הסינמטק יארח את פסטיבל סרטי הסטלנים הראשון בארץ

"ביג לבובסקי", "פיינאפל אקספרס" וסרטי סטלנים אחרים יוקרנו בסופשבוע קנאביס שיפתח לכם את התיאבון (או שזה סתם המאנץ')

מתוך "פיינאפל אקספרס"
מתוך "פיינאפל אקספרס"
29 ביוני 2016

סופשבוע קנאביס הוא משהו שבדרך כלל מקיימים בבית, לא בסינמטק, אבל קאנה – העמותה הישראלית לקנאביס אחראי – מתכוונת לשנות את המצב, לפחות ליומיים הראשונים של חודש יולי, עם הקרנות והרצאות, חלקן מוקדשות לקומדיות הסטלנים הגדולות של הדור האחרון (חוץ מסדרת "הרולד וקומר" הענקית, שלמרבה הצער נפקדת מהתוכנייה) וחלקן תופסות פרספקטיבה מעט יותר רצינית על הסוגיה.

הפיצ'ר המרכזי בפסטיבל הוא הסרט התיעודי "המדען" (שישי 1.7, 14:30), העוסק בסיפור חייו של חתן פרס ישראל פרופ' רפאל משולם מהאוניברסיטה העברית, שהיה הראשון שגילה ובודד (בתחילת שנות ה־60) את ה־THC, החומר הפעיל בקנאביס, והוא דמות מפתח במחקר המדעי של הצמח, בעיקר של יישומיו הטיפוליים. לפני הסרט יתקיים פאנל על קידום קנאביס רפואי – נושא שמתקדם בישראל בצעדים קטנים אך בטוחים – בהשתתפות במאי הסרט צחי קליין והחשודים המיידיים, ד"ר ברקת שיף ושלומי סנדק.

שאר התוכנייה תופסת כיוון קליל יותר. יוקרנו שתי קלאסיקות מודרניות – קומדיית הסטלנים הגדולה של העשור האחרון, "פיינאפל אקספרס" (שבת 2.7, 19:00), בבימויו של דיוויד גורדון גרין, שביקר החודש בישראל, בליווי הרצאה קצרה של מבקר הקולנוע תומר קמרלינג, ומיד אחרי כן קלאסיקה גדולה עוד יותר, "ביג לבובסקי" (שבת 2.7, 21:45). ממש אסור לפספס הקרנה נדירה של סרט קצר בשולי הפסטיבל, של סנדק סרטי הסטלנים הישראלי גור בנטביץ' – "מצב החסה" מ־1991 (שבת 2.7, 14:30).

סופשבוע קנאביס, סינמטק תל אביב, שפרינצק 2 תל אביב, שישי־שבת (1.7־2.7)