איזה עיר הזיה: המקומות הכי טובים למסע טריפי בתל אביב

למה להסתבך, הכי טוב שתשארו בבית ותשתו תה. תל אביב של ההזיות (דימוי: שאטרסטוק AI)
למה להסתבך, הכי טוב שתשארו בבית ותשתו תה. תל אביב של ההזיות (דימוי: שאטרסטוק AI)

תל אביב יכולה להכניס אותנו לסרטים, אבל מה אם לפעמים אתם בעניין של להיכנס לסרטים האלה? לא חייבים לברוח למדבר או ליער בשביל הטריפ הבא שלכם, אפשר להעביר אותו בכיף גם בכמה ספוטים נבחרים (וירוקים) בעיר. רק תיזהרו שם בחוץ ובפנים

שמעו, לא נהיה צבועים – סמים זה סמים ואתם תעשו אותם גם אם נזהיר אתכם שסמים זה רע. אבל סמים, ואתם יודעים את זה טוב מאוד, זה באמת מסוכן. אז הכתבה הזו היא ממש לא המלצה, בסדר? זה בסך הכל מדריך שנועד לספק מידע אמין על מקומות ירוקים ונחמדים שבאותה מידה גם אפשר לעשות בהם סתם פיקניק נחמד. אבל אם כבר תעשו שם סמים, לפחות תדעו מה אתם עושים. אה, ותיזהרו שם בחוץ בבקשה: כמה שפחות לערבב, כמה שפחות אלכוהול, כמה שפחות בלאגן. תיהנו ותשמרו על עצמכם.

תל אביב היא עיר נהדרת למסעדות, טיולים וחוויות מסוגים שונים, שלפעמים גם כוללות ערב במועדון ומסיבה שמובילה להרפתקאה, למשל – אכילת סמים פסיכדליים. למען הסר ספק, אם לא היה נדרש ממני לכתוב את הרשימה הזאת, לא הייתי ממליצה על לאכול פסיכדליים בתל אביב הנהדרת. שכן היא גועשת-רועשת-מלאה באנשים ותזוזות ויכולה לגרום לפעמים לקצת סרטים רעים. אבל מי שמנוסה בפסיכדלים ומכיר את עצמו מספיק טוב, יכול להתפנק עם עצמו ועם חברים על חוויה פסיכדלית קצת אחרת, לפתוח דלתות חדשים וגם ליהנות מהיופי האורבני בצורה שלא חשבנו שאפשרית.

פארק צ'ארלס קלור

כל רצועת החוף שמתפרשת לכל אורך העיר היא נהדרת ומומלצת לטריפ קטן בטבע בקרבת האלוהות, אבל ספציפית אזור צ'ארלס קלור הוא מופת של שמחה ונכונות לסמים פסיכדליים. המרחב הירוק עוזר להתחברות וגם מאפשר מקום להליכה קלה אם צריך לפרוק אנרגיה. יש מקומות מבודדים בקרבת הים שיכולים לגרום לכם להיכנס לזן מושלם.

להכנס לזן מושלם. פארק צ'רלס קלור (צילום: שאטרסטוק)
להכנס לזן מושלם. פארק צ'רלס קלור (צילום: שאטרסטוק)

פארק הירקון

פארק הירקון גם הוא חתיכת ירוק אחת גדולה וענקית. יש בו מספר מקומות שמתאימים לאכילת פסיכדליים: הראשון הוא אזור הלונה פארק, שלרוב מלא באנשים, אבל קיימים בו גם נקודות מבודדות שאפשר להנות בהם מהטבע לבדנו ולהיכנס למסע טריפי ושמח. אם תגיעו באחד מימי הקיץ, תוכלו גם להנות מצרחות של ילדים מהלונה פארק ולהוסיף לחוויה שלכם קצת סאונד מגניב שיגרום לכם לתהות על החברה והאנושות בכלל. מומלץ.

השני הוא גן הקקטוסים, שמשתרע על פני שטח של כ-26 דונם, וכולל מבחר עשיר של קקטוסים וסוקולנטים מרחבי העולם, חלקם נדירים מאוד. בגן כ-50,000 צמחים וכ-3,500 סוגים ומינים שונים. אז אם אתם רוצים להכיר לעומק את הצמחים בתל אביב, להיפתח לעולם חדש, ובעיקר להרגיש שאתם מנצלים את הטריפ שלכם כראוי – זה המקום.

כמה קקטוסים צריך בשביל טריפ אחד? פארק הירקון (צילום: שאטרסטוק)
כמה קקטוסים צריך בשביל טריפ אחד? פארק הירקון (צילום: שאטרסטוק)

האגם בקצה נמל תל אביב

בדיוק כשמסתיים הנמל ומתחיל הפארק, כשנגמרות החנויות ומתחיל לצמוח הדשא – יש גשר קטן עם אגם. שם שם, אפשר להגשים חלומות ולבקש משאלות באמצע הלילה. אזור האגם בסוף הנמל ותחילת הירקון הוא פינת קסם מיוחדת שאפשר להקדיש את שעות הלילה שלה לפסיכדליים וחוויות רוחניות. האגם הזה מעניק משענת נפשית טובה ויציבה ללא מעט מתושבי העיר.

