טעים ומוסרי: 8 המנות הטבעוניות הכי טעימות בתל אביב

לולי. צילום: אסף קרלה
לולי. צילום: אסף קרלה

לא משנה אם אתם טבעונים או לא, כמה מהדברים הכי טעימים בעיר לא כוללים בשר, חלב או ביצים. קבלו את המנות הטבעוניות הכי טובות בתל אביב - במסעדה או במשלוח

1 בנובמבר 2021

תל אביב הפכה בשנים האחרונות למובילה בתחום הטבעונות. גם אלה שעדיין צורכים מזון מן החי יודעים לזהות שמתרחשת מהפיכה סביבם והמנות המעולות במסעדות עירנו הן אינדיקציה טובה נוספת לכך. מה גם שאנחנו אוהבים את כדור הארץ שלנו ולא ממש רוצים שיושמד. אז מה אומרים, רוצים להפסיק לצרוך מזון מן החי? לכבוד יום הטבעונות הבינלאומי ארגנו לכם כמה אפשרויות מעולות שאולי יגרמו לכם לעבור צד (או סתם ליהנות מהן).

1. טהאו סמון פאי | קאב קם

על המטבח האסייתי תמיד אפשר לסמוך שיתאים לכל חיך, ללא הבדל דת, גזע, מין או נטייה תזונתית. את מנת הטופו הפריך במשרה שיטאקי שצלוי על הגריל, עטוף בתבליני "סמון פאי" וקשיו של קאם קם לא נשכח עוד הרבה זמן. מנה נפלאה שכל מרכיביה משתלבים נהדר זה בזה.
62 ש״ח, לינקולן 11

קאב קם. צילום: יאיר גת
קאב קם. צילום: יאיר גת

2. ריזוטו פריקי | אוזריה

במסעדה היוונית-בלקנית יודעים לשמח את כולם, ועושים זאת הפעם עם ריזוטו פריקי מצוין ועשוי כהלכתו, עם נקניקיות שעשויות מפטריות ונותרות במרקם מהנה ומושלם. מנה נהדרת שמשתמשת במרכיבים מהצומח בלבד כדי להזכיר לנו שוב איפה הכל התחיל.
58 ש״ח, מטלון 44

3. פוט סטיקרס | טאיזו

מדובר בכיסונים כביכול פשוטים, אבל הפשטות מנצחת כאן וכבר אמרנו בעבר שכופתאות הן סוג של נחמה. אז על אחת כמה וכמה כשהן במילוי מנגולד, מנקאי, חיטה ירוקה, מקדמיה, צ׳יפס שום ופטריות שימג׳י.
76 ש״ח

פוט סטיקרס מנגולד וסלט מנקאי. צילום: סטודיו
פוט סטיקרס מנגולד וסלט מנקאי. צילום: סטודיו

4. בריוש צ׳ילי קון קארנה | מארי אנטואנט

חשבתם שטבעוני לא יכול להיות מושחת? אז חשבתם. חכו שתטעמו את הבריוש הרך והמבורך של שף שחר לוי, במילוי צ׳ילי קון קרנה מקסיקני ופיקנטי כהלכתו. הקארנה במקרה זה הוא בשר ביונד מיט, הצ׳ילי אותו הצ׳ילי הבריוש לפי הספר, והביס – אגדה.
25 ש״ח, אבן גבירול 8

בריוש טבעוני במארי אנטואנט. צילום: גל זהבי
בריוש טבעוני במארי אנטואנט. צילום: גל זהבי

5. המנה התאילנדית | משק ברזילי

במשק ברזילי המטבח כולו מוקדש לטבעונים, וטוב שכך. המקום הפך למוסד מתכונים לאוכל נפלא – וללא קשר להיותו טבעוני, הוא בריא, מזין וצבעוני. המנה התאילנדית שלהם, למשל, אף מהנמכרות ביותר בוולט, והיא כוללת טופו אורגני (כמובן) קארי ירוק חרפרף, קישואים, עלי מנגולד ופטריות בחלב קוקוס. יאמ.
58 ש״ח, אחד העם 6

משלוחים במשק ברזילי. צילום: אנטולי מיכאלו
משלוחים במשק ברזילי. צילום: אנטולי מיכאלו

6. סטייק כרוב | לולי

מסעדת החוף החדשה שמוכיחה לכולנו שתל אביב יכולה גם להיות סן טרופז אם רק רוצים, מגישה סטייק כרוב צלוי כהלכתו עם ״חמאה״ חומה שעשויה מסויה יפנית מתקתקה, ותוספת דואה מנצחת. מנה נהדרת, שמעלה על נס את הכרוב שמתגלה נהדר ופריך בצלייתו.
44 ש״ח, הירקון 121 א, טיילת תל אביב חוף גורדון 

7. רוסטביף בחלה | 416

אמנם זה לא באמת רוסטביף, אבל זה טעים לא פחות. ביונד מיט צלוי על הפלנצ׳ה ופרוס דקיק נח לו בחלה רכה ומבורכה, איולי חרדל, איולי חלפיניו בחריפות מעודנת, כרוב, בצל מטוגן, עגבנייה וחסה. והנה גם טבעונים יכולים ליהנות מכריך מושחת בלי להתנצל.
68 ש״ח, הארבעה 16 

רוסטביף בחלה של 416. צילום: אסף קרלה
רוסטביף בחלה של 416. צילום: אסף קרלה

8. כרובית בקארי עגבניות | הרצל 16

כבודה של הכרובית של של איל שני במקומה מונח אך יש לאן לשאוף, כפי שמוכיחה חצי כרובית בגריל פחמים בקארי עגבניות וגרגרי חומוס. זוהי מנה שמחברת מעושן וחריף, מזרח ומערב, באיזון מדויק וסקסי כפי שרק רותי ברודו יכולה (52 שקלים).
הרצל 16 

חצי כרובית בפחמים הרצל 16 (צילום: עידית בן עוליאל)
חצי כרובית בפחמים הרצל 16 (צילום: עידית בן עוליאל)