המסעדות הכי טובות בשרון

איפה תמצאו פיצה שווה וסושי משובח? לאן ללכת אם בא לכם עוגה טובה והיכן יש אוכל ביתי מעולה? כל מצטייני אזור השרון

גוז' ודניאל (צילום: רוני פיינר)
גוז' ודניאל (צילום: רוני פיינר)

אזור השרון הצמיח בשנים האחרונות בתי אוכל עם אמירה קולינרית ברורה שגורמת ללא מעט פודיס לצאת מאזור הנוחות, ולנסוע מרחק של כחצי שעה מהמרכז כדי למצוא חניה בשפע ולאכול טוב ואיכותי.   המקומות שאספנו עבורכם, מהרצליה בדרום, דרך עמק חפר במותניים הצרות של השרון ועד לויתקין בקצה הצפוני שלו, הפכו למוסדות קולינריים עבור תושבי האזור, אך לא רק. חלק מהמקומות הם מסעדות מתמחות והאחרים הם בתי אוכל פשוטים שמתאימים לקטגוריית אוכל רחוב, ועונים על הצורך בארוחה קלילה של אמצע היום, אך כולם מתאימים לכל הרכב, בין אם לארוחה משפחתית או לבילוי זוגי, בין אם אתם בדרך צפונה ומבקשים למלא את הבטן באוכל טעים, או שאתם מאותם סקרנים שצריכים לראות בעיניים על מה כולם מדברים. כנסו לקרוא, יש לנו מה לספר לכם.  

מוג'ו | נתניה

אין אדם בשרון שלא מכיר את מוג'ו – אסיאתית גנרית עם בר גדול במרכזה שסביבו מתרחש כל הקסם, עם פסקול אופנתי ואווירה תל אביבית שמאופיינת בתאורה מעומעמת גם באמצע היום. המסעדה שעמוסה כל הזמן, ומזוהה בעיקר עם התור הארוך המשתרך בכניסה אליה, נמצאת במתחם Y CENTER באזור התעשייה פולג שבנתניה. היא אולי לא מצדיקה נסיעה במיוחד מתל אביב, אבל אם קפצתם במקרה לאיקאה, זה המקום שתרצו לאכול בו. מוג'ו פועלת מעל לעשור ומתמידה בשמירה על תפריט פיוז'ן אסיאתי יצירתי, מגוון ומעודכן. מנות החלוקה זה הדבר במוג'ו. ביניהן: מנה מצוינת של  4 יחידות באו אפויות בתנור בחום של 400 מעלות וממולאות באסאדו עם רוטב ציר בקר ורימונים (47 ש"ח), נתחי עוף במרינדה של יוגורט ומסאלה, עלי רוקט, צנונית וספייסי מיונז על בצק הודי פריך עשי בתנור אבן (64 ש"ח) וסלט הבאן באן המפורסם והכל כך פשוט וטעים, שמגיע בשני גדלים – חסה אייסברג, מלפפונים, עוף, כוסברה, רוטב בוטנים-שומשום (46/59 ש"ח). לפני כשנה וחצי הצטרפה אחות קטנה למוג'ו – מוג'ו נקסט דור – בר קוקטיילים לצד מנות בר שמתאים יותר לבילוי לילי.
מוג'ו

מוג'ו (צילום: תמוז רחמן)
מוג'ו (צילום: תמוז רחמן)

