התצפית הכי יפה והירקן שאסור להזיז לו. העיר של אוריה יבלונובסקי

אם תגיע לרחוב הדולפין תראה את עצמך. אוריה יבלונובסקי. צילום: באדיבות המצולם
אם תגיע לרחוב הדולפין תראה את עצמך. אוריה יבלונובסקי. צילום: באדיבות המצולם

"העיר שלי", מדור שבו בוחרות דמויות עירוניות מוכרות את המקומות האהובים עליהן. והפעם: שחקן קבוצת הצעירים של הקאמרי אוריה יבלונובסקי, שמכיר את הירקן שאמנם עשוי לא לאהוב אתכם, אבל זה שווה את הירקות. וגם, איפה עושים רצף טיפה מרה ושווארמה טובה?

1. תאטרון הקאמרי

ביתי השני. אם היו אומרים לי בלימודי משחק שאני אהיה שחקן של הקאמרי עוד כמה שנים, הייתי אומר "הלוואי" וצוחק. להכנס לתוך מקום עם כל כך הרבה היסטוריה של תרבות ויצירה ולהבין שאתה חלק מיזה זה ממש מרגש. לפני 3 שנים התקבלתי לקבוצת הצעירים של הקאמרי (קאמרי דור חדש) – פרויקט מדהים שנבנה כדי להביא רוח חדשה וקהל צעיר לכותלי התאטרון. לאחר 3 שנים אפשר להגיד שאכן הפרויקט הצליח! ההצגות שלנו מלאות, הביקורות מהללות ואנשים מדברים על הקבוצה הצעירה בכל העיר, ואפילו ברחבי הארץ. אז מי שבמקרה לא מכיר או ראה שווה ביותר. תמיד עניין אותי לעשות דברים קצת אחרים, והקאמרי זה המקום שמאפשר את זה. לפעמים אני עולה על הבמה האדירה הזאת וחושב לעצמי איזה מטורף זה שאני עושה את אני אוהב, מקבל על זה כסף ועוד בקאמרי! משוגע.
שדרות שאול המלך 19

הקאמרי (צילום: שאטרסטוק)
הקאמרי (צילום: שאטרסטוק)

2. תצפית הדולפין

אני גר ביפו, ואחת הנקודות היפות שיש בעיר הזאת היא תצפית ברחוב בדולפין שמשקיפה על הנמל, פארק מדרון והים. אני הולך לשם בדרך כלל לקראת שקיעה. לרוב אין שם הרבה אנשים ואפשר ממש להנות מהיופי בשקט. אפילו הדרך לשם יפה. בין כל הסמטאות. לדעתי לא הרבה מכירים את המקום הזה ואולי חבל שסיפרתי עליו.
הדולפין 21

פארק מדרון יפו. צילום: שאטרסטוק
פארק מדרון יפו. צילום: שאטרסטוק

3. שם טוב הירקן

אחת לשבוע או שבועיים אני הולך לשם. טוב לקנות ירקות. אצל שם טוב אפשר לשלם רק במזומן, ואל תזיזו לו בטעות את הארגזים מבלי שהוא שם לב. השמרו לכם, בשביל שלום בית. זאת חנות קטנה מאוד ותמיד מפוצץ באנשים, לא משנה באיזה שעה אתה בא. אבל ירקות הכי טובים בארץ. חותם. זה מקום כזה של פעם, של יפו. שם טוב הוא בחור מבוגר ששנים מתחזק חנות ירקות לתפארת. לפעמים הוא אוהב אותך ולפעמים בכלל לא, אבל זה גם הקסם. אין אחד שלא מכיר אותו. הוא מותג. רק לא להזיז ארגזים אמרתי.
שדרות ירושלים 57

לשם טוב יצא שם טוב ביפו -חנות קטנה וצרה, הירקות והפירות בקופסאות קרטון מגובבות, אין סטייל ואין שילוט, אפילו מדבקות עם…

Posted by ‎אוהבים את יפו – תמיכה בשדרות ירושלים‎ on Sunday, August 18, 2019

4. בר הסילון

זה אחד הברים הוותיקים בעיר. מקום של החבר'ה. כבר קרוב לעשור שאנחנו יושבים שם. מקום שחוזרים אליו בכל תקופה בחיים. רווקות, זוגיות, חופש, עבודה, טוב, רע – תמיד מסיימים איכשהו בסילון והטיפה המרה. מעניין איפה הייתי היום בלי המקום הזה או בעצם כמה כסף היה נשאר לי.
המלך ג'ורג' 89

5.שווארמת הקוסם

אני מת על שווארמה, אני חושב שזה הסנדוויץ הכי טוב שיש. לוקח הכל. ואין מה לעשות, אני מת על הקוסם. אני יודע שזה לא מיוחד, יש שיאמרו מיינסטרים, אבל מה לעשות? טעים! נכון יש תור קשוח לפעמים, אבל מחלקים כדורי פלאפל שזה נחמד. אז הרבה פעמים לפני או אחרי הסילון כדי לרפד את האלכוהול אז הייתי עובר שם לגלח איזה מנה. חומוס, נגיעה חריף, מלא בשר ושומן. זהו. אם אתה באמת אוהב שווארמה, אתה לא מעמיס על הפיתה. תן כבוד לבשר.
שלמה המלך 1

הקוסם. צילום: נועם רון
הקוסם. צילום: נועם רון

אוריה משחק בקבוצת הצעירים של הקאמרי, בהצגות ״חובזה״, ״טרמפולינה״, ״רינגו״ ו-״שלום לך ארץ״, ורץ ברחבי הארץ עם המופע ״אפקט הפורנו״ אותו יצר יחד עם עודד אור.