המקומות הכי כיפיים לשישי בצהריים

פרלמנט שישי בג׳יאקונדה
פרלמנט שישי בג׳יאקונדה

אחרי הקניות, הנקיונות והבישולים ולפני השנ"צ: איפה הכי טעים ונעים לשתות את הדרינק שיחליק אתכם לסופ"ש במצב אופטימלי

23 בינואר 2020

ג'יאקונדה

כבר מזמן הפכו החנות ובר היין של יבואניות היין ענת סלע ורפאלה רונן, הקרויות בפי העם הג'יאקונדות, לנקודת מפגש לחובבי יין. לכאן לא באים בשביל אווירת כפיים בשישי בצהריים אלא כדי לשבת באווירה לא פורמלית עם עוד חברים (הרוב קבועי פרלמנט שישי, אבל תתקבלו בחיוך ובשמחה לחבורה בכל עת). השיחות נסבות גם על יין שכן היינות כאן (ובראשם היינות הטבעיים שבהם מתמחה החנות) נהדרים, וסלע ורונן הן הנשים הנכונות ללמוד מהן על יין בגובה העיניים. אבל גם תרבות, ענייני השעה ושיחות ממלב אל לב הן חלק מהתפריט, ולמרות שהחנות הקטנה ניצבת בצומת רחובות סואן למדי, מרגע שתכנסו פנימה אפילו כיכר מסריק תיראה לכם לפתע כמו פיאצה אירופאית.

מה אוכלים: סנדוויץ' רוסטביף עם סלט עגבניות שרי ותפוחי אדמה (56 ש"ח), פיתה דרוזית בתנור, ממולאת בגבינות ויוגורט, עם סלט עגבניות וזיתים (58 ש"ח).
מה שותים: דונהוף ריזלינג מתיישן מבציר 2014 (50 ש"ח לכוס), מיינקלאנג, פינו גרי, יין כתום אולטרה טבעי מאוסטריה (50 ש"ח לכוס) או כל אחד מ-15 הבקבוקים הפתוחים לכוס בכל רגע נתון (או אם אתם הולכים על בקבוק שלם עומדות בפניכם כ-600 אפשרויות, רובם המכריע אורגניים, ביו דינמיים וטבעיים).
להזמין מראש: כדאי.
פרישמן 73 תל אביב, 03-6006863

 

קיוסק מאנטה ריי

בסופי השבוע ובימים שהשמש מאפשרת נפתח בצדו הדרומי של חוף מנטה ריי הבן הממזר של מסעדת מנטה ריי – הקיוסק. מוזיקת צ'יל אאוט נעימה ולפעמים די ג'יי מרים, קוקטיילים בהפי אוור (עד השעה 14:00) ומנות קלילות ונדיבות במחירים סבירים הם הקטע של המקום הזה. שעות הפתיחה בימות החורף אינן קבועות, אז כדאי תמיד להתעדכן בעמוד האינסטגרם ולוודא שהמקום פתוח לפני שמגיעים.

מה אוכלים: פיש אנד צ׳יפס (50 ש״ח), כרוביות בטחינה ועגבניות (30 ש״ח).
מה שותים: מרגריטה קפואה ואפרול שפריץ קפוא (27 ש״ח).
להזמין מראש: לא.
נחום גולדמן 4 תל אביב, כדאי להתעדכן באשר לשעות הפתיחה כשרוצים להגיע, 03-5174774

 

קפה אירופה

קפה אירופה הוא התשובה למי שרוצה שישי ישראלי אבל בחו״ל. בשישי החל מ-11:00 ועד שעות אחר הצהריים מוגש כאן ברנאץ׳ לוהט שכולל קוקטיילים רעננים ומנות בניחוח אירופאי מובהק. אפשר לשבת במרפסת למעלה ולהשקיף על המטיילים בשדרות רוטשילד, ללגום קוקטיילים בבר האפלולי בקומה העליונה או להתמנגל למטה בגינה מתחת לעץ.

מה אוכלים: שיפודי שרימפס או קלמרי (39/59 ש"ח), ברוסטקת ניסואז עם אנשובי ואיולי פלפלים פיקנטי (69 ש״ח).
מה שותים: קיר רויאל (36 ש"ח), בלאדי מרי (49 ש״ח).
להזמין מראש: כן.
קפה אירופה
להזמנת שולחן בקפה אירופה

 

המנזר

המוסד התל אביבי הוותיק הצליח לייצר מסורת שישי שרבים מגיעים במיוחד בשבילה אפילו מחוץ לעיר. מדי שישי בצהריים מוגש במקום תפריט מיוחד ומתחלף, השואב את השראתו משוק הכרמל ומהתוצרת שהגיעה לחנות הדגים של מוסי. לצד התפריט הרגיל, תמצאו פה בימי שישי מנות רבות תעוזה שלפעמים נעות סביב תמה מסויימת ולפעמים סתם טעימות.