רוברטה'ס בורגר | הרצליה

אין ספק ש- 2019 הייתה השנה של שף עידו פיינר. בתחילתה הצטרף למסעדת רוברטה וינצ'י בפרדס חנה והפך אותה לאחת האיטלקיות הטובות בארץ, ולאחר מכן הגשים חלום נוסף ופתח עם המסעדן רז אלמוג את רוברטה'ס בורגר בטבורה של שכונת מגורים ותיקה בלב העיר הרצליה. פיינר המזוהה עם פיין דיינינג, שהיה בעבר יד ימינו של יורם ניצן במול ים, שף ובעלים של גאריג המצוינת שאיננה עוד, חלם לייצר את ההמבורגר המושלם מאז טיול הדרכים שעשה בדרום ארצות הברית לפני כשנה וחצי. במקום הקטנטן בהרצליה, המעוצב בסגנון דיינר אמריקאי, שבע מנות המבורגר המוגשות בלחמניית חלה. מתוכן חמש מנות בשריות (48-75 ש"ח) – המבורגר קלאסי, צ'יז בורגר, המבורגר נקניקיות חריפות, שורט ריב מפורק והמבורגר עם שניצל גבינה, טלה פריך, ביצת עין וריבת בצל, ושתי מנות טבעוניות (45-48 ש"ח) – המבורגר פטריות ושניצל זוקיני, שיתחלף בקרוב במנה של ירקות חורף. כל הרטבים טבעוניים ועשויים במקום, והחמוצים מגיעים מחוות "קיימא בארותיים" שבה גר עידו. לצד הההמבורגר: חסה על הפלנצ'ה, טוגן עונתי, צ'יפס וצ'יפס בטטה (15-22 ש"ח). איך נסכם? זה נכון שבתל אביב יש כמה המבורגריות שמייצרות את הקציצה הכי שווה, אבל אם בשבילכם המבורגר זה החיים, סורו לכאן. לא תצטערו.
רוברטה'ס בורגר

רוברטה'ס בורגר (צילום: אנטולי מיכאלו)
רוברטה'ס בורגר (צילום: אנטולי מיכאלו)

גרציא | קיבוץ העוגן

מדובר במקום ותיק ומוערך שהתחיל כמעדניה ובית לקייטרינג, והפך עם השנים לבית קפה ומסעדה אהוב על תושבי העמק. בשל חשיפה תקשורתית מפרגנת הפך המקום בשנה האחרונה למקום עלייה לרגל של פודיס מכל הארץ. המטבח הכפרי של מיכל גרציאני יודע לייצר מנות בלתי נשכחות, אמנם לא מאד מתוחכמות, אך כאלה שמזכירות מנות ביסטרו עשירות ומנחמות שמצליחות לקלוע לחיך הישראלי ולא מתנצלות על שימוש במרכיבים לא כשרים כמו צלע לבן, בייקון וקלמרי, מרכיבים שלא מרבים לפגוש בתפריטי מסעדות בפריפריה. גרציאני מקפידה על עונתיות של חומרי הגלם ושימוש בתוצרת מקומית מאזור העמק. אלה המנות שנזכור: סלט עגבניות לבאנה (57 ש"ח), כבד קצוץ של סבתא רונה עם חלה, צנונית וחמוצים (41 ש"ח), פסטה סרדינים עם גרמולטה (63 ש"ח). לאחרונה השיקו בגרציא בראנץ' שישי בין 12:00-15:00 עם מנות שמתאימות לצהריים קליל שלפני ארוחת ערב שבת דשנה, עם מנות כמו חלת שניצל (139 ש"ח) – חלה שלמה עם שניצל, מטבוחה, חצילים, בצל וחמוצים שיכולה להספיק ל-2-3 רעבים ופיצה עם בייקון, גאודה, ארטישוק וביצת עין (61 ש"ח). בשבת המקום סגור לאירועים ואחת לכמה זמן, בערבי רביעי מתארחים בגרציא יוצרים מקומיים להופעות מוסיקה אינטימיות, שווה להתעדכן.
גרציא

גרציא (צילום: אפרת לב)
גרציא (צילום: אפרת לב)

B 12 | ביתן אהרון 

B12 Meat Station במתחם ביתנ'ס במושב ביתן אהרון הוקמה לפני ארבע שנים ומעוצבת כתחנת רכבת ישנה מהסבנטיז בדרום ארצות הברית. המסעדה, המבוססת על גריל בשרים ייחודי שנמצא בתוך קרוון ישן עם תפריט מצומצם של בשרים מובחרים, שנצרבים למידה המדוייקת בתנור חשמלי מיוחד שבו מתרחש כל הקסם. במקום אווירת דיינר שכונתי וריח משכר של בשר מעושן שילווה אתכם גם אחרי הארוחה. בראשון בערב יש 1+1 על ההמבורגרים – המבורגר ריב אנטריקוט 300 גרם (59 ש"ח), המבורגר קצבים 300 גרם (72 ש"ח), אפשר עם תוספת כמו גאודה/קונפי שום/בצל מטוגן/ביצת עין (5-8 ש"ח). כל יום חמישי מגישים במקום בשרים מעושנים לפי משקל (400-700 גרם) עם מנות ספיישל מתחלפות שלא ניתן למצוא בתפריט במהלך השבוע. גם אם ביקרתם באחד מהסניפים הנוספים בפולג בנתניה או בקרליבך בתל אביב, ורק אם אתם לא צמחונים, תבואו לסטיישן בביתן, אפילו במיוחד, היא זן אחר לגמרי.
מרכז מסחרי ביתן אהרון, 09-8919199

