הנה זה לא בא: מי קבר את הסאטירה "היהודים באים"?

"היהודים באים", סדרת המערכונים הסאטיריים של הערוץ הראשון נקברה עוד לפני ששודרה. יש סיכוי שעוד נצפה בה הקיץ?

מתוך "היהודים באים"
מתוך "היהודים באים"

בספטמבר האחרון עלה לרשת פרומו ל-״היהודים באים״, סדרת מערכונים סאטירית המתבססת על סיפורי התנ״ך בכיכובם של מוני מושנוב, יעל שרוני, עידו מוסרי ויוסי מרשק. בסרטון, שעורר את זעם הצופים, מופיעות דמויותיהם של יגאל עמיר וברוך גולדשטיין כשהן מפזזות את השיר "אבל אני רוצח ימני״.

מאז ועד היום מנהלים צמד היוצרים, נטלי בר־מרכוס ואסף בייזר, מאבק ציבורי נגד רשות השידור שלדבריהם קברה את הסדרה עקב סכסוך פנימי בין בכיריה. ״בפעם האחרונה שדיברנו עם אמיר גילת, יו"ר הרשות, הוא אמר שעד שלא יצפה בחומרים הוא לא מוכן להיפגש איתנו. זה אבסורד. הוא מתנגד לסדרה שהוא לא ראה פריים ממנה", הם אומרים. גילת מצדו טוען כי ועדת התוכן היא זו שפסלה את הסדרה, כיוון שחבריה סברו שמדובר בתוכנית מערכונים תנ"כית ולא בסאטירה אקטואלית. מצד שלישי עומד מנכ״ל הרשות, יוני בן מנחם, שהכריז לאחרונה כי ישדר את הסדרה גם ללא אישורו של גילת.

מפה לשם, כמעט שנה מתום הצילומים – היהודים עדיין לא באים. בזמן שהצדדים מתנערים מאחריות, היוצרים תקועים עם הבייבי שלהם בבית. בלית ברירה, הם קיימו בתחילת החודש הקרנת מערכונים נבחרים באוזןבר.

גילת, מתי יבואו היהודים?

"אין לי תשובה על זה, אבל לא יעלה על הדעת כי הפקה, שהיא כנראה מוצלחת ומושקעת, אשר הרשות שילמה עליה מיליוני שקלים מכספי ציבור, תרד לטמיון".

עד שנקבל מענה קונקרטי נסתפק בהקרנה נוספת באוזןבר, שתתקיים במהלך יולי.