נגיד שעדיף היה לכסות גם את הפנים של הקהל בגרביון

קולקציה ראשונה של קניה ווסט עבור אדידס. צילום: GettyImages
קולקציה ראשונה של קניה ווסט עבור אדידס. צילום: GettyImages
17 בפברואר 2015

קניה ווסט אוהב אופנה כמעט כמו שהוא אוהב סקנדלים. או שלהפך. משל זוגתו לא הספיקה לייצר לאחרונה מספיק רגעים שניערו את האינטרנט ואת השיח העכשווי על תמונות העירום שלה, הוסיף ווסט עוד אחד משלו למשפחה הפעילה, כשכמעט ניגח את זכייתו של בק בפרס הגראמי לאלבום הטוב ביותר, שלדעתו נשדד מביונסה.

לפעמים נדמה שקניה עושה דברים רק בשביל להוכיח שאף אחד לא יכול לעצור אותו, ולכן אחד התחומים שהמוזיקאי הסופרסטאר התקשה בהם הוא עולם האופנה, או המעבר שלו מהיותו צרכן נלהב של התחום להיותו יוצר מן השורה. לאחר שיתוף פעולה מוצלח מבחינה מסחרית עם נייק, ויצירת נעלי ה״אייר ייזי״ שנחטפו מהמדפים והפכו לפריט אספנים, כמו גם שיתוף הפעולה הממוקד שלו עם לואי ויטון, הוא העלה בשבוע האופנה של פריז ב־2011 שתי תצוגות שאפתניות שזכו, ובצדק, לביקורות קטלניות על הגזרות הלא מוצלחות, השימוש חסר הטעם וההצדקה בחומרים היקרים, הפזרנות המחשבתית והמעשית.

ווסט, כצפוי, זעם על הביקורות וביטא את כעסו על כל במה אפשרית. מלבד שיתוף פעולה עם חברת האופנה הצרפתית APC, שהתמקדה בקולקציה צנועה ורגישה ולכן הייתה ונשארה אחת מהרפתקאות האופנה החינניות ביותר של קניה, הוא הוריד את הפרופיל האופנתי שלו, עד כמה שהאגו שלו אפשר זאת.

בשבוע שעבר, לאחר שנתיים שחלפו מאז הכרזת שיתוף הפעולה המצופה שלו עם אדידס, הוא העלה קולקציה ראשונה למותג אופנת הספורט בתצוגה מלאת סלבריטאים בשבוע האופנה של ניו יורק, מיקום שהרגיש לו נכון, הרבה יותר מפריז שבה הסטנדרט גבוה יותר. ולמרות זאת, גם את הפרזנטציה הזו ליוותה תחושת ״המלך הוא עירום״, לא רק כי את מרבית המראות הציגו דוגמנים ודוגמניות שגופם כוסה כליל בגרביוני ניילון אטומים בצבע עור, שחשפו כל קימור ושיפוע בגוף, אך העלימו את הפריטים (הטריק הזה הדגיש את האלמנט המבורך של ליהוק במידות גוף שונות, אם כי לעתים היה נדמה כי הבחירה הזו היא תירוץ להעלות על המסלול דוגמניות בעלות ישבן מלא במיוחד, שהזכיר את השער השערורייתי של אשתו), אלא גם כי היה קשה לזכור את הפריטים מהקולקציה (סוודרים בגזרת אובר-אובר-סייז, חלקם אכולי חורים, מכנסי טרנינג שמוטי מפשעה ומעילי קומנדו צבאים) כי מרביתה התבססה על סטיילינג לא חדשני או מוצלח במיוחד ועל מראות שמאוד מזוהים עם קניה.

לווסט עדיין יש מקום של כבוד בזירת האופנה, בעיקר בזכות האומץ שלו להיות מוזיקאי ההיפ הופ הראשון ש״התלבש״ ומי שקירב בין המעמד הגבוה של תעשיית האופנה למיינסטרים, אך נראה שכל ניסיון שלו לחצות את הקווים מערער אותו. ולמרות זאת, ברור שנעלי ״ייזי 2" שכינה הניו יורק מגזין כ״מגפי ה־UGG של קניה״ יימכרו בכמויות בחנויות אדידס ברחבי העולם, וזו הסיבה שמותגים רבים ימשיכו לספק לווסט במה, והוא מצדו ינצל אותה – אולי רק כדי להנציח את העובדה שהיא ניתנת לו.