משענת נפשית. אגם בפארק הירקון (צילום: shutterstock)
משענת נפשית. אגם בפארק הירקון (צילום: shutterstock)

פארק דרום

האמת היא ששכחתי שהפארק הזה קיים. אבל איזה כיף שהוא קיים. כששאלתי חבר מה דעתו על פארק דרום לאכילת פסיכדליים הוא קבע בצורה חד משמעית: פארק דרום הוא הגרסה התל אביבית לוונדלפארק האמסטדרמית. זה המקום שבו כולם צריכים לאכול פטריות ולשבת ביחד בדשא, להביט מסביבם ולהבין שהחיים קסומים ונהדרים. פארק דרום הוא אנדרייטרד, לא ייחסנו לו מספיק חשיבות ולא נהננו מספיק מהעובדה שמדובר שהוא ענק ומתחבאים בו לא מעט סודות וקסמים.

אנדרייטד. פארק דרום (צילום: שמוליק ש., אתר פיקיוויק By cc)
אנדרייטד. פארק דרום (צילום: שמוליק ש., אתר פיקיוויק By cc)

גן קריית ספר בשעות הערב

ביום הוא קצת הומה אדם, אבל בשעות הערב גן קריית ספר הוא נקודת זן ושלווה. המזרקה שמפכפכת מים, הברווזים שנמצאים שם ונהנים מהצמחייה, הרוגע ששורר במקום שכולם יודעים שהוא טוב עבורם. גן קריית ספר הוא אחד מהמקומות השמחים היחידים בתל אביב שאף אחד לא יכול להרוס את האנרגיה שלהם. מי שמגיע לשם עצוב יודע שבתוך מספר דקות הוא יתעודד וימצא נחמה בכל היופי הזה שנמצא סביבו. וזו ההגדרה המושלמת למקום לפסיכדליים.

אחד המקומות השמחים היחידים בעיר. גן קריית ספר (צילום: shutterstock)
אחד המקומות השמחים היחידים בעיר. גן קריית ספר (צילום: shutterstock)

בניינים נטושים לקראת הריסה

לא נמליץ ספציפית על בניינים שמיועדים להריסה, אבל קיימים לא מעט בניינים נטושים שהם כעת בתהליכי הריסה/בנייה. אותם הבניינים לרוב לא משמשים אף אחד, ולהשתלט עליהם לכמה שעות לא באמת אמור לעורר דאגה, אבל בכל זאת מומלץ להיזהר. לרוב מדובר במקומות נוחים ומסריטים לאכול בהם פסיכדליים ולהגיע למסקנות שונות על החברה שבה אנחנו חיים.

אנחנו לא יודעים בדיוק איפה הוא, אבל הוא נראה לנו מספיק נטוש (צילום: shutterstock)
אנחנו לא יודעים בדיוק איפה הוא, אבל הוא נראה לנו מספיק נטוש (צילום: shutterstock)

פארק מדרון יפו

פארק מדרון יפו משתרע למרגלות שכונת עג'מי עד חוף הים. זה אזור מבודד יחסית עם שטח ענק ופתוח לכל מי שצריך מרחב ומקום לעצמו בין כל ההמון. מדובר בפארק לא מאוד פופולארי, כך שבטוח לא תמצאו את עצמכם במקום רועש במיוחד אלא בחברת משפחות ויחידים שהגיעו לפארק כמעט מאותה סיבה כמוכם – להירגע מהחיים.

להרגע מהחיים. פארק מדרון יפו (צילום: ori~, ברישיון Cc-by-sa-3.0)
להרגע מהחיים. פארק מדרון יפו (צילום: ori~, ברישיון Cc-by-sa-3.0)

בבית שלכם

המקומות הטובים באמת לאכול בהם פסיכדליים בתל אביב הם החברים שיצרנו בדרך. סתם, המקום הטוב ביותר לאכול בו פסיכדליים בתל אביב הוא הבית שלכם. הנדל"ן שלכם. איפה שאתם משלמים שכירות ומשקים עציצים ויש לכם פינה שאתם אוהבים ליד החלון או במרפסת. הבית שלכם יכיל אתכם בצורה מושלמת, תוכלו למצוא בו זן אינסופי ולהנות בצורה אחרת ועמוקה. אין מקום יותר טוב בתל אביב להתחבר לעצמך ולחוות חוויות חדשות כמו בבית שלנו, המקום שאוהב אותנו כמעט כמו שאנחנו שונאים לשלם שכירות.