הסצנות הטלוויזיוניות של השנה

זהירות ספוילרים! מהדם של "משחקי הכס", דרך האיכות של "שובר שורות" ועד הטמטום של "משפחה בהפרעה". הסצנות הטלוויזיוניות הגדולות של 2013

״משחקי הכס״ – ״גשמי קאסטמיר״

החברים החרוצים שקראו את הספרים הזהירו אותנו מפני הבאות מבלי לספלייר יותר מדי, ואנחנו כבר רגילים לגרוע מכל – אחרי המוות של נד סטארק לקראת סוף העונה הראשונה, מה כבר יכול להפתיע? ובכן, מוות אכזרי, מטלטל, מסעיר ושומט לסתות של רוב שושלת סטארק (כולל עוברים). הרגע הזה הכריע שלפחות לשנים הקרובות, אפשר לשכוח מסוף טוב עבור כל סדרה שהיא. וולדר פריי, לא נשכח ולא נסלח!

״שובר שורות״ – ״Ozymandias״

כאילו שהמדבר עצמו לא היה מספיק אכזר, היו אלה גם סוחרי הסמים הניאו־נאצים שוולט שכר. אבל לך תסמוך על פרילאנסרים – בסוף הם חיסלו לו את האנק מול העיניים. וולטר מתחנן שיחוסו עליו, האנק מסרב לבקש רחמים. ובום! לא מספיק? וולטר חוזר הביתה, עושה בלגן, חוטף את בתו התינוקת הולי, עושה שיחת טלפון מקריפה לסקיילר שמנקה אותה מכל אשמה ובורח לפאקינג ניו המפשייר. פרק סיום סדרה קלאסי, אילולא היה מגיע שני פרקים לפני הסיום האמיתי.

״הומלנד״ – ״The Star״

כולם ידעו שזה צריך לקרות אבל אף אחד לא האמין שזה יקרה באמת – כי למי, חוץ מ״למשחקי הכס״ יש אומץ? ובכל זאת, סמל ניקולס ברודי סיים תלוי בכיכר העיר בטהרן מול המון צוהל/זועם. מעתה, נתראה רק בפלאשבקים.

״גוסיפ גירל״ – ״New York, I Love You XOXO״

שתי עונות מאוחר מדי הסתיימה הסדרה שהייתה הדבר הכי ניו יורקי מאז ״סקס והעיר הגדולה״. אם האחרונה גילתה את ניו יורק, ״גוסיפ גירל״ חגגה אותה. אפילו מייקל בלומברג משתתף בתפקיד עצמו – כשהוא, כמו כולם, מקבל בהלם את הפוש באייפון שמדווח: ״דן האמפרי הוא גוסיפ גירל״. לעזאזל, היינו צריכים לדעת כבר מההתחלה.

"משפחה בהפרעה" – "Blockheads"

לגאולה כזו היה ראוי לא רק ג'ורג' מייקל בלות' (מייקל סרה), שדוכא לאורך שנים על ידי אביו המתחסד, אלא גם הסדרה העצומה הזו כולה. הלא בבסיסה של "משפחה בהפרעה" ניצב מייקל, שחושב שהוא טוב יותר מבני משפחתו שמקיפים אותו, רק כדי לגלות שוב ושוב שהוא נאלח, קטנוני, חמדן, תככן ותאב בצע בדיוק כמותם. בפרק האחרון של עונת הקאמבק הגיע למסקנה הזו סוף כל סוף גם בנו, שבתמורה חבט בו.