"המרוץ לדראג: אולסטארס": יכולות להירגע, כנראה שלא מדובר בפאדיחה

סוף סוף חזרת לעצמך. "המרוץ לדראג: אולסטארס", עונה 7. צילום מפוסטר העונה
סוף סוף חזרת לעצמך. "המרוץ לדראג: אולסטארס", עונה 7. צילום מפוסטר העונה

עונת האולסטארס השביעית מצליחה להחזיר את הרעננות לפורמט ומהווה קרן אור לפאנדום התשוש. הקאסט עמוס במלכות כריזמטיות, כיפיות ומוכשרות בקטע מוגזם, התחרות ספורטיבית מהרגיל ומשימת הסנאץ' גיים הוכיחה שפוטנציאלית, מחכה לנו עונה נהדרת

22 במאי 2022

לפני כמה שבועות, כשאושרה רשמית השמועה על עונת מנצחות של "המרוץ לדראג", הייתה סצנה אחת שחזרה ועלתה בקבוצות המעריצים. זו היתה סצנה מהסרט "משחקי הרעב – התלקחות", בה מתראיינת בטלוויזיה ג'והאנה מייסון, מנצחת עבר של משחקי הרעב שנדרשה לחזור ולהתחרות עד המוות במתמודדים שניצחו בעבר במשחקים הקטלניים. "כן, אני כועסת. לגמרי דופקים אותי פה", היא מכריזה בחיוך מריר. "הדיל היה שאם אני מנצחת במשחקי הרעב אני יכולה לחיות את המשך חיי בשקט, אבל עכשיו אתם רוצים להרוג אותי שוב. יודעים מה? פאק דאט!".

זהו רפרנס מתבקש לעונת אולסטארז שכולה מנצחות בעונות קודמות, אבל הסנטימנט כאן הוא יותר מסתם "היי, זוכרים את הסרט ההוא?". הצפת התוכן הבלתי פוסקת הפכה את הפאנדום לתשוש וסקפטי במיוחד, בטח אחרי העונה המבטיחה "המרוץ העולמי של רופול" שהתגלתה כפלופ מאכזב ומכעיס. מילא לגלות שמנצחת אהובה מעונה קודמת לא באמת מגניבה, מוכשרת או מקסימה כמו שזכרנו – מה אם היא תהיה בסדר גמור אבל תתבזה בגלל ההפקה?

אחרי צפייה בשני הפרקים הראשונים של עונת המנצחות המדוברת, אפשר לנשום לרווחה ולהכריז – כנראה שלא מדובר בפאדיחה. ההפקה יצאה מגדרה והציעה למלכות החוזרות תנאים מפנקים, עם אקסטרה פרגון מהשופטים וללא הדחות. המלכות המשתתפות לגמרי באו לעבוד, ונכון לעכשיו אף אחת מהן לא מרשה לעצמה לנוח על זרי הדפנה. התוצאה היא מפגן כוח של הפורמט, שמתמקד בהישגים של מלכות חזקות יותר מאשר בדרמה ומריבות.

עוד סיבה לסקפטיות הראשונית היא העובדה שמתוך קאסט של שמונה מלכות, שש הצטרפו לפנתיאון המנצחות מאז 2019, ועבור 3 מלכות תהיה זו הפעם השלישית בתחרות. בפועל, זה לא באמת משנה – גם אם ראינו אותן ממש לא מזמן, כל המלכות בקאסט כריזמטיות, כיפיות ובעיקר מוכשרות בקטע מוגזם. הדובדבן שבקצפת הן ראג'ה וג'ינקס מונסון – הזוכות של עונות 3 ו-5, אי אז בתחילת העשור הקודם. אף אחד לא חשב שנראה אותן מתחרות שוב, וכשזה כבר קרה עלו חששות שמא הן לא יצליחו לעמוד בקצב. בפועל, הן מסתמנות כבר עכשיו כמועמדות מובילות על הכתר.

