פרסי האוכל 2018: המסעדה הכשרה הטובה ביותר בתל אביב

פעם היה קשה למצוא אותן אבל היום יש לא מעט מסעדות כשרות טעימות בתל אביב. אלו הן 8 המצטיינות של השנה, שגם מי שלא שומר יהנה לאכול בהן

פנקינה. צילום: דני גולן
פנקינה. צילום: דני גולן
22 בנובמבר 2018

כמו בכל הארץ, גם תל אביב הצטרפה בשנה האחרונה לטרנד המסעדות הכשרות המעניינות, וכבר לא קשה למצוא בה אופציה טעימה שכולם כולל כולם יכולים לאכול בה. מתוך המבחר הגדל, אלו הן 8 המסעדות הכשרות המצטיינות של העיר.

בלו סקיי

מסעדה כשרה-חלבית אולי לא נשמע כמו נקודת פתיחה מבטיחה במיוחד אבל תוסיפו למיקס הזה את מאיר אדוני, קומה 15 של מלון קרלטון עם נוף לים ותפריט שכולל בעיקר מנות דגים מורכבות כמו למשל חריימה תאילנדי או לוקוס בחמאת בויאבז וקיבלתם מסעדה כשרה, יוקרתית ובלי קינוחי פרווה בשטח.

דקא

דקא, הממוקמת ברחוב התעשייה, היא מסעדה שמכוונת גבוה הן מבחינת רמת האוכל ורמת המחירים, והן מבחינת חוויית הבילוי שנגזרת בין היתר מחלל מרהיב ביופיו. דקה היא מסעדת קונספט במלוא מובן המילה, וככזו המיקום הגיאוגרפי שלה בלב אזור תעשייה הוא עניין משני. זוהי אמנם מסעדה כשרה, אבל מדובר בעובדה טכנית בלבד כי בלי קשר לכשרותו התפריט הוא תפריט עילי לכל דבר ועניין.

לומינה

האחות הבשרית של מסעדת בלו סקיי היא המסעדה הכשרה השניה של מאיר אדוני. מדובר במסעדה שמכילה ארבעה מטבחים; יהודי על כל הגפילטע פיש, כבד קצוץ, הרינג ולשון כבושה המשתמעים מכך. מטבח נוסף הולך על בטוח ומציג לשומרי הכשרות את מנות הדגל של כתית ומזללה ובניהן קרואסון מוח וטרטר פלסתיני. אם לא די בכל אלה גם מפציע בלומינה מטבח צרפתי של סטייק פילה וכבד אווז, רוסטביף קלאסי, ופיש אנד צ'יפס. לסיום מנות מעדניה של צלעות בקר, שוקרוט עם נקניקיות עגל, ואוסובוקו עם ירקות

לומינה
לומינה

מיתוס

כבר כמעט עשור וחצי מארחת מיתוס את מיטב פגישות העבודה של שומרי הכשרות, ולא בכדי. עם תפריט שמשלב קלאסיקות נצחיות עם מנות בשר מושחתות, כמעט כל אחד ימצא פה מנה לטעמו, בלי הרבה פשרות על הטעם ובלי להתבלגן למליון כיוונים ומטבחים כמו הרבה מסעדות אחרות. כל מה שצריך ממסעדת בשר כשרה, עם עוד קצת פינוקים מסביב.

מלכה

מלכה היא כל מה שאתם אוהבים (או אוהבים לשנוא) באייל שני, רק בגרסה כשרה סוף סוף. אותו תפריט פיוטי, מנות ירקות רבות, ריבוי עגבניות ותיאורים מוגזמים וכמובן גם לפחות מנה או שתיים שנכנסות לפנתיאון המנות המוכרות של אייל שני כמו שניצל ממולא בפירה נמס או פסטה של תינוקות קישוא. אם תמיד רציתם לדעת מה כל הבלאגן סביב האוכל של שני אבל הכשרות היתה המעצור שלכם, מלכה היא כל מה שחלמתם עליו.

ניני האצ׳י

בסושיה היפנית הזאת חשבו על כולם. שומרי כשרות החובבים דגים נאים, וגם בני משפחתם המתקשים להתמודד עם סושי. לפיכך תמצאו פה גם נודלס, גיוזה, אגדשי טופו, שיפודי קושיאקי יפניים ואפילו דגים חרוכים על האש, המיועדים למי שפניו מתעוותות מהמחשבה על דגים נאים. אמנם סגנון העיצוב של המסעדה מזמין בעיקר משפחות על טפן ודודיהן, אבל למסעדה קומת גלריה שקטה וכמעט חשאית, שהישיבה לאורך הבר שבה מעניקה תצפית מציצנית על הרחוב. שם הסושיה, למי שאינו דובר יפנית על בוריה, פירושו 228, וזהו גם המיקום של הבר ברחוב בן יהודה.

יני האצ'י. צילום: יח"צ
יני האצ'י. צילום: יח"צ

פנקינה

מסעדה איטלקית אמיתית וכשרה היא עניין נדיר למדי, אבל פנקינה, שמאחוריה עומד רמי פדלון, בעלים של מסעדה איטלקית ותיקה וכשרה ברובע היהודי ברומא, היא בדיוק זה. עם תפריט שכולל מנות שהובאו מהקהילה היהודית של רומא, כמו פטוצ'יני עם בשר בבישול ארוך, טליאטלי בתוספת ארטישוק ובוטרגה, קרבונרה עם פטריות וחזה אווז לא תרגישו לרגע את המחסור בשמנת או חמאה.

פנקינה. צילום: דני גולן
פנקינה. צילום: דני גולן

קלואליס הכשרה

מה שהתחיל כאירוע פופ-אפ, שבמהלכו בנה השף ויקטור גלוגר גרסה כשרה לקלואליס עבור מלון הילטון תל אביב, הפך ה למסעדה קבועה. גלוגר, מבכירי השפים בישראל, הפך את קלואליס, מעוז האויסטרים והלובסטרים, למסעדת דגים כשרה ויוקרתית, עם כיוון ים תיכוני שמחליף את החמאה בשמן זית, מבלי לזנוח את הרקע הצרפתי הקלאסי. ככה עושים אוכל כשר ללא פשרות.