יא סלאם: 10 מסעדות שאסור לכם לפספס בדובאי

סצינה קולינרית שגורמת לתל אביב להחוויר. אוסיאנו (צילום באדיבות Time Out Dubai)
סצינה קולינרית שגורמת לתל אביב להחוויר. אוסיאנו (צילום באדיבות Time Out Dubai)

נופים משגעים, קולינריה מסחררת, יוקרה שאין לתאר: דובאי מציגה סצנת אוכל שוקקת עם רף איכות שתל אביב יכולה רק לחלום עליו. מבט אל כמה מזוכי פרסי האוכל של Time Out Dubai וכבר בא לנו לארוז

עוד יעבור כנראה זמן עד שנבין מה בדיוק כולל ההסכם בין ישראל ואיחוד האמירויות הערביות, אבל דבר אחד בחדשות המשמחות לכאורה מהמפרץ כבר ברור: דובאי עשויה להפוך לאחד היעדים הפופולרים ביותר עבור התייר הישראלי, תמונות מהגג של בורג' אל ח'ליפה והאי המלאכותי ג'ומיירה יציפו את פיד האינסטוש, דילים אטרקטיביים במלונות פאר יהיו הדבר החם, ומעל הכל תתאפשר לנו גישה אל סצנת האוכל המרהיבה של עיר נוה-המדבר, סצנה שגורמת אפילו לקולינריה התוססת של תל אביב להחוויר.
יש בה הכל מהכל, ממסעדות שף מופרעות, דרך אסייאתיות מושלמות ועד מטבח לבנטיני במיטבו, והיא רק מחכה שנאכל אותה. בחודש אפריל ערכו החברים החדשים שלנו בדובאי את טקס פרסי האוכל של Time Out Dubai, ואספנו עבורכם את המנצחות הבולטות בו (קליק על שם המסעדה בכותרת יעביר אתכן אל עמוד המסעדה ומשם קצרה הדרך להזמנת שולחן במהרה בימינו). אנחנו כבר מוכנים לארוז.

החדשה: אינדוצ'ין

זוכת פרס המסעדה החדשה הטובה ביותר בדובאי של Time Out Dubai היא גם המקום הכי נכון בעיר להיות בו ב-2020, אחות ל"Indochine" הניו-יורקית המפורסמת ומקום מרבצם של סלבז מקומיים ובינלאומיים שמגיעים למפרץ. העיצוב מסחרר בקריצות לסיקסטיז ונגיעות ארט-דקו, הסטייל מושלם והתפריט הווייטנאמי-צרפתי נראה כמו חלום גסטרונומי רטוב של כל פודי ישראלי.

אינדוצ'ין (צילום באדיבות Time Out Dubai)
אינדוצ'ין (צילום באדיבות Time Out Dubai)

האסייתית: 3 פילס

זוכת פרס המסעדה האסייתית הטובה ביותר בדובאי לשנת 2020 היא אחת המסעדות האהובות בעיר, עם איזור ישיבה בחוץ ממש על נמל הדייגים של ג'ומיירה, אווירה רוגעת, וכמובן הדגים הכי טריים בכל המפרץ הפרסי. ב-Time Out Dubai טוענים שמדובר ביעד חובה על המפה הקולינרית המקומית שמתאפיין בסושי מושלם ומנות אסייתיות שמתפוצצות מטריות. בונוס: בר קינוחים מושחת שפתח הבעלים בפינה הסמוכה.

3 פילס (צילום באדיבות Time Out Dubai)
3 פילס (צילום באדיבות Time Out Dubai)

האירופאית: פולי ביי ניק & סקוט

ניק אלביס וסקוט פרייס הם צמד שפים-כוכבים שצמחו בערוגתו של שף גורדון רמזי (המחזיק בעצמו בדובאי העתק של מסעדת Hell's Kitchen הלאס-וגאסית שלו), ופתחו את מסעדת "folly" בלוקיישן מושלם עם נוף לסוק מדינאת ג'ומיירה ונתיבי המים המתפתלים שלו. אבל המקומות הטובים במסעדה – ויש רק שמונה כאלה – ממוקמים על המטבח הפתוח בו מלהטטים השפים בבישול עילי קלאסי עם טוויסטים עכשוויים תוך שהם מסבירים לאורחים בהנאה את שלבי הכנתה. המסעדה אוחזת גם בבר מגניב לתצפיות שקיעה.

