היכן כוהנת הטבעונות של העיר אוכלת? המקומות של אורי שביט

אורי שביט וחברה (צילום: רויטל טופיול, צולם בחוות ההצלה "להתחיל מחדש")
אורי שביט וחברה (צילום: רויטל טופיול, צולם בחוות ההצלה "להתחיל מחדש")

"העיר שלי" - מדור שבו בוחרות דמויות עירוניות מוכרות את המקומות האהובים עליהן. והפעם: בלוגרית וסופרת האוכל הטבעוני שהוציאה השנה את ספרה "חגיגה טבעונית". רוצים לדעת איפה הכי כדאי לאכול טעים ומוסרי? הצטרפו אליה לסיור קצר

3 באוקטובר 2021

1. גן החשמל

התפיסה שלי בעיר היא מתחמית ולא נקודתית. למשל גן החשמל, אזור שיש לי אליו פינה חמה מאז שהייתי מתדפקת על דלתות הלבונטין 7, שאפילו הופעתי בו פעם אחת לפני עידן ועידנים. בשנים האחרונות האזור התפתח, וכשאני מגיעה לשם זה תמיד סיבוב: יוגה סטור, חנות שקשורה ליוגה שאני מתרגלת כבר הרבה שנים ויש בה את כל הדברים שאני צריכה ורוצה; פושיה – החנות מספר אחת לכל מה שקשור בריח (הם גם מייצרים ריחות לקבוצת הקופי בר); וצ'לסי – חנות יד שניה ענקית ומטריפה שעובדת גם עם אפליקציה נוחה ומתאימה לאג'נדה המקיימת שאימצתי. ואז כשאני נהיית רעבה אני הולכת לנייצ'ר בויז שמוגדרים כפאסט פוד בריא, אבל אני אוהבת אצלם במיוחד את התבשילים ווריאציה על סלט קיסר. וכמובן שיש את החתול הירוק, הפיצרייה הטבעונית הראשונה.

הטבעוני של נייצ'ר בויז
הטבעוני של נייצ'ר בויז

2. כיכר גבעון

זו כיכר שפחות מחמיאים לה בדרך כלל כי היא לא כל כך יפה ולפעמים נראית קצת מוזנחת, אבל כיף בה. יש בה מזרקה שילדים וכלבים נהנים להשתובב בה, שווקים ומסיבות ודלתות אחוריות למסעדות כמו לחמים ו־416 הטבעונית. למי שרוצה לשבת בחוץ בימים אלה כיכר גבעון היא אחלה מקום.

כיכר גבעון (צילום: אור קפלן)
כיכר גבעון (צילום: אור קפלן)

3. אנסטסיה

מאסט לאו דווקא לטבעוניים, אחד המקומות הנעימים והמוצלחים בפינה שהייתה מקוללת כל כך הרבה שנים, והתחלפו בה כל כך הרבה מסעדות ובתי קפה. אנשי אנסטסיה כבשו את הפינה הזו בחום ונועם והפכו להיות אבן שואבת לאימהות עם תינוקות, אנשים עם כלבים ולא משנה מי – כולם מוצאים שם בסוף את מקומם. בעלי הבית הם הכי מקסימים שיש והאוכל טעים, ומבחינתי זה גם כן סיורון כי כשאני מגיעה לאנסטסיה אני קופצת לטבע קסטל ולשופרא, לבדוק מה קורה במדף הנעליים הטבעוניות.
פרישמן 54

שקשוקה טבעונית באנסטסיה. צילום: אנטולי מיכאלו
שקשוקה טבעונית באנסטסיה. צילום: אנטולי מיכאלו

4. גני יהושע

אני גרה על הפארק ואוהבת את הצד הפחות מתויר והיותר יפה לטעמי, הקטע של ראש ציפור והחורשה הצמודה אליו. זהו אזור פראי שיש בו תוכים ותנים ואגם ענק עם ציפורים ומן נהר מלאכותי שילדים וכלבים אוהבים מאד. הכלב הקטנצ'יק שלנו אוהב ללכת במים ואנחנו לא מגלים בו שהם מגיעים מצינור. זהו הצד הכי טבעי ומרגש בפארק ונבקש מכל המבקרים לשמור עליו כך. ומשפט אחד של אקטיביזם בטור שלי: המכלאות שחולדאי מסרב לסגור שוברות את לבי. זו ההזדמנות לשלוח אליו שוב פנייה נרגשת שהגיע הזמן לשחרר את חיות הבר מהכלובים שאינם למידתן.

מרכז הצפרות בפארק "ראש ציפור" (צילום: יואב ספאחי)
מרכז הצפרות בפארק "ראש ציפור" (צילום: יואב ספאחי)

5. החצר של באנה

חצר קסומה שכיף לשבת בה עם אחלה אוכל ובראנצ'ים בסופי שבוע. המקום עבר כמה גלגולים אבל חנוך שכטר שהיה שף מהתחלה עדיין במטבח, וידיו הטובות עדיין על האוכל. אני מאוד אוהבת את הנקודה הזו בעיר שמזכירה לי קצת את מיס קפלן, המסעדה שלי מפעם – מבנה קצת ישן ומסעדה שעושה הרבה כבוד לירקות ולחומרי גלם טבעיים ועונתיים.
נחמני 36

באנה. צילום: אנטולי מיכאלו
באנה. צילום: אנטולי מיכאלו

אורי שביט הוציאה השנה את ספרה "חגיגה טבעונית". לפרטים נוספים בבלוג האהוב שלה