העין היא זאת שאוכלת: קונספט חדש במסעדת שגב של השף שגב משה

חפשו את הטריק: השף שגב משה משיק קונספט חדש למסעדת שגב, המשלב בין אומנות לקולינריה - SEGEVART#

5 בינואר 2015

שנה וחצי הוא בקושי ישן בלילות. שנה וחצי הוא הלך ברחובות וליקט כל פיסת השראה שיכול היה למצוא. שנה וחצי הגיעו עכשיו לסיומם – השף שגב משה משיק בימים אלה קונספט חדש למסעדת השף שלו – שגב, לרגל חגיגות העשור למסעדה. הקונספט החדש מנסה לשלב בין אומנות לאוכל בצורה הכי פשוטה והכי ברורה – כל מנה ומנה הותאמה קונספטואלית לנושא כלשהו, שבא לידי ביטוי בצילחות יוצא דופן. כך למשל גרירת פרמז'ן תנוח על הצלחת בדיוק במקום בו מצויירת מגררת גבינה; איטריות השעועית הצבעוניות יתחברו לגושי הצמר המצויירים על הצלחת; והדג יונח בדיוק בהמשך הציור של הראש על הצלחת. וזה רק מעט ממה שיש לשף להציע.

ביצה בקן סטייל שגב משה. צילום: אנטולי מיכאלו
ביצה בקן סטייל שגב משה. צילום: אנטולי מיכאלו

הרעיון הוא תפריט עם מנות המעוצבות בהשראת האומנות המודרנית התלת מימדית. הן מורכבות ביצירתיות רבה על גבי הצלחות, כל מנה והנושא הרלוונטי לה. מי שחושב כי מדובר בגימיק ותו לאו, ישמח לגלות כי החוויה הבלתי שיגרתית של הצילחות של שגב רק תורמת לארוחה כולה. הגימיק, במקרה הזה, הוא לא מתקיים באופן בוטה רק בשביל הסנסציה, אלא הוא באמת מעניק נדבך נוסף לאוכל.

שגב משה הוא חיית אינסטגרם. בחשבון האינסטגרם הפעיל שלו יש למעלה מ-34 אלף עוקבים ותמונות שהוא מעלה מקבלות מאות לייקים. כאושיית אינסטגרם פופולארית, מזמין השף את הסועדים לתייג את המנות תחת ההאשטג #SEGEVART.

הקונספט הקולינרי-אומנותי קיבל חיזוק עיצובי על ידי מעצב הפנים ירון טל. העיצוב מבוסס על גלריית וידיאו ארט דינמית של אמן הוידיאו רן סלבין, ומוקרן על הקיר המרכזי שמעל המטבח הפתוח.

וידיאו ארט דינמי. צילום: יח"צ
וידיאו ארט דינמי. צילום: יח"צ

"לראשונה הכנסנו עיצוב פנים שכולו דיגיטלי ועושה שימוש בוידאו ארט מתוכנת ומתוזמן היטב בכל שניה, שמוקרן על הקיר המרכזי ועל ידי שמונה מקרנים במקביל", מסביר טל את הקונספט, "הוידאו ארט מציג מעין מחול של חומרי גלם במטבח שעוברים טרספורמציה בהילוך איטי, והסרטים יתחדשו מדי חודש". ומה תוכלו לראות שם? בצל שנחתך בהילוך איטי ומרחף באוויר, וגפרור בהילוך איטי שנדלק במטבח.

ואיך האוכל? את זה נשאיר למבקרי המסעדות שיבקרו בקרוב במסעדה המחודשת.

למסעדת שגב