אלו הם המקומות שאדי ניומן, ברמן אגדי, לא יכול בלעדיהם

אדי ניומן (צילום יהונתן בן חיים)
אדי ניומן (צילום יהונתן בן חיים)

"העיר שלי" - מדור שבו בוחרות דמויות עירוניות את המקומות האהובים עליהן. והפעם: אדי ניומן, הברמן המיתולוגי מקאב קם (לשעבר: זנזיבר, טקמארו, אונמי, טפאו, נורמה ג'ין, טוטו, וזו רק רשימה חלקית) עם רשימת מקומות אהובים מצחיקה ומחכימה

1. המספרה של יורי

העולם מקום מלחיץ. ישראל מדינה מלחיצה. תל אביב עיר לחוצה ועבודה בבר, אם לוקחים אותה ברצינות קיומית, לטוב ולרע, היא עבודה סופר לחוצה. בהתחשב בכך שעבדתי כמעט אך ורק במקומות שעובדים רצח (ווליום גבוה), בחרתי מקומות שעוזרים לי להתאזן כשאני יורד מהפס ולא נותנים לי להיכנס להתקפי חרדה, שכפי שאני רואה, זאת המחלה של השנים האחרונות (ציפרלקס גם עוזר). יורי הוא הספר שלי כבר יותר מעשור. הבונוסים: מקום מאוד קטן וצנוע. יש לו סיפורים מאוזבקיסטן ומקצועו השני הוא אמנויות לחימה. שילוב מעניין. הוא לגמרי אולד סקול, שולט בגילוח בתער ועושה מסז' בראש, שמחזיר אותך לרחוב מוכן להתמודדות.
נחלת בנימין 75

2. אצל ציון (השניצל של ציון)

שניצל הוא ישראלי כמו שהיטלר היה יהודי. שניהם לדעתי אוסטרים אבל הייתה להם השפעה רבה על המדינה הזאת. ציון הוא כמו השיר קפה אצל ברטה, כשרע לך על הלב, אתה אצלו יושב. מאיר אריאל כתב עליו שיר ושמוליק קראוס ישב אצלו עד יומו האחרון.
הירקון 61

3. הבסטה

טוני סופרנו אמר לכריס מולטיסנטי, קרוב משפחתו: "כל האחרים, דבר אחד הם לא – הם לא הדם שלי". בתור אחד שבנה ערבים, ארוחות ומה שותים לאין ספור אנשים, לתת עד הסוף ולדעת שיהיו אפס טעויות יכול רק בר ניומן, הברמן של המוסד המטורלל הזה.
השומר 4

4. הים

יש לי היסטוריה רפואית מורכבת. אחת הבעיות היא שיש לי פלטפוס על מלא ועצם מחוברת בכף הרגל, שלא אמורה להיות. 31 שנים של עמידה ממושכת על הברים של תל אביב לא ממש עוזרות. כך שהליכה של שעה וחצי שלוש-ארבע פעמים בשבוע, יחף על החול מהדולפינריום למרינה, מרחיקה את הניתוח הנורא שהציעו לי לעשות. זה קורה יותר מ-20 שנה ולדעתי עובד כמו קסם.

עם או בלי כלב (צילום: שאטרסטוק)
עם או בלי כלב (צילום: שאטרסטוק)

5. אבן עזרא

אוכל צריך להכין לאט, עם הרבה רגש והקשבה. אני לא יכול לחשוב על אוכל יותר מכאן ממה שאלרן הבן של עזרא מעזורה מבשל. והזווית האישית שלי שהוא אימץ את תום, הג'וניור בן פורת יוסף שלי. אני רק פוחד שהוא רוצה לגנוב לנו אותו.
המשביר 2