הכלאה של ירושלים, פריז וברוקלין. העיר של הרקדן אור שרייבר

אור שרייבר. צילום: אלי וורן
אור שרייבר. צילום: אלי וורן

"העיר שלי" - מדור שבו בוחרות דמויות עירוניות מוכרות את המקומות האהובים עליהן. והפעם: איש המחול שהמופע שכתב "פוגה ארגמן" יציג לאורך השבוע במרכז סוזן דלל. לאחר שנים בארה"ב, מסעדה אחת בעיר גרמה ללסת שלו להינעל

1. צ׳יקטי

כשהגעתי לארץ בדצמבר, ישר אחרי הבידוד, אחותי הקטנה (שמאז שעזבתי, נהייתה תל אביבית מן המניין) לקחה אותי לאכול בצ׳יקטי בפעם הראשונה. זכרתי שאין שנייה לחוויה הקולינריה התל-אביבית, אבל אחרי חמש שנים שלא יצא לי להיות בארץ, הלסת ננעלה – תרתי משמע. ״צ׳יקטי״, משמע מנות קטנות באיטלקית. רכבת של מנות הגיעה לשולחן שלנו וכל מנה שקיבלנו הייתה יותר מיוחדת מהקודמת. פרחי הקישואים הייתה גולת הכותרת. לקינוח הזמנו את הפנקוטה וזה היה סיום איטלקי שלא היה כמותו מאז מונדיאל 2006.
יהודה הלוי 58

צ'יקטי. צילום: איליה מלניקוב
צ'יקטי. צילום: איליה מלניקוב

2. שוק הפשפשים/יפו אהובתי

גרתי ביפו 7 שנים ולחזור עושה צביטה בלב. בעייתי. אולי אחזור וזהו… בשבילי יפו היא מין הכלאה של ירושלים (איפה שגדלתי), פריז, ובקטע מוזר – ברוקלין. להתגורר בתקופת הביקור ביפו – על שוק הפשפשים, הייתה מהבחירות הטובות שעשיתי בחיי. הריחות, הטיפוסים האקלקטיים, המוזיקה, ימי שישי הסואנים, מחנויות נרגילה מעושנות לחנויות תאורה מאובקות, ההליכות הליליות בסמטאות – תחושה של חופש. מ׳פועה׳ דרך ׳השאפה׳ ועד ׳הגפן׳ – בר-מזל מי שחי ביפו.

שוק הפשפשים. צילום: shutterstock
שוק הפשפשים. צילום: shutterstock

3. סוזן דלל

לאור החיים העמוסים האלה, קל לשכוח כמה המקום הזה קסום – משהו שהיה לי ברור מאליו כשרקדתי בלהקת בת-שבע. בתוך נווה צדק, השכונה הכי יפה בתל אביב – הקבועים מעולם המחול יושבים בבאר, אמנים חוצים את הרחבה, מוזיקה יוצאת מכל כיוון, כולם לבושים בסחבות, עצי תפוזים… מראה ואווירה שלא חווים בשום מקום אחר. בנוסף, בקומה העליונה של בניין של להקת בת שבע (שממוקם במתחם סוזן דלל), יש מרפסת קטנה שיוצאת מהסטודיו. המרפסת פונה לים ובשקיעה, הסילואט של נמל יפו מקבל גוון אדום, אין דרך יותר טובה מלסיים ככה את יום העבודה.
יחיאלי 5

סוזן דלל (צילום: שאטרסטוק)
סוזן דלל (צילום: שאטרסטוק)

4. פארק מדרון יפו

בראש ובראשונה, זה הספוט הכי יפה לצפות בשקיעה, במיוחד בתקופה הזו כשהשמים הופכים ורודים, כתומים והגבעות של הפארק נצבעות בזהב. לבוא עם מחצלת, מלא בצק מאבולעפיה, מטעמים משפירא, ואם מדובר באדם רציני – מנגל. פיקניק אל מול הים עם הבריזה, השמש והאנשים שאתם אוהבים. אם מתאפשר באמצע השבוע, ככה יש פחות תנועה. הפארק סמוך לנמל יפו ככה שאם באים מכיוון תל אביב, מתקבלים על ידי יפו בצורה אידיוסינקרטית. המקום האידיאלי לקחת הפסקה מהחיים בעיר.

פארק מדרון יפו. צילום: שאטרסטוק
פארק מדרון יפו. צילום: שאטרסטוק

5. תיאטרון גשר

בחמש שנים האחרונות, חסר לי תיאטרון ישראלי, ואי אפשר למצוא כלום באינטרנט. כשהגעתי לארץ, עשיתי מנוי לתאטרון גשר שממוקם במתחם נגה. תאטרון גשר מציג יצירות מופת כמו השחף, הדיבוק, העבד ועוד… האמנים הפועלים בתיאטרון הם מהקאליברים החשובים במדינה. כל פעם אני יוצא עם הרגשה עילאית. החוויה שעוברים בתיאטרון הזה היא לא חווית תיאטרון רגילה, ההיסטוריה והחשיבות של המוסד הזה היא נכס צאן ברזל בתרבות התל-אביבית יפואית. סמוך לתאטרון יש את קזינו סאן-רמו, בר שכונתי מדהים שבזמני כרקדן להקת בת-שבע, שימש בית שני לי ולחברי ללהקה.
שדרות ירושלים 9

שינה את פני התחום בישראל. תיאטרון גשר (צילום: יח"צ)
שינה את פני התחום בישראל. תיאטרון גשר (צילום: יח"צ)

המופע "פוגה ארגמן" של אור שרייבר ובובי ג'ין סמית' בביצוע רקדני אנסמבל בת שבע יתקיים לאורך השבוע הזה במרכז סוזן דלל. לפרטים נוספים ולרכישת כרטיסים