לאם ולתינוק: הספסל ההיסטרי לעידוד ההנקה במקומות ציבוריים

הרצון להקל על אימהות מניקות הביא ללידתו של הספסל HEER, שמאפשר לכל אחת להניק מבלי להתנתק מהמרחב ומבלי נעיצת מבטים מעצבנים. זאת ועוד: הוא נראה פשוט היסטרי

ספסל הנקה
ספסל הנקה
10 באוקטובר 2018

הרעיון של להניק בפומבי לא יוצא דופן, למרות שהנושא, משום מה, עדיין מעורר מחלוקות ושיחות ערות. בין אם את בוחרת להניק במרחב הציבורי או בפרטיות בבית, העובדה היא שמעטים המקומות המאובזרים בהתאם לצורך הזה, ורבות הדעות המתקרצצות שמאוד חשוב להן להביע מורת רוח ברשת חברתית כלשהי.

הרצון לגרום לנשים להניק בכל דרך ומקום שיבחרו וליצור להן יותר אפשרויות, הוביל את איבנה פרייס, מנהלת האסטרטגיה של חברת המיתוג והעיצוב 52hours, יחד עם המנהל הקריאייטיבי פיליפ ווסיק והמעצב ניקולה קמזביק, ליצור את הספסל האגרונומי הראשון שיאפשר לאמהות להניק בציבור בצורה הכי נוחה בעולם וזכה לשם HEER.

עוד כתבות מעניינות:
כל החתיכים של נטפליקס
המתלבשות של AMA 2018
טבעת האירוסין של מייגן מרקל יכולה להיות שלך. בערך

הספסל מעוצב כך שיותאם לשדות תעופה, מרכזי קניות, פארקים והכי חשוב – עוצב כמרחב בטוח בו כל התינוקות יכולים להיות רעבים וכל האימהות יכולות להניק ברגע, מבלי להרגיש שמבטים ננעצים בהן.

בנוסף לכך, ה-HEER מסתובב ומתנועע כך שאמהות יוכלו לבחור את התנוחה הנוחה להן ביותר שגם תתאים לתינוק, ומציע פרטיות במידה רבה. לצד זאת, ה-HEER לא סוגר לגמרי את האם המניקה ומאפשר לה להישאר נוכחת במרחב, וגם מגיע כולל ספסל נוסף שמאפשר לאנשים אחרים להשתמש בו גם, בין שהם קשורים למניקה ובין שלא.

יש שחושבים שהספסל מתרגם סטיגמה קיימת בנוגע לצורך של אמהות להתחבא בכדי להניק את תינוקן, אך המעצבים מבטיחים שאין זה המקרה בהחלטה העיצובית שלהם. מטרת הוורסטיליות של הספסל היא לאפשר לכל אם – כל אחת ודעותיה בנוגע להנקה ולמידת הפרטיות שהיא רוצה – להניק בשלווה. במידה ותיהתם מה פשר השם – הוא עונה על השאלה "איפה אפשר להניק?" – כאן. לנו לא נותר אלא לחכות לראות את הספסל המדהים הזה בכל פינת רחוב, קניון, משרד ומרחבים ציבוריים באשר הם.