יוצאים לאור: המסעדות עם המרפסות הכי יפות בעיר

סיטארה: שבו בחוץ (צילום: יהונתן בן חיים)
סיטארה: שבו בחוץ (צילום: יהונתן בן חיים)

מינימום גג, מקסימום אוויר: אם בימי הסגר ברחנו למרפסת הפרטית, כעת עם פתיחת המסעדות המרפסת היא המקום הנכון להיות בו. קבלו את המרפסות הכי טעימות לזלול בהן

22 ביוני 2020

אנימאר

המסעדה של השף הלל תווקולי לא הספיקה לצבור תאוצה וכבר נסגרה בגלל המצב. כעת היא נפתחת שוב עם מרפסת מעל חוף פרישמן, תפריט חדש על בסיס כל מה שרענן, טרי ומקומי וקונספט צהריים גמיש, למשל ראשונה ועיקרית או עיקרית וקינוח במחיר המנה העיקרית. אפילו האלכוהול נכנע למצב הכלכלי – 28 ש"ח לכוס יין ו־22 ש"ח לבירה.
אנימאר
להזמנת שולחן באנימאר

עונתי ומקומי באנימאר (צילום: יח"צ)
עונתי ומקומי באנימאר (צילום: יח"צ)

גרקו

על הנוף שחסר מהמרפסת גרקו מפצה קרחנה כמיטב עדות אתונה והאיים – מוזיקה יוונית וריקודים, סובלאקי וצזיקי וכל החשודים המידיים שבגללם החזרת התיירות ליוון מילאה אותנו שמחה (ואכזבה כשמתברר שהתאריך נדחה שוב ושוב). כמה שוטים של צ'יפורו ואולי נצליח להתגבר על הגל השני.
גרקו

יאסו גרקו (צילום: אנטולי מיכאלו)
יאסו גרקו (צילום: אנטולי מיכאלו)

התרנגול הכחול

הביסטרו של השף שאול בן־אדרת הוא אחת מנקודות האור הבודדות במתחם G (יחד עם רביבה וסיליה). במרפסת שמשקיפה למגדלי האלפיון העליון תוכלו לטעום קובה אדומה במילוי בשר טלה, כבד אווז על פירה שורשים ועוד גרסאות שף למנות מהבית, ולערוך אירוע במתכונת התו הסגול.
התרנגול הכחול

מרפסת מול המגדלים (צילום: רמי זינגר)
מרפסת מול המגדלים (צילום: רמי זינגר)

חצר גולדמן

במציאות המקומית ידוע שנוף לים מקפיץ את המחיר. למסעדת חצר גולדמן באמצע הדרך בין תל אביב ליפו יש יופי של נוף ותמחור סביר לתפריט ים תיכוני־מקומי הכולל מזאטים ופירות ים, דגים ובשרים. ארוחה ודרינק במרפסת הם הדבר הכי קרוב כרגע לחופשה בקפריסין או יוון.
נחום גולדמן 6 תל אביב יפו, 073-7027333

יוון זה כמעט כאן (צילום: יח"צ)
יוון זה כמעט כאן (צילום: יח"צ)

טורקיז

אם שאלתם את עצמכם למה לשלם 62 ש"ח עבור סלט ירקות, סימן שטורקיז אינה מסעדת הבית שלכם. לקוחות קבועים שמכירים את הסלט הנ"ל (גדול, עשיר וצבעוני), הדגים, הסטייקים והמילייה שומרים לביסטרו הוותיק אמונים. כשמזג האוויר עדיין נעים וגם כשחם, במרפסת שמשקיפה לים תמיד יש בריזה נעימה.
טורקיז

יאקימונו הילטון

האחות הכשרה של היפנית הוותיקה מרוטשילד נהנית מאווירה נוצצת באדיבות לוקיישן 5 כוכבים שבו היא ממוקמת. אותנו דווקא מעניינת המרפסת, שממנה רצועת החוף של תל אביב נראית קצת כמו ניס. על הרקע הכחול מוגש תפריט עסקיות חדש שפונה לקהל שבדרך כלל אינו פוקד את ההילטון: מרק, מנת פתיחה, עיקרית + תוספת וקפה ב־99 ש"ח, כולל שעתיים חניה חינם. זקני העיר לא זוכרים סושי במחיר כזה, שלא לומר ארוחה יפנית מלאה.
יאקימונו הילטון
ל
הזמנת שולחן ביאקימונו הילטון

ארוחה יפנית במרפסת (צילום: יח"צ)
ארוחה יפנית במרפסת (צילום: יח"צ)

מאנטה ריי

אין בכלל ויכוח שזו המרפסת הכי יפה בתל אביב ואולי בארץ כולה. מאנטה ריי יושבת בקו ראשון לים, מסעדת שף יחידה בין מסעדות חוף של בירה ואבטיח־בולגרית. למנות המיתולוגיות (סיר פירות ים דההה) ולבראנץ' המיתולוגי לא פחות נוספו בעקבות הקורונה מנות בינוניות לחיזוק הגוף והנפש, שאחריהן מתבקש לרדת לשכשך רגלים במים.
מאנטה ריי
להזמנת שולחן במאנטה ריי

כל הים בצלחת (צילום: אבי גנור)
כל הים בצלחת (צילום: אבי גנור)

סיטארה

אם מתעלמים לרגע משטף המותגים שמסביב, משימה לא פשוטה לנוכח הקהל הקבוע של סיטארה, עדיין נותרת המרפסת. אפשר ומותר לבוא באאוטפיט קז'ואלי (אבל בלי להגזים), לשבת על יין ופיצה או סושי ולהרגיש כמו מיליון דולר במחיר שטר כחול אחד.
סיטארה
להזמנת שולחן בסיטארה 

קורדרו

המרפסת של קורדרו אמנם אינה פונה לים אך היא נהנית מנוף מרכז סוזן דלאל, בוודאות אחד המקומות היפים בעיר. באזור ישיבה מוצל ותחום באדניות צמחי תבלין מוגש תפריט חדש שמתבסס על חומרי גלם מקומיים טריים ומתכתב עם מטבחי דרום אגן הים התיכון, למשל בוראטה על קרפצ'יו עגבניות עם טרטר טונה אדומה וסלסה ורדה, סרדינים כבושים וגבינת עזים ופיצות מהטאבון. הצוות בקי בתפריט היין באופן יוצא דופן, לתשומת לב המתעניינים בנושא.
קורדרו
להזמנת שולחן בקורדרו 

בוראטה וטרטר טונה אדומה (צילום: ולדי סולו)
בוראטה וטרטר טונה אדומה (צילום: ולדי סולו)