דוכן עיראקי חדש מציע מחירים של פעם: קובה ב-10 ש"ח, סביח ב-20

שובר את השוק. הדוכן העיראקי של רוני (צילום: יעקב בלומנטל)
שובר את השוק. הדוכן העיראקי של רוני (צילום: יעקב בלומנטל)

נלחמים ביוקר המחיה דרך הבטן: דוכן חדש בכרמל, סוג של דוכן בן למסעדה בת 40 שנה, מציע אוכל במחירים שכבר שכחנו מהם. "למה מוכרים סביח ב-30 ש"ח?", אומר לנו הבעלים. "בסך הכול ביצה, חציל, חומוס ופיתה. לא צריך לעשוק את האנשים"

2 ביולי 2023

בתפקידו כברומטר קולינרי, שוק הכרמל משקף טרנדים ומגמות וגם את יוקר המחייה. על רקע מציאות שבה קילוגרם פירות קיץ ו/או שווארמה כבר חוצים את רף 50 השקלים, נפתח ספוט אוכל רחוב שמוכיח שאפשר אחרת. "הדוכן העיראקי של רוני" הוא שלוחה של "רוני בשרים", דוכן אוכל קטן שהוקם לפני 40 שנה, והתפתח למסעדה עממית של ממש. הבעלים סול אגיר, בנו של רוני, איתר דוכן פנוי, ופתח מזנון לאוכל עיראקי ביתי במחירים שנעלמו מזמן מהנוף. לדוגמה: קובה מטוגנת ב-10 ש"ח, קובה חמו, בורגול ופטטה, סמבוסק וסביח – 20 ש"ח. "למה שלא יהיה זול", עונה רוני בשאלה לשאלה איך אפשר למכור אוכל בתמחור נמוך כל כך. "למה צריך לקחת על שווארמה 48-50 ש"ח. לא צריך להיות גנבים. למה מוכרים סביח ב-30 ש"ח? בסך הכל ביצה, חציל, חומוס ופיתה. לא צריך לעשוק את האנשים".

סביח ב-20 ש"ח? כן וכן (צילום יעקב בלומנטל)
סביח ב-20 ש"ח? כן וכן (צילום יעקב בלומנטל)

התמחור הנמוך הוא סימן היכר של "רוני בשרים" – קבב, שניצלים ופרגיות ב-40 ש"ח, ופלאפל ב-20 ש"ח, מושכים לקוחות קבועים ומזדמנים שמבינים בביס הראשון שהדיל פשוט משתלם. במסעדה אין חדרי קירור ומחסנים, ולכן הירקות והבשר מגיעים היישר למטבח, לשימוש באותו היום. הדוכן העיראקי החדש נהנה מהקרבה למסעדה, ומקבל מדי בוקר סלט כרוב וסלט ירקות, חומוס, טחינה ועמבה – כולם מתוצרת בית.

אפילו בבגדד משלמים יותר (צילום יעקב בלומנטל)
אפילו בבגדד משלמים יותר (צילום יעקב בלומנטל)

הבשר וחומרי הגלם נקנים בשוק, ונשות המשפחה אמונות על הגלגול, הבישול והטיגון. המאכלים והתוספות מוצגים בוויטרינה נוצצת מניקיון, והיד נשלחת כמו מאליה, כי במחיר כזה אין צורך לחשוב פעמיים. רעבים במיוחד? לכו על סביח בלאפה, או לאפה במילוי שתי קובות, סלטים ורטבים ב-35 ש"ח. בעודף משטר של 50 תוכלו לקנות עוד קובה.
הכרמל 36, ראשון-שישי 08:00-18:00