ברווזים, ברווזים: הסינית החדשה של בן ברקאי

את החלל של אנג סו מאכלסת החל מהשבוע מסעדת פקין דאק האוס, מסעדה סינית חדשה

צילום: בן קלמר
צילום: בן קלמר
6 בינואר 2015

בתום חצי שנה של המתנה מורטת ברווזים הוא סוף סוף נפתח להרצה, פקין דאק האוס. המסעדה הסינית של בן ברקאי (שהקים את רשת למון גראס באמצע שנות ה־90 ואת ווק טו ווק באירופה), מתחילה לפעול למספר שעות מצומצם בכל ערב, בחלל שאכלס אסייתית אחרת – מסעדת אנג סו של האחים ירזין – שנסגרה אחרי חודשי פעילות ספורים. במסעדה הוצב תנור סיני ענק לצליית ברווזים, ושלושה שפים מומחים הגיעו מסין כדי להכין מנות שייצגו בכבוד את המיני צ'יינה טאון שמתבשלת בבוגרשוב.

התפריט בנוי ממסלולים קבועים של ארוחות מלאות הכוללות לחמניית באו או ירקות מוקפצים בווק, אורז ללא הגבלה, תה חופשי ושלוק מרק. מחיר הארוחה נקבע בהתאם לעיקריות: פקין דאק בפנקייק או פרוס לפרוסות בצלחת עם דג ובקר במרק או שרימפס מטוגן מלוח חריף (119 ש"ח); פקין דאק בצלחת או מרק עם שרימפס חמוץ מתוק או מרק עם אטריות וכיסוני שרימפס (109 ש"ח); בקר עם כרובית ופלפל חריף או אורז מוקפץ עם עוף, בקר וברווז (99 ש"ח); חצי מנה פקין דאק בפנקייק ונודלס עם ירקות או טופו עם ירקות בווק (79 ש"ח). למרבה ההפתעה, גם צמחונים ימצאו בבית הברווז הפקינזי מגוון שווה של אפשרויות.

הקינוח הבודד בתפריט הוא לא חלק מהמסלול (הסינים הם לא מאמינים גדולים בקינוחים): בננה טמפורה וסוכר (28 ש"ח). כדאי לשדך לארוחה בירה סינית (14 ש"ח) או קאווה מערבית (16 ש"ח). לאור ההסתערות על המסעדה בשבוע ההרצה, נראה שזה לא סתם עוד ברווז עיתונאי.

לפקין דאק האוס