B12
B12

גוז' ודניאל | בני ציון

בשמונה השנים שחלפו מאז שנפתחה, מקפידה גוז' ודניאל לשמור על איכות המנות ולהביא אליה קהל סועדים מכל רחבי הארץ. על החלל העצום של המסעדה והעיצוב הכפרי שבו, ששופץ לאחרונה ועכשיו הוא מהמם עוד יותר, נכתב לא מעט. גם על הנוף המוריק של גפנים, מטעי זיתים וגידולי פירות וירקות שנשקף מהחלונות הענקיים במקום, ובטח על השף המוכשר שניר אנג סלע שאמון על תפריט מענג, שהוא לווא דווקא מסעיר או מקורי, אך כן עדכני ועונתי. תפריט שמיישם את עקרונות הפארם טו טייבל שאימץ סלע כשעבד בבלו היל המפורסמת בניו יורק. חלק ניכר מחומרי הגלם המשמשים את סלע גדלים באותה גינת ירק בצמוד למסעדה. הבראנץ' עם הבופה העשיר ממשיך להתקיים בכל בוקר (88 ש"ח כולל ביצה / 80 ש"ח ללא), מנת השרימפס המצוינת קיבלה טוויסט תאילנדי ונשארה בתפריט (62 ש"ח), בין העיקריות המתחדשות אפשר למצוא מנה של מלאי כופתא (78 ש"ח) ופטוצ'יני דלעת השטן (72 ש"ח).
גוז' ודניאל

גוז' ודניאל (צילום: דניאל לילה)
גוז' ודניאל (צילום: דניאל לילה)

נונו | הוד השרון

החודש חוגגת נונו, האיטלקית חמש שנים. המסעדה שנפתחה בהוד השרון על ידי הגיסים דובב לוינסון ויקי בונה, הפכה לאיטלקית האהובה ביותר על משפחות מאזור השרון, ומחזיקה כיום שני סניפים נוספים בכפר סבא ובהרצליה בנוסף לסניף הדגל בהוד השרון. סוד ההצלחה של נונו טמון בכך שהיא לא מתיימרת להיות מיוחדת, להיפך. היא משדרת פשטות, אך מקפידה על חוויה כוללת. האוכל, אבל לא רק כי גם האווירה חשובה, ולא פחות ממנה, השירות. התפריט של נונו מורכב בעיקרו מפיצות ופסטות ומנות נוספות שנעשות בתנור העצים הגדול שבמסעדה, יבוא מאיטליה שעובד על הסקת עצי הדר. בצק הפיצות, המאפים והפסטה מיוצרים בייצור עצמי, גם את הגלידה מייצרים במקום וגם את היין, שעליו אחראי עידו לוינסון, האח של הבעלים. עם הפיצות של נונו אי אפשר לטעות, צריך רק לבחור את זו שמגרה לכם את בלוטות הטעם (56-74 ש"ח), באגף הפסטות אנחנו ממליצים על לינגוויני נפוליטנה (58 ש"ח), כמה פשוט, ככה טעים טעים, ועל קונקיליה – קונכיות פסטה ממולאות אונטריב מפורק ברוטב שמנת, קוניאק וחרדל (79 ש"ח).
נונו 

נונו (צילום: דניאל לילה)
נונו (צילום: דניאל לילה)

ני-שי | נתניה

ני-שי הנתנייתית נפתחה לפני כשנה וחצי באזור הטיילת החדשה בנתניה, בסמוך למלון ווסט לאגון. היא אחות קטנה לקיסו מקריית אונו, סושי פו התל אביבית ונוצ' מרמת השרון. ני-שי (מערב ביפנית) היא מסעדה רביעית בקבוצה, וגם היא כמו אחותה הגדולה מקרית אונו מעוצבת באופן שאי אפשר שלא להתפעל ממנו. תפריט המסעדה הפאן-אסיאתי שלא מקפח אף מטבח מהמזרח הרחוק, גדוש ומגוון למדי ומציע מבחר רחב של דגים נאים וסושי, מנות גריל יפניות, כיסונים מאודים, מנות ווק ועוד. בין המנות המסקרנות: ג'ין בינג – חזה אווז בסו-ויד צרוב בחמאה עם פנקייק מנדרין, עשבי תיבול, מלפפון, נבטים ורוטב תפוזים סיני (62 ש"ח), אינדו סינטה – רצועות סינטה צלויה על הגריל לצד צ'יפס ורוטב טופי אינדונזי (60 ש"ח), קאנג קארי – נתחי דניס ברוטב חלב קוקוס וקארי צהוב, שעועית תאילנדית, כרובית ותפוח אדמה עם באן וצ'טני קוקוס (86 ש"ח).
ני-שי