מה אוכלים: תפריט משתנה עם מנות כמו פולנטה עם ראגו פטריות וגבינה כחולה, מרק ארטישוק ירושלמי, טרין לחי עגל ועוד ועוד.
מה שותים: בירה מהחבית( 23-33 ש״ח) או כוס פאטיט שאבלי צוננת (44 ש״ח).
להזמין מראש: לא.
המנזר

 

אדא חנינא

עדא חנינא ביפו הוא בית קלייה לקפה איכותי ונהדר שאת ניחוחותיו קשה לפספס. מקומות הישיבה בחוץ הופכים את בית הקלייה למקום שכיף לשבת בו בשישי בצהריים ולדסקס את ההבדל בין זני הקפה מפה ומשם, רמות קלייה ושאר זוטות. לצד הקפה יש כאן כריכים כיפיים, עוגיות, וכל מה שצריך כדי להחזיק אתכם שבעים ומרוצים עד השנ"צ.

מה אוכלים: כריך עיג׳ה או כריך טבעוני עם ממרח קשיו וירקות (24-32 ש״ח)
מה שותים: קפה, כמובן. יש תערובת קולומביאנית, אתיופית ואחרות במגוון שיטות הכנה (18-9 ש״ח).
להזמין מראש: לא.
רבי אדא 2 יפו

 

קפה שפירא

הקפה השכונתי של שפירא הוא המקום אם מתחשק לכם וייב קהילתי אמיתי, מרחב פתוח לזאטוטים ולגימת קפה או מיץ סחוט טבעי בצל עצי הצאלון. בימי שישי מוגשות מנות שבמקום מכונות ״כל טוב״ וכשמן כן הן. המנות מבוססות על תוצרת של מעדניות הסביבה והן מיועדות לאכילה משותפת. חוץ מזה, תמצאו כאן גם פעילויות לגדולים ולקטנים, ספרים להשאלה, סדנאות ולפעמים גם דוכן ירקות אורגניים לרכישה הביתה.

מה אוכלים: מאזטים של סלמון ומטיאס בלימון מבית היוצר של חיים רפאל (42-38 ש״ח), או גוז'גיז'ה ושאר מאפים בוכריים מהמאפייה השכונתית (28 ש"ח).
מה שותים: מיץ טבעי סחוט במקום (19-15 ש״ח), קוקטיילים שמבוססים על מיצי הפירות (38 ש״ח).
להזמין מראש: לא, אך מומלץ להתעדכן בפייסבוק על סדנאות ופעילויות.
רלב״ג 15 תל אביב, 03-05448560

 

א לה רמפה

בלב מתחם התעשייה של שוקן ניצב אלה רמפה, חלל לתרבות, אוכל ומשקאות. בימים נעימים כיף לשבת במרפסת הגדולה, וכשקריר להתחמם באיזור הישיבה האינטימי יותר בפנים. במקום מוצגות תערוכות מתחלפות ובסופי השבוע מתארחים הרכבי מוזיקה שמתאימים לכל המשפחה ומשרים אווירה קז'ואלית מהנה במיוחד. 

מה אוכלים: אגסים בוויסקי עם בלסמי מצומצם (42 ש״ח), סינייה טבעונית (56 ש״ח).
מה שותים: קוקטייל וויסקי פאוור עם קינמון וחמוציות (48 ש״ח) או קברנה סוביניון מיקב רמת נגב (35 ש״ח).
להזמין מראש: לא, אך שימו לב להופעות בעמוד הפייסבוק.
העמל 23 תל אביב, 03-5461506

 

בית קנדינוף 

לא קל למצוא בין מלכודות התיירים של יפו מקום שיהיה ראוי גם למקומיים, אבל בבית קנדינוף מצליחים לספק חוויית שישי בצהריים נינוחה ונעימה. בחלל הגדול והמרווח המארח תערוכות ומוזיקאים אפשר לשבת ולהרגיש גם בפנים וגם בחוץ, ללגום קוקטיילים של בוקר ואם רעבים גם לזלול את הבראנץ' העשיר.

מה אוכלים: מגש יפואי של מאזטים ולחמי מחמצת (58 ש"ח), סטייק אנד אגס (64 ש"ח).
מה שותים: בלאדי מרי או ג'אפה סנרייז (25 ש"ח).
להזמין מראש: לא.
בית קנדינוף
להזמנת שולחן בבית קנדינוף