מבצע שלום נתניהו: בתי ספר רבים בתל אביב ישארו סגורים

בתי ספר רבים לא ייפתחו בתל אביב עקב היעדר מיגון | אחרי יממה של הסלמה בעקבות האירועים בירושלים וירי הרקטות מעזה, החליט פיקוד העורף להגביל התקהלויות בעיר | מסעדות, בתי קפה ואירועי תרבות עד 300 איש - בינתיים כרגיל | ובינתיים ביפו: רימוני הלם נורו לעבר מפגינים יהודים וערבים | מסיבות הסופ"ש ושבועות בסכנת ביטול

יש מרחב מוגן? אזרחים תופסים מחסה בזמן אזעקה בדיזנגוף סנטר, קיץ 2014 (צילום: גלי תיבון\AFP\גטי אימג'ס)
יש מרחב מוגן? אזרחים תופסים מחסה בזמן אזעקה בדיזנגוף סנטר, קיץ 2014 (צילום: גלי תיבון\AFP\גטי אימג'ס)

****עדכון 08:00 הלימודים בתל אביב אינם נפתחים הבוקר בבתי ספר ובגני ילדים רבים שאינם יכולים להציע מרחב מוגן לכל תלמידיהם. על פי הנחיות פיקוד העורף, הלימודים יערכו רק במוסדות לימוד שבהם ישנה לכל התלמידים נגישות מלאה ומהירה למרחבים מוגנים, והדבר נכון גם לגבי מקומות עבודה בעיר. עדכונים נוספים לגבי מערכת החינוך בעמוד הפייסבוק הייעודי של העירייה.

כיפת ברזל אי שם ליד תל אביב, 2019 (צילום: מנחם כהנא\AFP\גטי אימג'ס)
כיפת ברזל אי שם ליד תל אביב, 2019 (צילום: מנחם כהנא\AFP\גטי אימג'ס)

אירועי התרבות המתוכננים להתרחש הערב בתל אביב אינם מבוטלים בשלב זה, אולם אם תימשך ההסלמה יש להניח כי גם הם יידחו למועד אחר. הנחיית פיקוד העורף שלא לקיים אירועים מעל 300 איש במקומות הפועלים על פי התו הירוק תוביל כנראה לביטולן של מסיבות רבות במהלך הסופ"ש ובשבועות במידה והעימותים יימשכו.

****עדכון 22:00 לאחר יממה נוספת של הסלמה בעקבות האירועים בירושלים וירי הרקטות מעזה, החליט פיקוד העורף הלילה להגביל התקהלויות בעיר עד ל-30 איש בחוץ ו-50 איש בפנים, ועד ל-300 איש במקומות הפועלים על פי התו הירוק, צעד שמגיע בתגובה לאיומי חמאס לתקוף את תל אביב ברקטות עוד הלילה.

ברשתות החברתיות נפוצו מסרים פלסטיניים לפיהם תותקף תל אביב הערב בשעה 21:00, אך זו באה וחלפה ולפחות בשעה זו העיר עדיין שקטה ובלתי מותקפת בעליל. לאחרונה נורו רקטות על תל אביב בנובמבר 2019. מפיקוד העורף נמסר כי הערכת המצב לגבי מערכת החינוך בעיר תתבצע לאורך הלילה והחלטה סופית תתקבל רק בבוקר.

משמעות ההגבלה של פיקוד העורף היא שמסעדות ובתי קפה יוכלו בשלב זה להמשיך לפעול כרגיל, ומוסדות התרבות השונים יוכלו לקיים אירועים לקהל מצומצם ולא יאלצו לבטל אותם נכון לעכשיו. מפיקוד העורף נמסר כי הסלמה נוספת, אם תהיה, תוביל להערכת מצב מחודשת לגבי גוש דן.

בינתיים ביפו הדהדו בשעות הערב המוקדמות קולות הנפץ של רימוני ההלם שירו כוחות שיטור כבדים של מג"ב על מפגינים ערבים ויהודים שצעדו ברחוב יפת ביפו במחאה על האירועים האלימים בירושלים. המפגינים הלא אלימים פוזרו בכוח רב על ידי פרשים ותוך שימוש נדיב ברימוני ההלם, הנחשבים לאמצעי קיצוני לפיזור הפגנות.

מהעירייה נמסר כי בהתאם להנחיות פיקוד העורף נפתחו מקלטים עירוניים ציבוריים. עם זאת, מבהירים כי "כל עוד לא התקבלה הנחייה מפורשת או נשמעה אזעקה, אין לשהות בתוך המקלטים". כאן תוכלו לבדוק היכן המקלט הקרוב לביתכם. כמו כן נמסר כי תושבים המרגישים קושי רגשי וצורך בשירותי רווחה יכולים לפנות למוקד 106 פלוס *9106.