המעורב חוזר: האחות הקטנה של הבסטה עושה קאמבק לערב אחד בלבד

קהל מעריצים רעב ונוסטלגי, חומרי גלם מעולים וסיבה למסיבה יקימו לתחייה את "המעורב", האחות הקטנה והשובבה של הבסטה לערב אחד בלבד. אל תפספסו

מעורב מזרח ירושלמי, המעורב. צילום: נטע אלונים
מעורב מזרח ירושלמי, המעורב. צילום: נטע אלונים
4 באפריל 2016

רגע לפני שפרצה המחאה החברתית ב-2011 החליטו החבר'ה של הבסטה לפתוח מקום קטן ושמח, אחות קטנה ושובבה עם אוכל רחוב מקומי. הם קראו למקום המעורב על שם המנה הפופולארית של הבסטה: חלקי פנים של בקר (טחול, כליות ולב) עם שומן כבש, כמון, הל ופלפל שחור שבושלו בתנור בחום נמוך במשך שש שעות. ככל שהמנה תפסה תאוצה במסעדה ליד השוק, כך פינטזו הבעלים לפתוח מקום שכולו אוכל רחוב שכזה: אותנטי, מקומי ובלי מניירות.

עיצוב גרפי: אור איילון
עיצוב גרפי: אור איילון

"תמיד צחקנו שחייבים לפתוח מקום שהוא רק מעורב" נזכרת מיכל לויט, המנהלת המיתולוגית של המקום. "הצחוקים הפכו למציאות ופשוט פתחנו. בשבוע הראשון, כשהיה ריח של מחאה באוויר, הוצאנו גסטרונומים עם המון אוכל לדיירי האוהלים ובסוף כל ערב ראשי המחאה הגיעו לשבת אצלנו. מאוחר יותר הבאנו את המיץ גת שהפך ללהיט היסטרי והפך את כל הלקוחות שלנו לשמחים יותר".

מעוז אלונים, מיכל לויט ואיתי הרגיל. צילום סלפי: מעוז אלונים
מעוז אלונים, מיכל לויט ואיתי הרגיל. צילום סלפי: מעוז אלונים

ארבע שנים אחרי הסגירה והמעורב חוזר לערב פופ-אפ חד פעמי עם אותו תפריט רחוב: עראייס עסיסי מרחובות נצרת, פאנלה מרחובות סיציליה עם ממרח לימונים כבושים, טוסט שוויצרי מרחובות ציריך (היוש פיתה עם מלא גבינות והמון מיונז), סופלקי חזיר מרחובות יוון וכמובן המעורב המזרח-ירושלמי המפורסם.

לויט, שלומדת באוניברסיטה למדעי הגסטרונומיה מבית סלואו-פוד באיטליה, חזרה לביקור מולדת ורתמה את כל החברים מהבסטה להחזיר עטרה ליושנה. מחר, אחרי הכנות ובניית תפריט, הם יפתחו את המעורב בתוך החצר של הרמלה (אלנבי 97) ממש ליד הלוקיישן המקורי לערב אחד בלבד. "חזרתי לחופשה קצרה, תמיד מתחשק לנו לעשות דברים טעימים, אנחנו קצת נוסטלגים ואוהבים את הרמלה – אז למה לא?"

רמלה, אלנבי 97, שלישי (5.4), 18:00