שוברים את הכלים: מחאת המסעדנים מתחממת לקראת הסגר

מחאת המסעדנים מעלה הילוך. מחר (שלישי) בשעה שנתניהו יחתום על ההסכם בוושינגטון, ישברו המסעדנים צלחות במסעדות בכל רחבי הארץ. יובל בן נריה, מיוזמי המחאה: ״בזמן שנתניהו יחתום על הקישקוש של בחריין ישמעו פה את הצלחות המתנפצות״

נשבר להם (צילום: שאטרסטוק)
נשבר להם (צילום: שאטרסטוק)
14 בספטמבר 2020

החלטת הממשלה לסגור את המשק למשך שלושה שבועות היכתה בתדהמה את המסעדנים, שמתקשים עדיין להתאושש מהסגר הקודם. רבים מהם כבר הכריזו שלא יצייתו להוראות הסגר ויפתחו את המסעדות, וכעת, במאמץ לשנות את רוע הגזרה, הם מעלים הילוך ויפגינו מחר ברחובות.

שוברים את הכלים
שוברים את הכלים

עמותת מסעדנים חזקים ביחד הודיעה כי מחר (שלישי 15.9) בשעה 19:00, בעת שנתניהו אמור לחתום על ההסכמים בוושינגטון, יצאו מסעדנים מכל רחבי הארץ לרחובות וישברו צלחות.

יובל בן נריה (צילום: רמי זרנגר)
יובל בן נריה (צילום: רמי זרנגר)

יובל בן נריה, מיוזמי המחאה, אומר: ״היוזמה הגיעה מתומר מור ממסעדנים חזקים ביחד. אחרי ההחלטה אתמול על הסגר הרגשנו שהגיעו מים עד נפש. לא יוליכו אותנו שולל ככה בלי מתווה, בלי שקיבלנו אפילו את התשלומים שהיו חייבים לנו על אפריל, בלי כלום. שוב תהיה פגיעה בעובדים שלנו, שוב תהיה פגיעה בתזרים שלנו, והכל בלי שום מתווה. ההרגשה היא שמדובר בעונש קולקטיבי, ובאופן מגוחך המתפללים בבתי הכנסת יכולים להמשיך, תחת מגבלות מסויימות, בשעה שלנו אסור בכלל לפתוח ולהכניס אנשים. אנחנו לא יכולים בסיטואציה כזאת לשבת בשקט. נדאג שכולם יראו וישמעו את המצוקה שלנו. לכן מחר, בזמן שראש הממשלה שלנו חוגג את הקישקוש הזה עם בחריין, אנחנו רוצים שישמעו פה את הצלחות המתנפצות שלנו ושידעו שלא נשב בשקט לנוכח ההחלטה זאת של סגר כללי על האוכלוסיה״.