ני שי (צילום: בן יוסטר)
ני שי (צילום: בן יוסטר)

יאמאס | בית חירות

המקום קיים כבר חמש שנים, עוד לפני שהטרנד היווני פשט על תל אביב. מצד אחד זו עוד טברנה יוונית שמגישה אוכל יווני שמח וצבעוני, אך יש בתפריט מנות מקוריות, חלקן עם קריצות לאי השכן קפריסין. אל תרימו גבה כשתגיעו לאם הדרך, מרכז הקניות שבו שוכנת המסעדה, כי בשנייה שתיכנסו למסעדה האקלקטית שמעוצבת בהשראת הים והנמלים ביוון, תתנתקו מהסביבה ההומה ותעברו למוד יווני. בתפריט מגוון מאזות, מבחר נאה של דגים ופירות ים טריים, בשרים ולא מעט מנות צמחוניות וטבעוניות. אל תוותרו על מנת דג ים כבוש (46 ש"ח) – דג בסגנון סביצ'ה שמוגש על סקורדיליה משובחת שהופכת את המנה למה שהיא. אם אתם לא בעניין של דגים, אפשר להזמין את אותה סקורדיליה שעשויה שקדים ושום בנפרד (34 ש"ח). עוד מנות מצוינות נוספת הן פאבה שרימפס וקלאמרי (84 ש"ח) והקינוח של ננסי (36 ש"ח) – עלי פילו ממולאים בפודינג סולת חם, דבש וגלידת וניל. שלוש פעמים בחודש מופיעים במקום הרכבי מוסיקה יוונית או טורקית.
קניון M הדרך, בית ינאי 050-9844777

יאמאס (צילום: עומר וולבוטר)
יאמאס (צילום: עומר וולבוטר)

חומוס פול אחמד סעיד | תנובות

מוסד חומוס מקומי ואהוב על תושבי האזור שפועל באזור התעשייה הקטן של מושב תנובות קרוב לעשור. נמצא בדיוק 7 דקות נסיעה מכביש 6 וחמש דקות נוספות אם אתם מגיעים מכביש 4, וזו לא הסיבה היחידה שבגללה תרצו לסטות מהדרך לביקור במקום. המקום פתוח בכל ימות השבוע, ובצהרי שישי ושבת תפגשו תור ארוך בכניסה, אך אל תתנו לו להשפיע. אותו תור מנוהל ביד רמה וביעילות על ידי הבעלים שעומד בנקודת תצפית אסטרטגית שממנה מנצח על מלאכת המלצרות, פינוי השולחנות וההושבה בתזמון מוסיקלי מושלם וזאת כדי שאותו לקוח שמחכה בחוץ יתחיל ללעוס כמה שיותר מהר. עוד לפני שמתיישבים, המלצריות הזריזות והיעילות יערמו על השולחן צלוחיות פלאפל, סלט כרוב, טחינה, מטבל עגבניות שאפשר לשתות בקשית מרוב שהוא טוב, פיתות וחמוצים. אחרי שתמלאו את הבטן תוכלו לבחור את אחת ממנות החומוס בתפריט, ביניהן חומוס פול (27 ש"ח), משולש (31 ש"ח), חומוס בשר (43 ש"ח) –  בגדול זה רוב התפריט, בנוסף לחומוס יש שקשוקה, שניצל וזהו. אבל לא צריך יותר כי רעבים לא תצאו משם. זה בדיוק המקום לארוחה משפחתית טעימה וזולה. מאד זולה. מנת אחת של שניצל (48 ש"ח) שמגיעה עם חומוס קטן ותוספת של צ'יפס/מג'דרה/סלט וכוללת שלושה נתחים עסיסיים, תשביע בקלות 3 ילדים רעבים, ועוד לא אמרנו מילה על החומוס. החומוס, בכל קונסטלציה שלא תבחרו, פשוט מעולה. הוא קטיפתי ונימוח ובליווי כל אותן תוספות שממשיכת להגיע עוד ועוד, זה עונג אחד גדול.
עצמון 65, תנובות 09-8944898

