המעצבת רותם גור בקולקציה משותפת עם Shoez

קולקציית הקפסולה של מותג הנעליים VAS לחנות האונליין Shoez אילצה את המעצבת רותם גור להתחבר לצד הסולידי שבה

רותם גור לואס. צילום: גיא נחום לוי
רותם גור לואס. צילום: גיא נחום לוי
16 בספטמבר 2015

מותג הנעליים של רותם גור, Vas & Crafts (או בקיצור – VAS), עשה את דריסת הרגל שלו לפני כשלוש שנים בתצוגה של סאמפל בשבוע האופנה בתל אביב, ומאז שחדר לתודעה הוא לא מפסיק לסקרן ולהתהלך על הקצה הנועז יותר של תחום עיצוב הנעליים. כעת פורצת גור לראשונה את גבולות השוליים ומציגה קולקציית קפסולה מסחרית שהתבקשה לעצב במיוחד עבור חנות האונליין הישראלית Shoez Web Store.

גור, הנודעת בסגנונה האדג'י, התאימה את עצמה לאתר הנעליים המקומי (שהתרחב לאחרונה גם לממד הפיזי עם חנות בכיכר המדינה) והרכיבה קולקציה נגישה וסולידית יותר. "האתגר הגדול מבחינתי היה לנסות להתחבר לצד הסולידי שבי מצד אחד, ומצד שני להיערך תפיסתית למשמעות של ייצור המוני בכמויות גדולות", היא אומרת, "הצבתי לעצמי כמטרה לעצב קולקציה עם טוויסטים בועטים ולא שגרתיים, אבל בבסיס שלה היא קלאסית ורגועה יחסית".

רותם גור לואס. צילום: גיא נחום לוי
רותם גור לואס. צילום: גיא נחום לוי

הקולקציה שבה תשעה דגמים אכן מתונה בעולם המושגים המחוספס של גור. לא תמצאו כאן עקבים אימתניים, גם לא פלטפורמות מאתגרות, אלא אינטרפרטציות יומיומיות ופרקטיות יותר לאסתטיקה המתקדמת המזוהה עמה. הדגם המוצלח בקולקציה הוא נעלי המוקסין המוגבהות, בעלות פלטפורמה שסועה בגוון ניוד וגדילי עור בעבודת יד. למרות מגבלות הייצור ההמוני, לא הסכימה גור להוציא מהמשוואה את הדיטיילים, וטוב שכך. לולא אלו ואחרים (שרוכי קטיפה עבים ורוכסנים זהובים ומסיביים) הקולקציה הייתה עלולה להחוויר לעומת עיצוביה הווירטואוזיים של גור במסגרת המותג שלה. המחירים, בכל אופן, שומרים על אותה התעוזה. מידות: 36־41.

950־1,050 ש"ח באתר ובשואו רום, ה' באייר 38