העונה השנייה של "משחק הדיונון" ריסקה את דירוג הצפייה בנטפליקס

"משחקי הדיונון 2". צילום: יח"צ נטפליקס
"משחקי הדיונון 2". צילום: יח"צ נטפליקס

דו"ח צפייה ששיחררו בשירות הסטרימינג הציג נתון די מדהים: למרות ששוחררה רק שישה ימים לפני סוף השנה, העונה השנייה של "משחק הדיונון" הספיקה להפוך ללהיט הגדול של שירות הסטרימינג בחצי השני של 2024. האם זה מעיד על הצלחה גדולה, או שבעצם אולי זו רק עדות לכישלון כל הסדרות האחרות?

27 בפברואר 2025

במשך שנים נטפליקס דאגו לשמור על הקלפים קרוב לחזה, וכמעט ולא שיחררו נתונים גולמיים על הצפייה בתוכניות. זה השתנה לפני כשנתיים, ומאז כל חצי שנה נטפליקס משחררת דו"ח מסודר שמשרטט שעות צפייה – נתון קצת מוזר, אבל די מובן. והפעם הדו"ח על החצי השני של 2024 הציג פרט די מפתיע – בראשו עמדה סדרה שיצאה רק 6 ימים לפני סוף השנה, ובכל זאת הספיקה במהלך 6 הימים האלו להגיע לפסגה. נתון מדהים ללהיט "משחק הדיונון", ולא סתם בנטפליקס כבר דוחפים שהעונה שלישית תצא בהמשך השנה (כנראה ביוני).

>> טבעי ומדויק: ג'ין הקמן תמיד שיחק כאילו נולד לגלם את התפקיד

אבל ראשית, כדאי להבין איך בשירות הסטרימינג מחשבים צפיות – בנטפליקס לוקחים את שעות הצפייה הכוללות לסדרה, ואז מחלקים בזמן הריצה שלה כדי לקבל את מספר הצפיות. כלומר – סדרה שצפו בה 1000 איש, וזמן הריצה שלה הוא שעתיים, הביאה 500 צפיות. והעונה השנייה של "משחק הדיונון" אחראית ל-86.5 מיליון צפיות, ב-6 ימים בלבד. לצורך ההשוואה, במקום השני נמצאת המיני סדרה "הזוג המושלם", שאחראים ל-75.1 מיליון צפיות, אבל זה אחרי 3 חודשים. בחצי השנה הראשון של 2024 ישנן כשלוש סדרות שעקפו את "הדיונון" ("הטעות כולה שלך", עונה 3 של "בריג'רטון" ו"בייבי ריינדיר"), אבל גם הן זכו ליותר זמן לצבור צפיות, וסביר שרק כאשר יצא הדו"ח הראשון של 2025 נבין עד כמה הלהיט הקוראני באמת הצליח לעקוף את כולם.

עם זאת, יש משהו מעניין בנתון צדדי – גם הלהיט הכי גדול של החציון הזה מהווה רק 0.7% מכל שעות הצפייה בנטפליקס, מה שמעיד בעיקר על פיזור הצפייה בין תוכן רב. מעבר לכך, הנתונים חושפים כי צופי נטפליקס צפו בכ-5% יותר שעות תוכן מהחצי שנה הראשונה, אז ההתמכרות מחמירה. גם התגלה כי כמעט שליש משעות הצפייה בנטפליקס בולו מול סדרות וסרטים שלא דוברים בכלל אנגלית – חוץ מ"משחק הדיונון", היה גם את "לה פלמה" הנורווגית או "התאונה" המקסיקנית – מה שמעיד כי טקטיקת ההשקעה בתוכן בינלאומי של השירות מתחילה להשתלם. כן, זה בטח אומר שיהיו הרבה יותר סדרות כמו משחקי הדיונון, והרבה יותר בשפה זרה. בהצלחה לכולנו.