שבתאי | כפר ויתקין

המותג פיצה שבתאי, שמעריציו קוראים לו 'הפיצה העברית הראשונה' חוגג 10 שנים. הכל התחיל כשרועי שבתאי שעבד במשק יעקבס מכפר הרא"ה, התחיל להכין בבית פיצות משאריות של גבינות המשק. לרועי הצטרף חבר ואז עוד שניים והם פתחו מקום קטן ומאולתר בכניסה המזרחית לכפר ויתקין עם ששה שולחנות ונדנדה. אחרי שנתיים הם פתחו סניף נוסף באבן יהודה ושנתיים אחרי את השלישי בקיסריה. האווירה בשבתאי בכפר ויתקין היא הכי כפרית ולא מכופתרת, או כמו שאומר רז, אחד השותפים: "קז'ואל זה פורמלי מדי עבורנו". החבר'ה בשבתאי אוהבים מוזיקה ובירה ומגישים במקום כ-30 סוגי בירה ומנגנים קליפים ישראליים בעיקר. בשבתאי מתמחים בפיצות, אך המוצר האיטלקי היחיד שהם משתמשים בו הוא עגבניות שרי איטלקיות שמהן מכינים את הרוטב לפיצה. שאר המרכיבים הם מקומיים בלבד, והם מתגאים בכך. הבצק שעשוי מקמחים תוצרת הארץ לעולם אינו טרי. הוא עובר תהליך יישון לייצור טעמים ארומטיים, ורק אז ממשיך לאפייה. גם בלנד הגבינות של הפיצה הוא מקומי. הבסיס הוא גבינת מוצרלה שאליה נוספים לפחות עוד שלושה סוגי גבינה, גם גבינות צאן. מלבד פיצות יש בתפריט של שבתאי סלטים, פסטות ומנות ראשונות. בשבתאי מגישים גם פיצה עם גבינה טבעונית על בסיס קשיו שהם פתחו ומכינים במקום.
שבתאי

שבתאי (צילום: שני צדיקריו)
שבתאי (צילום: שני צדיקריו)

רוק אנד שטיין | פרדסיה

ביסטרו מקומי בכניסה לפרדסיה, כמאה מטר מכביש 4, עם תפריט מרשים וגדוש בעל אוריינטציה מקסיקנית מובהקת, למרות שאפשר למצוא בו גם פיצות, כריכים וסלטים בניחוח לטיני-קריבי. המקום הוקם ומנוהל על ידי נחמן וברק רוקנשטיין, אב ובנו. נחמן יהלומן לשעבר וברק שעבד במטבחים של רושפלד, דניאל זך ויובל בן נריה, וחי תקופה בדרום ארצות הברית, שם נשבה בטעמים המקסיקנים והחליט שזה מה שהוא רוצה לעשות ולא רחוק מהבית בשרון. מנת הדגל במקום היא הצ'ילי קון קרנה, שמגיע כדיפ רותח עם מוצרלה ונאצ'וס (44 ש"ח), או כמנה עיקרית על אורז לבן עם פיקו דה גאיו, שמנת חמוצה, סלסה ורדה, סלסה רוחה, חלפניו כבוש וכוסברה (57 ש"ח). הטאקוס עשויים במקום מקמח חיטה או קמח תירס לבחירה, ויש גם טאקוס heard shell והם מגיעים בשלל מילויים: צמחוני, דגים, אסאדו או נתח קצבים (42-49 ש"ח), מנת נשנוש מצוינת נוספת היא תפוחי אדמה שבור עם צ'דר ופפריקה (26 ש"ח). אז אם אתם בדרך צפונה על הכביש הישן, אין לכם יותר מדי זמן להתברבר ואתם אוהבים אוכל שנוזל על הידיים, אנדל'ה…
שדרות הנשיא 1, פרדסיה 09-7743330

