המקרן הראשון שלי: כל מה שכדאי לראות בפסטיבל סרטי הילדים ה־12

מאלפת עופות דורסים צעירה, הפינגווינים הקטנים בעולם וגם סרט הטבע הנהדר שיעביר גם לכם את הזמן בכייף גדול. הנה הסרטים שכדאי לכם לתפוס בפסטיבל סרטי הילדים ה־12

יש פה כלב. מה עוד אתם צריכים?
"אודבול"
יש פה כלב. מה עוד אתם צריכים? "אודבול"
6 ביולי 2016

פסטיבל סרטי הילדים ה־12 שייפתח בסינמטק תל אביב ביום חמישי (7.7) ויכלול השנה גם שני סופי שבוע (הוא ייסגר בשבת 16.7). מדובר באחלה הזדמנות להורים לקחת את הילדים לסרט קיצי שהוא לא עוד סיקוול ללהיט אנימציה. התחרות של הפסטיבל השנה תכלול סרטים מארצות כמו הפיליפינים, דרום קוריאה, בלגיה ואוסטרליה – הזדמנות טובה להיחשף למדינות רחוקות לא רק דרך הפריזמה המוכרת של דיסני ופיקסאר.

בסרטים המשתתפים יהיו "ציידי העיט הזהוב" (חמישי 7.7, 19:00; שבת 16.7, 14:30), שמספר את סיפורה של נערה מונגולית ששואפת להתמחות בספורט המונגולי הלאומי. לא, לא כיבוש אירופה, אלא אילוף עופות דורסים. "אודבול" האוסטרלי (שישי 8.7, 10:00; שבת 9.7, 15:00) מספר את סיפורו של האי שעליו חיים הפינגווינים הקטנים בעולם ואת סיפורה של משפחה ששמה לה למטרה להגן עליהם מפני מינים פולשים. דרכה הסרט חושף גם את פרטי המאבק האקולוגי באוסטרליה. "העלמה אי־אפשר" (שני 11.7, 16:30; שלישי 12.7, 14:30) הוא על נערה המצטרפת ללהקת בנים ומוכיח שתרגום שמות סרטים גרוע הוא לא נחלתם של סרטי מיינסטרים בלבד.

"המלכודת" ההודי (ראשון 10.7, 14:00; שלישי 12.7, 12:30), שזכה במקום הראשון בפסטיבל ברלין, מבוסס על סיפור של פרנץ קפקא, כך שאפשר למצוא בו תכנים קלילים כמו יתום שמתמודד עם המוות של הוריו, ואף שהוא מתייחס ישירות לחייהם של מיליוני ילדים הודים, בארץ בטח שוב יגידו כי מדובר במשל על היהודים באירופה.

מלבד סרטי התחרות יש גם סרטים ישראליים חדשים ששווים צפייה. אחד מהם הוא "אפריקה!" (שישי 8.7, 13:00) של דבורית שרגל, במאית הסרט "איפה אלה קרי ומה קרה לנוריקו סאן?". גם כאן עוקבת הבמאית אחר ספר מיתולוגי, הפעם "סיאה הילדה מאפריקה", בניסיון להבין איך נראית מציאות החיים של ילדות באפריקה בהשוואה לספר הילדים הקלאסי. "האוצר מעבר לנהר" (שבת 9.7, 12:30), שביים קובי מחט וכתב אלון גור־אריה, מתכתב עם סרטים כמו "הגוניס" ומספר על חבורת ילדים שמנסים להציל ספרייה שעתידה להיהרס ולהפוך לחניון. סרט ישראלי ותיק יותר הוא "ארץ בראשית" (שישי 8.7, 14:00), סרט הטבע הנהדר של משה אלפרט, שהופץ כסרט לכל המשפחה ובהחלט עשוי לעניין גם את ההורים. אם באתם עם הילדים והסוללה שלכם בסמארטפון היא על פחות מ־40 אחוז, זה הסרט בשבילכם.

סינמטק תל אביב, שפרינצק 2 תל אביב, 42 ש"ח לכרטיס או לסדנה