החתיכה החסרה: הנוסחה להרכבת כוכבת הפופ המצליחה בישראל

קצת ריאלטי, הרבה סלפי, אספקת חולצות בטן שוטפת ועדיפות לפרסונה מזויפת ומומחיות בענטוזים - הנוסחה להרכבת כוכבת פופ מצליחה על פי המשולש הקדוש: נועה קירל, אגם בוחבוט ועדי ביטי

"תהרגו אותי". עדי ביטי, נועה קירל ואגם בוחבוט
"תהרגו אותי". עדי ביטי, נועה קירל ואגם בוחבוט
6 בספטמבר 2016

הורים מעורבים

לא תמיד מדובר בהורים שדוחפים את הילדה לחלום על כוכבות – תנו לתרבות הסלבס לטפל בזה – אבל הֱיו בטוחים שההורים שולטים בכל פרמטר בקריירה הצעירה, החל מהבוקינג ועד הבמבה של אחרי ההופעה.

תוכנית ריאלטי

"קריירה מוזיקלית מצליחה", יאמר כל מפיק ממולח, "את מתחילה הכי מהר שלך ולאט לאט מגבירה" – ואין יותר מהיר ריאלטי. מפאת גילן הצעיר של כוכבות הנוער, "המירוץ למיליון" או "הישרדות" לא ממש היו אופציה, מה שהשאיר אותן עם ריאליטי עונת מלפפונים כמו "בית ספר למוזיקה" (ביטי ובוחבוט) ו"פושרז" (קירל). לא נורא, זה משאיר להן אופציה לקבל פוש נוסף ב"האח הגדול VIP" עוד חמש שנים.

פרסונה

לכל איש יש שם שנתנו לו הוריו ולכל כוכבת יש אופי שנתן לה מנהל התדמית. כמו להקות בנים, גם כוכבות הנוער מתאפיינות בכמה קווים מנחים שמגדירים אותן, בייחוד לפי מה שהקהל מחפש. קירל מחזיקה באפיון פרובוקטיבי מעט, עם קריצה לסאונד והלוק של ריהאנה, בעוד בוחבוט שומרת על תדמית טפלון של ילדה טובה באר שבע. ביטי, בדומה לטיילר סוויפט, מנסה לרקוד על שתי החתונות עם לוק בוגר יותר והיתממות טוטאלית.

לוק

אישיות זה טוב ויפה, אבל מי ידע איזה אופי יש לך בלי שתלבשי אותו על השרוול? כלומר, אם את לובשת בכלל שרוולים. הגרדובה המתוקתקת של הכוכבות מנוהלת ביד אמן ומעבירה בדיוק את המסר הרצוי – קירל הולכת על לוק יותר "אביבית בר זוהר", עם ליפסטיקים בצבעים כהים, חולצות בטן צמודות וכל כך הרבה צ'וקרים שלא ברור איך היא נושמת. ביטי מעודנת טיפה יותר, אבל בכל זאת לבושה כמו ילדה פריבילגית מרעננה שמנסה למרוד בהורים שלה בעזרת עגיל בפופיק וחבר מבוגר. בוחבוט דבקה בסטייל בת מצווה אולמי בון טון עם מינימום מרד נעורים. במקרה הרע זה מגיע לצמות בכל השיער. שגעת.

סלפי

מילת הבאזז של דור ה־Y היא לא רק נקודת מעבר קריטית בקריירה של כל אחת מהכוכבות, היא ממש דרך חיים. צלמו כמה שיותר, הסכימו לכמה שיותר והכניסו את המילה לכמה שיותר שירים ("סלפי עם קהל של משתוללים", מתוך "קילר" של נועה קירל). בעוד ביטי הולכת על גישת הסלפי החמוד עם צילומים "קלילים" ופילטרים של סנאפצ'אט, קירל מתמקדת בסלפי הגוף־ביקיני הנועז לשמצה. בוחבוט מתמקדת בסלפים עם זמרים שהיא אוהבת. תמים לחלוטין עד הסלפי עם אייל גולן.

