הצילו: "הנוקמים: סוף המשחק" יימשך יותר משלוש שעות

כבר כמה שנים שהוליווד בוחנת את הסבלנות שלנו עם סרטים ארוכים שלא לצורך. הסרט החדש של מארוול יהיה ארוך יותר מ"הסנדק" ומתחיל להתקרב לטריטוריה של "שר הטבעות"

הנוקמים: סוף המשחק
הנוקמים: סוף המשחק
26 במרץ 2019

מתכננים לראות את הסרט הבא של מארוול בקולנוע? כדאי שתכינו הרבה חטיפים ותתאמנו בהתאפקות. "סוף המשחק", הסרט החדש והמצופה בכיכובם של הנוקמים, יגזול לכם 182 דקות מהחיים, שהן בעצם 3 שעות ו-2 דקות. לשם ההשוואה, "הנוקמים: מלחמת האינסוף", המחזיק בשיא לסרט מארוול הארוך ביותר נכון להיום, היה קצר מהסרט החדש בחצי שעה.

בעשור האחרון שובר הקופות ההוליוודי הולך ומתארך. למי זה טוב? לא ממש ברור, אולי ליצרני ריטלין (וחיתולים למבוגרים). טרנד דומה התרחש בשנות החמישים והשישים, כשהאולפנים ניסו למשוך את ההמונים לעזוב את הטלוויזיה הביתית וללכת לקולנוע לראות אפוסים היסטוריים ומחזות זמר. "בן חור" ו"לורנס איש ערב" עברו את השלוש שעות וחצי. משנות השבעים והלאה הלהיטים הבטוחים התקצרו אבל סרטים המוערכים יותר נותרו ארוכים – "הסנדק" ו"צייד הצבאים" רק מעט יותר קצרים מ"סוף המשחק".

בסוף שנות התשעים זה קרה שוב. סרטי הקיץ כיוונו אז לצפייה קלילה של שעה וחצי, כך שסרט ארוך היה כמעט תמיד בעל יומרה אמנותית מסוימת. אם אתם עדיין נוטרים טינה על הזמן שהעברתם בצפייה ב"טיטאניק" שלעולם לא תקבלו בחזרה, דען שלגלות איך הנוקמים הביסו את ת'אנוס יהיה קצר ב-12 דקות מלצפות בספינה שוקעת. טרילוגיית "שר הטבעות" ניסתה לדחוס כמה שיותר התרחשות מהספרים לסרטים ארוכים במיוחד. "סוף המשחק" עקף את "שני הצריחים" בשלוש דקות, אבל הוא עדיין קצר יותר מהסאגה הבלתי נגמרת שהיא "שיבת המלך" – 200 דקות בגרסה הרגילה ו-263 דקות, שזה פאקינג 4 ועשרים שעות, בגרסה המורחבת.

זה לא שיש לנו בעיה עם להעביר יותר משעתיים בקולנוע, הבעיה היא שזה הפך לכמעט מובן מאליו. אם "דמבו" מ-1941 נמשך רק מעט יותר משעה, הרימייק שייצא השבוע כבר נמשך שעתיים. הסרט האחרון של "מהיר ועצבני" נמרח על פני 136 דקות, ויש להניח שהבא כבר יגרד את השעתיים וחצי. למה לא, בעצם? סרטים ארוכים רצח הם כבר ממש לא רק סרטי איכות תובעניים או רודפי פרסים. מארוול ודי.סי הם רק חלק מהבעיה כשאפילו פאקינג רובוטריקים מרשים לעצמם שעתיים וחצי של פיצוצים וצעקות.

ככל שמצטברים יותר סרטים בסדרה, כך כל פרק הופך לארוך יותר. גם רשימת כוכבים גדולה משפיעה – כל אחד מהם צריך כמות ראויה של זמן מסך והאורך בהתאם. זה כמובן המצב ב"סוף המשחק", שגם אחרי קיצוץ מאסיבי של רשימת השחקנים מהסרט הקודם לנוכחי נשאר עם קאסט גדול מהמקובל של דמויות חשובות. עלילת הסרט עדיין לא נחשפה במלואה, אבל אנחנו כבר יודעים שהעיקר כאן יהיה החברים המקוריים של קבוצת "הנוקמים" + קפטן מארוול + רוקט + נבולה + עוד כמה חברים, שיתאחדו כדי להציל את המצב אחרי האסון של "מלחמת האינסוף". הסרט יגיע לאקרנים בסוף אפריל.