רוק אנד שטיין
רוק אנד שטיין

לוניו פוד טראק | שפיים

לוניו פיש אנד צ'יפס של עמית אורדן, דור שלישי של משפחת דייגים, נפתח לפני קצת יותר מחצי שנה במרכז חוצות שפיים, והוא המשך טבעי של בוטיק הדגים לוניו בקדימה, המנוהל על ידי אביו, רמי אורדן. רק אחרי שמכירים את רמי האב ושומעים את הסיפור שלו, הכל מתחבר. אחרי שנים בתחום הביטוח והפיננסיים, עזב רמי אורדן את התחום והלך לעשות את מה שהוא באמת אוהב – לדוג דגים. כשהסירה התמלאה דגים הוא החל למכור אותם, בקטן, מהבית, אך הלקוחות לא הפסיקו להגיע והעסק בבית נהיה קצת צפוף, אז הוא פתח באזור התעשייה בקדימה מעדניית דגים ובצדה מסעדה, וקרא לה לוניו על שם אביו שלימד אותו לדוג. אחרי שראה שמסעדה מצד אחד ומעדניית דגים שצמודה אליה זה קצת יותר מדי, הוא העביר את המושכות הלאה לבנו, וכך נולד הפוד טראק במקום הקבע שלו בשפיים שמציע מנות רחוב של פיש אנד צ'יפס בשני גדלים (39/49 ש"ח), פישבורגר (48 ש"ח), שווארמה דג בפיתה יוונית עם בצל בסומק ורוטב יוגורט (48 ש"ח), שרימפס וקלמרי בטמפורה בטמפורה (58 ש"ח) ועוד.
חוצות 1, שפיים

לוניו פיש טראק
לוניו פיש טראק

פראטלי | נתניה

מסעדת Frateli (האחים באיטלקית), מסעדה איטלקית מבטיחה בהשקעה של 3.5 מיליון שקל ועם 170 מקומות ישיבה, נפתחה לפני כחמישה חודשים במתחם Y CENTER באזור התעשייה פולג שבנתניה. גולת הכותרת בתפריט שלה הן מנות הצ'יקטי – מבחר מנות קטנות ועונתיות המוגשות למרכז השולחן עם פוקאצ'ה חמה וטרייה שנאפת בטאבון האיטלקי במקום. את מנות הצ'יקטי ניתן להזמין במחיר של 49 ש"ח לאדם (או 79 ש"ח ללא הזמנת מנה עיקרית). בין מנות הצ'יקטי קרפצ'ו בקר מצוין, פולנטה רכה וכרובית אפויה על איולי לימון. את תפריט המסעדה בנו היועץ הקולינרי אייל פינקלשטיין ושף המסעדה איגור וקריוק, ורוב המנות בו הן מנות קלאסיות, כיאה למטבח האיטלקי, כמו פפרדלה ראגו בקר מצוין עם נתחי בקר מפורק, ירקות שורש, עגבניות, יין אדום וציר בקר (58 ש"ח), לינגוויני קרבונרה עם חזה אווז, פנצ'טה טלה, אפונת גינה, בצלים, שמנת, פרמז'ן וחלמונים טריים (76 ש"ח) לצד מנות פיוז'ן מקומיות כמו פיצה סינייה עם רוטב עגבניות, בשר טלה, טחינה, סלסת עגבניות אורוגולה וצ'ילי (66 ש"ח).
פראטלי

פראטלי (צילום: דביר אלמוג)
פראטלי (צילום: דביר אלמוג)

עפיף | קלנסווה

החומוס של עפיף הוא סוד שמור לתושבי האזור ולמכורים אנונימיים לחומוס, אך תסלחו לי שכניי היקרים, הגיע הזמן להיות נדיבים ולהוציא את שמו למרחקים. אז שמעו, ברחוב הראשי בקלנסווה, לא רחוק מסניף בנק הפועלים, מכין עפיף בידי אומן כבר 20 שנה חומוס שלא דומה לשום חומוס אחר שאכלתם. כזה שיגרום לכם "ללקלק" את האצבעות והצלחת. כזה, שגם אם נדמה לכם שנגמר, זה לא אומר כלום, כי אז יבוא עפיף ויציע לכם תוספת, ללא תשלום כמובן, ואתם תגידו כן. וחשוב לומר מילה על הפיתות הכי טריות שיש שמגיעות חמות מהמאפיה ליד. מלבד חומוס, שהכי טעים עם גרגרים, פול, תבלינים ושמן זית, מכין עפיף גם מסבחה ושקשוקה ואפשר גם חומוס-שקשוקה. מנת חומוס עולה 22 ₪ ושקשוקה 20 ש"ח. את המנות מלוות כיאה לאירוח החומוסאי במיטבו ירקות טריים, חמוצים וכמובן הפיתות. בסוף הארוחה תקבלו קפה קטן, גם הוא על חשבון הבית.
אל קודס, קלאנסווה 054-6813311