האשטאג

זה צריך להיות #ויראלי, וחייב להיות #זכיר, אז איזה שיטה יותר טובה #להדביק_לאנשים_לראש את שם השיר יותר מלעשות #האשטאג. אז זה התחיל מליווי של האשטאג בכל תמונה, המשיך בהפיכת כל שיר ("ארטיק מסטיק" של בוחבוט נגיד) להאשטאג קליל, והסתיים, נכון לעכשיו, בשיר שנקרא #רגאביטי. ההאשטאג במקור. #נשיקות #קירלביטיבוחבוט #חברותלנצח #צביעות #טובוש

נוכחות ברשתות חברתיות

לא מספיק לשלוט במילות באזז והאשטאגים, כוכבת הנוער של היום חייבת להיות ברשת יותר מכל דמות ציבורית אחרת – ערוצי יוטיוב מתוחזקים, עמוד פייסבוק עסיסי ובעיקר – אינסטגרם שופע כל טוב. קירל מצטיינת בתחום עם לפחות שתיים־שלוש תמונות מפולטרות ביום והמון תמונות עם החבר־דוגמן־ערימת־תלתלים ברק שמיר. ביטי סולידית יותר ומתמקדת בתמונות מהופעות/ראיונות (אם כי בסנאפצ'אט היא פעילה בהרבה) ובוחבוט נשארת מאחור ללא עמוד רשמי, אם כי יש לה עמוד מעריצים מתוחזק היטב.

כישרון

אין צורך בהתעמלות מיתרי קול סטייל מריה קארי, אבל כדי להצליח היום דרושה רמה מינימלית של שירה. טיפה שיעורי פיתוח קול אמורים להספיק, או לחלופין מה שלמדת מקרן פלס ב"בית ספר למוזיקה" או מסבא רבא שלך בבית הכנסת. כישרון לא פחות חשוב בקרב בני הנוער הוא היכולת לרקוד, כי כמו שסיה למדה על בשרה – מוזיקה טובה זה פשוט לא מספיק. בימים שבהם נדמה שכל קליפ מחפש להיות ה"סטפ אפ" הבא, הצעירות ביותר חייבות להשאיר את זה מעודכן. אם אין לך מוב שקרוי על שמך, את עדיין בליגה הקטנה. קדימה, תעשי סלטה משולשת עם חיוך.

שירים

כן, גם זה חלק מהעניין. זה חייב להיות קליט, קליל ודביק, רצוי עם מילה או ביטוי שחוזרים על עצמם המון עד שאין ברירה אלא לקרוא לשיר בשם זה. "חשה" של ביטי, "כמו בריו" של בוחבוט ו"חצי משוגע" של קירל. מבחינה מוזיקלית הסוד הוא להרגיש בחו"ל בזמן שנוטף עלינו טחינה מהפלאפל. אנחנו בישראל יודעים דבר או שניים על שאילה תרבותית ללא בקשת רשות, וזה אך טבעי שהכוכבות של היום ילכו רחוק יותר מהלבנט ויחפשו השפעות סגנוניות ממרחק. הסיבוב הנוכחי הוא להידבק לרגאטון (רגאביטי), טרנד שהיה מאוס עוד ב־2007 אבל איכשהוא דילג דור. אם עדיין חסר תיבול, אז ישאילו עוד קצת מהעולם הלטיני, הקאריבי או האפרו־אמריקאי.

מנטור מוזיקלי

מאחורי כל כוכבת מצליחה עומד צוות מנהלים הרבה יותר מצליח, ובראשו מנהל מוזיקלי. הוא זה שמהנדס את הסאונד של הכוכבת, ובהתאם – גם את קהל היעד, התדמית והקמפיינים שאליהם הכוכבת תתאים. בוחבוט זוכה לטיפוח אישי וצמוד בידי המנטור שלה מ"בית ספר למוזיקה" משה פרץ (והמנהל שלו, שמנהל גם אותה), קירל מנוהלת ביד ברזל על ידי סוכן הדוגמניות רוברטו, ביטי החליפה את הניהול המוזיקלי של אוהד חיטמן בזה של ינון יהל ודולב רם – שילוב בין מפיק האוס ותיק לכותב שירים צעיר.

שאיפה לעוד עשור

בעוד עשר שנים עדי ביטי ונועה קירל יהיו בנות 25 ואגם בוחבוט – בת 23. בהנחה שכולן רוצות להישאר בסביבה (ונראה לפי האינרציה והאנרגיה ששלושתן רוצות), מסתמן שביטי מעוניינת בקריירת פופ מהוגנת/משעממת סטייל שירי מימון. קירל, עם אפיל ההיפ הופ הפרובוקטיבי יותר שלה ותחילת קריירת משחק, תתפרס כנראה לעולמות תוכן יותר רכילותיים. בוחבוט לעומתן, בייחוד אם תמשיך עם פרץ, תעמיק לתוך עולם המזרחפופ בתקווה ליצור קריירה שרית חדדית. מה שבטוח, בעוד עשור הן כולן ייפגשו בפסטיגל.