המנות המשתלמות ביותר בתל אביב: זול ומשביע

מרק פו ב-La Cha Phe, בורקס גורגונזולה בפסאז', קציצות טלה עם טחינה באורבנו וייחו ועוד. המנות הזולות שישאירו אתכם שבעים

La Ca Phe
La Ca Phe
19 בפברואר 2014

מרק פו, 36 ש"ח, Ca-Phe

מבנה הקיוסק הגדול בפינת דיזנגוף ושדרות בן גוריון אפוף וייב של צעירים רווי פרומונים שבאו לאכול לחמניות באן, בעוד הכלבים, התינוקות והאופניים שהביא כל אחד מהם מייצרים ביניהם אינטראקציות מגוונות. הקפה הצרפתי-ווייטנאמי מנפנף בקסם האקזוטי שלו בעזרת עיצוב דרמטי שנוצר בגלל גידור בסבכת מתכת, חלוקי נחל, קיסוס המגיח מקירות המורכבים לוחות אדמה ותאורה ספוקית. הפנטזיה על דוכן רחוב של אוכל וייטנאמי מתממשת בתל אביב, ואגב, מי שמשלימה את האשליה היא תמרה – המיצייה שמעבר לכביש ששייק טרופי שלה יכול בהחלט לתפקד כמוצר משלים לארוחה בקפה.

הקפה הווייטנאמי הזה הוא הוכחה נוספת שהחבורה שעוררה לחיים את קיוסק הבימה בעזרת פרצעל וחלות של ויזניץ בימי שישי, והקימה גם את האתר הקולינרי הנוכחי, יודעת איך לפזר אבקת DNA ברורה על כל לוקיישן. למרות ההשקעה המתוארת בנכס, מחיר הארוחות נמוך בהרבה מכל רגע שבו כף הרגל דורכת במסעדה.

אמנם עידן הכיבוש הצרפתי בוייטנאם מורגש היטב בסנדוויצ'ים שתוכנם אסייתי קלאסי והמעטפת שלהם היא בגט דק, מחודד ונוקשה קליפה; אבל בבקשה אל תזמינו אותם אוטומטית. לפני שאתם מתיישבים בנינוחות אל הבר נסו לגשת אל החלון שפונה לדיזנגוף ולבחון היטב את הנעשה בוויטרינה. מוצבות בה שקיות שקופות שלקצה שלהן מוצמדים צ'ופ סטיקס בחוט תפירה צבעוני. אטריות, עשבי תבלין, נתחי עוף וכל מה שתזדקקו לו למרק פו כבר ממתינים בשקית לרגע שבו יתקיים המפגש בין המרק החם לתכולת השקית שנוצקת לתוכו. תמורת עודף מ־40 ש"ח אתם יושבים אל שולחן פיקניק בשדרה ומשמיעים קולות שליקה של אטריות ומצמוץ של הנאה.

La Cha Phe

תבשיל בשר עם חומוס, 35 ש"ח, מנזר

באתם למנזר בשביל לשתות בירה ולשכוח. משהו בדינמיקה הגברית של המקום מכתיב לעיסה רעבתנית של נקניקייה איטלקית עם פירה או ברוסקטה של מוח טלה (במחיר מגוחך של 38 ש"ח). אבל מנת הבשר עם החומוס והחצילים שמונחת על טחינה היא המנצחת הגדולה בתפריט, ויש מצב שאפילו תוכלו לזלול אותה עם כוס יין אדום בצד במקום עם ג'ארה של בירה.

מנזר

בייגל שוט עם סלט, 39 ש"ח, באצ'ו

בית הקפה הזה ממוקם מאוד נכון בלב העיר, בגלל העובדה הפשוטה שהוא מצד אחד גם נמצא בספוט מרכזי אבל מצד שני – מוכּר רק ליודעי ח"ן ולא תמצאו בו סתם עוברים ושבים תועים ברחוב קינג ג'ורג'. תכלס – בכל פגישה שמעבר לאספרסו מזמינים בייגל שוט: מדובר בבייגל גדול ומשביע שממולא בביצת עין, גבינה צהובה, בזיליקום ופרוסות עגבנייה. כל הטוב הזה מוגש עם סלט ליד, והנה לכם גילטי פליז'ר כהלכתו.

קינג ג'ורג' 85, 5289753־03

באצ'ו
באצ'ו

פסטה פומדרו, 42 ש"ח, פסטה מיאה סטרדה

זה 20 שנה שג'ורג'יו סופינו מייצר פסטה טרייה מבצק של קמח וחלמונים באותו המתכון בדיוק. בסניף המהיר שפתח לפני כשבועיים לרשת פסטה מיאה באבן גבירול, היינו ממליצים לכם לחזור לאבני היסוד של המטבח האיטלקי: פסטה פומדרו עם עגבניות, שמן זית, שום ובזיליקום. אין מחיר לקלאסיקה.

אבן גבירול 142, 6296299־03

קציצות טלה עם טחינה, 58 ש"ח, אורבנו וייחו

ההמבורגרייה החדשה במבנה הישן בעל הקשתות הקמורות ביפו נהנית מתפריט מקצועי של השף יענקלה שיין. קרניבורים רגילים יכולים להזמין המבורגר 110 גר' ב־23 ש"ח, אבל לקרניבורים אנינים ותפרנים היינו ממליצים דווקא לחלוק מנה בגוון אוריינטלי המגיעה בלחמניית פראנה אחת ובה שלוש קציצות טלה עם טחינה, אריסה ולימון כבוש. בתכל'ס זה יוצא קציצה וחצי לסועד ו־58 ש"ח לשני הסועדים. קטן, מסוגנן ולגמרי ולעניין.

אורבנו וייחו

בורקס גורגונזולה, 24 ש"ח, פסאז' אלנבי

השף דן ארווץ (אקס מנהל מטבח באברקסס צפון) בנה תפריט יצירתי, סקסי ומשועשע לבר של פסאז' אלנבי, וכולו במחיר אחיד של 24 ש"ח למנה. נסו לנגוס בבורקס גורגונזולה עם גאודה, תרד צלוי ויוגורט, ותגלו התמודדות מאתגרת במיוחד עם צירוף תכונות מעניין: פציח, פריך, חלקלק, מטפטף ומזגזג – כל זה בתוך הטעמים בפה. עכשיו נסו לאכול את הבורקס בזמן שאתם מזיזים את הכתפיים לצלילי הביט.

פסאז'