לעונה צפויים 12 פרקים בסך הכל, כאמור, ללא הדחות. שתי המלכות המובילות בכל פרק יזכו בנקודה (בדמות סיכה ממותגת עם שם גימיקי ומעצבן) ויעלו לקרב ליפסינק, שהמנצחת בו תקבל פרס כספי ואת האופציה למנוע מאחת המתחרות לקבל נקודה בפרק הבא. בגמר יתחרו ארבעת המלכות שיצברו הכי הרבה נקודות. יש כאן פתח לדרמה עתידית, אבל בינתיים הגישה של המתחרות וההפקה גם יחד היא הרבה יותר ספורטיבית מהרגיל – העיקר פה הוא פחות הנקודות ויותר המשימות עצמן, שהן צ'אנס ליצור עוד רגעים אייקונים ומצוטטים.

פרק הבכורה היה כיפי ועמוס שטיקים – המלכות פגשו את נעמי קמפבל וקמרון דיאז, התחילו לרקום בריתות וגם נדרשו לכתוב ולהקליט בתים לשיר של רופול. משימה חרושה לאללה, אבל כזו שתמיד כיף לפתוח איתה עונה, בטח כשמדובר במלכות שאנחנו כבר מכירים ואוהבים. אך דווקא הפרק השני היה תצוגת התכלית האמיתית, בזכות המשימה האייקונית מכולן – הסנאץ' גיים, תחרות חיקוי המפורסמים שהפכה מזוהה עם הפורמט אבל עם השנים קסמה דהה מאוד.

בעונה 14, שנגמרה לפני משהו כמו שנייה וחצי, הסנאץ' היה כל כך עלוב שהמלכה היחידה שהצליחה קצת להצחיק ניצחה, וכל השאר נשלחו להיאבק על מקומן בתחרות בפרק הדחה מיוחד. בעונת האולסטארז החדשה, לעומת זאת, כוללת 4 מלכות שכבר ניצחו את המשימה הזו. הפעם המשחק התקיים בשני סבבים כשכל מלכה הופיעה בתור שתי דמויות. ראג'ה הציגה כישורי איפור מטורפים כבובה על חוט; מונה נכנסה לנעליו של מייק טייסון; איבי כיפרה על הופעת הסנאץ' גיים המחרידה מהעבר עם פרשנות תמוהה אך מגניבה וסקסית על הבוגימן, המפלצת מתחת למיטה; טריניטי דה טאק גילמה את השטן, שנראה בגרסה שלה בעיקר כמו Him מבנות הפאוורפאף, וזה בקושי חצי מהמגוון המשונה והעצום שקיבלנו הפעם.

אך המנצחת הבלתי מעורערת הייתה ג'ינקס מונסון, שזכתה במשחק גם בעונה שלה עם הופעה אייקונית בתור ליטל אידי מ-Grey Gardens. ההופעה שלה נחשבת לאחת הטובות בהיסטוריה של הפורמט, וכל דבר מלבד השוואה היה יכול להראות כמו כישלון. מזל שהיא הביאה איתה שתי הברקות – חיקוי כמעט זהה למקור של נטשה ליון וטור דה פורס מרהיב בדמותה של ג'ודי גרלנד. מלבד הדימיון המטריד בצורת הדיבור, המראה והמחוות, ג'ודי של ג'ינקס הייתה פאקינג מצחיקה – דיווה מבולבלת שלא לגמרי מבינה את חוקי המשחק, וברגע האמת שולפת בדיחה גסה שגורמת לכל החדר להיחנק מצחוק. גם אם כל הפרקים הבאים יהיו כישלון מחפיר, היה שווה להרים את העונה השאפתנית הזו רק בשביל הרגע הזה.

שני הפרקים הראשונים של "המרוץ לדראג: אולסטארס" זמינים בשירות הסטרימינג Paramount+.
פרק חדש עולה מדי יום שישי. טרם ידוע מתי יעלה לשידור בישראל