עפיף (צילום: לימור לבון)
עפיף (צילום: לימור לבון)

ריפאבליק (ללא גלוטן) | הוד השרון

הביסטרו היפהפה באזור התעשייה בהוד השרון שהוקם על יד השותפים אורי רז מבעלי הסושיאל קלאב, המסעדן אלי בן הרוש ואיש השיווק רונן שמש השיק לאחרונה תפריט חדש שכולו ללא גלוטן. בשונה ממקומות רבים שמשלבים מנות ללא גלוטן בתפריט, בחרו בריפאבליק להוסיף לתפריט המסעדה הקיים תפריט ייעודי שמכיל 16 מנות ראשונות ו-13 עיקריות שכולן ללא גלוטן. התפריט משלב בין מטבח קלאסי למנות עדכניות המבוססות על חומרי גלם טריים ועונתיים. שמש מציין כי הצורך הגובר מצד הלקוחות הביא אותם להחלטה להביא מענה ראוי ומקיף. יחד עם זאת חשוב לו לציין שמטבח המסעדה לא חופשי מגלוטן. כמובן שישנה הקפדה יתרה בטיפול בחומרי הגלם, כלי הבישול וניקיון סביבת העבודה, אך הם לא סטריליים. התפריט מאד דומה לתפריט המסעדה הרגיל והאהוב, אך נעשו בו כל האדפטציות הנחוצות. כמו למשל במנת פטה כבדי עוף המוגשת עם ריבת בצל וטוסטונים (52 ש"ח), פסטה עם בשר מפורק (92 ש"ח) והמבורגר ריפאבליק מ-220 גרם בשר אנטריקוט (74 ש"ח).
ריפאבליק

ריפאבליק (צילום: יונתן בן חיים)
ריפאבליק (צילום: יונתן בן חיים)

הדוקטור | נתניה

סטריט פוד באזור התעשייה פולג שבנתניה שנפתח לפני שנה על ידי שני חברים מהצבא, אלעד ארג'ואן שאחראי על האוכל ותומר צור שדי שאמון על הצד העסקי. הקונספט של הדוקטור מאד פשוט ועונה בדיוק על הצורך של קהל הסועדים שמורכב ברובו מעובדי היי טק באזור. מיד עם הכניסה למסעדה פוגשים עמדת הזמנות בשירות עצמי ופסקול מוסיקה מקפיץ שלעיתים מלווה בשירה של ארג'ואן והחבר'ה בסרוויס, אם הם במצב הרוח המתאים. בעמדה הסופר ידידותית למשתמש צריך לבחור בין מנה בצלחת או בפיתה (שנאפת במקום, ויש גם מקמח מלא). אם בחרתם בצלחת תעברו לבחור גם סלט אישי (ירוק או עשבים) ושתי תוספות (אורז, סירות תפוחי אדמה, שעועית ירוקה, זוקיני צרוב או סטיק כרוב). בנוסף, במטבח ירצו לדעת אם תרצו פינוק על חשבון הבית של טחינה, קונפי שום וחציל קריספי. רוב המנות העיקריות והתוספות נצלות על הגריל הענק ברגע ההזמנה. בין המנות העיקריות פרגית (56 ₪), קבב מפורק (52 ₪), שניצל פנקו (52 ₪) ואצבעות אנטריקוט (72 ₪). לסיכום, אם הגעתם לקנות רהיטים באיקאה ואתם רוצים ארוחה מזינה שמכילה מנת חלבון וירקות שמטופלים בקפידה ובכבוד המגיע לירקות, בואו לדוקטור ותפתחו פה גדול. המקום פתוח כרגע לארוחות צהריים בלבד, אך בהמשך ייפתח גם בשעות הערב.
המלאכה 12, נתניה

הדוקטור (צילום: רון קובי)
הדוקטור (צילום: רון קובי)