פולי ביי ניק & סקוט (צילום באדיבות Time Out Dubai)
פולי ביי ניק & סקוט (צילום באדיבות Time Out Dubai)

הסינית: צ'ואן

דובאי מתפקעת מאוכל סיני מעולה בהשפעת הקהילה הסינית הגדולה שחיה בעיר, ו"צ'ואן" היא הטובה שבהן ב-2020, סינית שלא עושה שום הנחות לחיך המערבי עם תפריט צבעוני של מנות אותנטיות בהגשה עדכנית (אנחנו סקרנים לגבי מנת מדוזה-חמוץ-מתוק שמוגשת בחצאי אגסים). היא ממוקמת ב-The Pointe, מתחם מסעדות וקניות חדש ועצום שהוקם על קצה ג'ומיירה (האי המלאכותי המפורסם בצורת דקל ומהאטרקציות הגדולות של דובאי), וב-Time Out Dubai אומרים שהיא בקלות הטובה ביותר שביניהן. והם יודעים.

צ'ואן (צילום באדיבות Time Out Dubai)
צ'ואן (צילום באדיבות Time Out Dubai)

האיטלקיה: איל בורו טוסקן

"איל בורו" הוא ביסטרו טוסקני כמו שביסטרו טוסקני צריך להיות, אולי כי הוא מייבא לדובאי מרכיבים מהחווה שבבעלותו בטוסקנה ומגיש אוכל איטלקי שאפשר בדרך כלל רק לחלום עליו מחוץ לגבולות המחוז. בונוס כיפי במיוחד: הביסטרו ממוקם ממש על הלגונה שהקצתה דובאי לפרויקט מסיבי ומרגש של שיקום צבי ים, אז אפשר לקפוץ להגיד להם היי.

איל בורו טוסקאן ביסטרו (צילום באדיבות Time Out Dubai)
איל בורו טוסקאן ביסטרו (צילום באדיבות Time Out Dubai)

הלבנונית: איבן אלבאחר

לא על הרבה דברים אפשר להסכים במזרח התיכון, אבל יתכן שמתגבש קונצנזוס לגבי עליונותו האזורית של המטבח הלבנוני. "איבן אלבאחר" היא לא רק הלבנונית הטובה ביותר בדובאי לשנת 2020, היא גם מסעדת חוף חסרת יומרות, ממש על החוף, עם תמורה גבוהה לכסף ותצוגת שוק מסחררת של דגים ופירות ים טריים שיוכנו לפי טעמכם אם ישאר לכם מקום מהמאזטים. טעים השלום הזה.

איבן אלבאחר (צילום באדיבות Time Out Dubai)
איבן אלבאחר (צילום באדיבות Time Out Dubai)

הגסטרו-בר: א-קאפלה

בניגוד למרבית הערים הערביות הגדולות במרחב, דובאי מציעה לתושביה הזרים ותייריה סצנה שוקקת של ברים ופאבים. אחד המומלצים בהם וזוכה פרס "אוכל הברים הטוב ביותר" לשנת 2020, הוא "א-קאפלה", בר שעל פניו מציע אווירה קוסמופוליטית-סקסית, נוף מרהיב של האי המלאכותי ג'ומיירה, קוקטיילים בהשראה מסביב לגלובוס ומנות טאפאס בינלאומיות עם טוויסט הודי. קנינו.

א-קאפלה (צילום באדיבות Time Out Dubai)
א-קאפלה (צילום באדיבות Time Out Dubai)

הבראנצ'ית: בראסרי 2.0

לבראסרי של דובאי אין את רותי ברודו, אז ניצחנו, אבל יש לה אתה הבראנץ'-בופה של יום שישי הכי טוב בדובאי והתמונות ממנו גורמות לנו לפרוץ בבכי. הרים של פירות ים ולובסטרים טריים על קרח, ערימות של סלטים צבעוניים, מתחם בלתי ייאמן בגודלו של מנות בוראטה (בדובאי משוגעים על בוראטה בקטע לא ברור)' קוקטיילים ושמפניה, ובחוץ גם בשרים מעושנים ודגים על הגריל ודוכן טאקו שיהיה. התענוג לא זול (כ-550 שקל לאדם כולל קוקטיילים, כ-200 שקל לילד עד גיל 12), אבל אחרי לובסטר וחצי כבר החזרתם את ההשקעה.

בראסרי 2.0 (צילום באדיבות Time Out Dubai)
בראסרי 2.0 (צילום באדיבות Time Out Dubai)

הרומנטית: אוסיאנו

זו אחת המסעדות היקרות בדובאי, עם תפריט מבוסס דגה ופירות ים טריים שמיובאים לכאן מכל העולם ומותקנים ברמות הגבוהות של המטבח העילי, אבל מסעדת היוקרה הזאת ממוקמת בתוך אקווריום תת ימי עצום כחלק ממלון היוקרה המופרע אטלנטיס, וזה הופך אותה ללוקיישן הכי רומנטי בדובאי שמשמש כמעט מדי ערב במה להצעות נישואין מרגשות, לעיתים בכיכובם של צוללן אחד או יותר. יהיה מה לספר לנכדים.

אוסיאנו (צילום באדיבות Time Out Dubai)
אוסיאנו (צילום באדיבות Time Out Dubai)

רשימת כל המועמדות והזוכות בטקס פרסי האוכל של Time Out Dubai >>