המלחמה על האספרסו: המסעדות ובתי הקפה שפתוחים בתל אביב היום

צפירת הרגעה לפחות בתחום הקולינרי: לצד בתי העסק שנשמעו להוראות פיקוד העורף וסגרו את הדלתות, לא מעט מסעדות ובתי קפה ממשיכים בינתיים לעבוד כרגיל, וכך גם שירות המשלוחים וולט

גרקו. בקרוב אוכל נורמלי בטיילת? (צילום: אנטולי מיכאלו)
גרקו. בקרוב אוכל נורמלי בטיילת? (צילום: אנטולי מיכאלו)
12 בנובמבר 2019

הוראות פיקוד העורף על סגירת מקומות עבודה לא חיוניים וביטול הלימודים היום (שלישי) בעקבות החיסול בעזה תפסו את תל אביב במצב לא ברור. איפה שותים הבוקר קפה? איפה אוכלים צהריים? למרות המצב, מתברר שלא מעט מקומות שהשגרה חזקה מהכל ומבחינתם עסקים כרגיל.

המזנון ברמת החייל. צילום: בן קלמר
המזנון ברמת החייל. צילום: בן קלמר

בקבוצת המזנון, פורט סעיד ואברקסס לא עושים עניין מרקטות וצבע אדום. שחר סגל, שותפו של איל שני, צייץ כבר ב-7:30 בבוקר: "החלטנו שפיתות זה שרות חיוני וגם אלכוהול וגם שמחת חיים. אנחנו פתוחים". גם שאר מסעדות הקבוצה – צפון אברקסס, מלכה, פורט סעיד ורומנו פתוחות היום כרגיל בשעות הצהריים ובערב.

מקבוצת R2M נמסר שכרגע המסעדות פתוחות כרגיל, ושהן תיסגרנה אם תהיה הסלמה. "אנחנו מנסים להישאר אי שפוי עבור התושבים מתוך ידיעה שכנראה לא תהיה עבודה. כמובן שאפשרנו בחירה וכל עובד שלא רצה לעבוד, לא הגיע".

השף יובל בן נריה הודיע בבוקר שמיאזאקי וטאיזו לא ייפתחו לסרוויס צהריים, וכך גם השף חיים כהן. בינתיים המצב השתנה ובעקבות ההנחיות החדשות של פיקוד העורף הוחלט שמפעלותיו של בן נריה והמסעדות של חיים כהן – יפו תל אביב ודיקסי יפעלו כרגיל לעת עתה. מסעדת פאסטל במוזיאון תל אביב וסטודיו, בית הקפה החדש שצמוד אליה, סגורים. המקומות של קבוצת דלאל סגורים עד לקבלת עדכון מפיקוד העורף. בקבוצת האחים ירזין (מגזינו, טאקריה, קפה איטליה) הוחלט לא לפתוח הבוקר ולהמתין להתפתחויות. מסעדת L28 תיפתח ככל הנראה לסרוויס ערב. בתי הקפה של רשת קפליקס סגורים הבוקר וכך גם טוני ואסתר בלוינסקי.

בית תאילנדי. צילום: אנטולי מיכאלו
בית תאילנדי. צילום: אנטולי מיכאלו

מי שהחליטו לפתוח כרגיל הם בית תאילנדי וקאב קם, גרינברג וגרקו ("יש ממ"ד רחב ונוח", דברי הבעלים צביקי עשת), מסעדות רשת בנדיקט, רשת אגאדיר, ומסעדת אוקינאווה בנווה צדק. בתי הקפה של לחמנינה בביצרון ובכיכר הבימה, בית הקפה התחתית בלינקולן ובתי הקפה נחת ובוטי בכיכר דיזנגוף, חמניה ובוקה באחד העם, "במתכונת דרוכה עם מרחב מוגן במרחק של פחות מחצי דקה הליכה". הסניף של בוקה ביהודה מכבי סגור. בית הקפה הנסיך בנחלת בנימין נפתח הבוקר לעבודה כרגיל, וק-פה האנוי ומושו, הבר התת קרקעי שממוקם במה שהיה כספת בנק – כנראה המקום הבטוח ביותר שאפשר לברוח בו מהמציאות – ממשיכים אף הם בעבודה סדירה.

ואם בכל זאת החלטתם להישאר במרחב המוגן, שירות המשלוחים וולט פועל כרגיל, אך שליחים שלא מעוניינים לעבוד יכולים לבחור לא להגיע למשמרת.

ההודעה שנשלחה לשליחים של וולט הבוקר
ההודעה שנשלחה לשליחים של וולט הבוקר