הבעלים במילואים. הנשים מפעילות את הבר. העיר של משפחת אזולאי

מימין לשמאל: שימי, יהב וגיא אזולאי (צילום יח"צ)
מימין לשמאל: שימי, יהב וגיא אזולאי (צילום יח"צ)

"העיר שלי": המדור שבו תל אביבים אהובים בוחרים את המקומות האהובים עליהם חוזר במהדורה פוסט-מלחמתית חדשה. והפעם: האחים אזולאי, בעלי האזולי בר, הלכו להגן על המולדת בשבעה באוקטובר והשאירו את הבר לבנות הזוג ואת הגעגועים לעלמה ביץ' לקיץ. זאת העיר שלהם, כדאי לכם לבקר בה

>> אזולי בר הוא בר שכונתי מתוק וכיפי בכיכר מסריק (שדרות מסריק 16 אם אתם צריכים כתובת מדויקת) שפתחו יחדיו האחים גיא, יהב ושימי אזולאי בתחילת 2023. בשבעה באוקטובר הם גויסו למילואים ומאז הם מגנים על המולדת ובנות הזוג שלהם, מוריה, שקד ודנה, לקחו על עצמן את הפעלתו של הבר. וכל מה שאתם צרכים לעשות כדי לתמוך ולסייע זה להגיע, לשתות משהו, לאכול משהו וליהנות קצת מהחיים. לא נשמע לנו מסובך

>> העיר של יניב ביטון: זה הזמן להרים לכולם ולהיות נחמדים
>> העיר של מעיין ריף: המקום הכי גבוה בת"א וקפה של קסמים

מחר בנוסף לחלה עם שניצל והכיף הרגיל של שישי בצהרייםמארחים את רותם המוכשרת @orgada_design לפופ אפ של בגדי פורים…

Posted by Azuly bar on Thursday, March 7, 2024

1. עלמה ביץ'

אנחנו נפגשים שם קבוע בשבת בצהריים, בעיקר בקיץ, בגלל החוף שאפשר לרדת אליו והאווירה ובגלל הקוקטיילים – במיוחד הפלומה הקפואה שיש רק שם.
קויפמן 7

עלמה ביץ' (צילום מהאינסטגרם alma_beach_tlv@)
עלמה ביץ' (צילום מהאינסטגרם alma_beach_tlv@)

2. קפה יעקב

לא הכרנו את היעקב לפני המלחמה אבל המקרה מזכיר אותנו, מקום של שלושה מילואימניקים. לכן החלטנו שבכל פעם שיש לנו בוקר פנוי אנחנו קופצים לשם. יש שם אחלה קפה ואוכל, וליד נמצא עוד מקום שלהם שבערב הופך לבר יין.
מונטיפיורי 15/נחלת בנימין 34

3. רדיו EPGB

מקום שאנחנו אוהבים לצאת אליו ולסיים בו את הלילה, למרות שכרגע אנחנו קצת פחות יוצאים. מוזיקה טובה, ריקודים וכל סוף חודש בשבת בצהריים יש ליין של שנות ה-80.
שד"ל 7

רדיו EPGB. צילום: משה חסון
רדיו EPGB. צילום: משה חסון

4. בורקס פנסו

מאפייה ותיקה שאנחנו מאוד אוהבים בשוק לוינסקי. אפשר לקנות בורקס מוכן או קפוא להכין בבית וכל המאפים שמכינים שם טובים.
לוינסקי 43

בורקס פנסו (צילום: נועם רון)
בורקס פנסו (צילום: נועם רון)

5. חבשוש

אנחנו קונים שם את כל התבלינים לבר ולבית. שמענו שזו חנות ותיקה ויש להם תבלינים טובים ומיוחדים ובאמת יש שם הכול ברמה הכי גבוהה בארץ.
החלוצים 18

התבלינים הכי טובים בעיר. חבשוש (צילום: נועם רון)
התבלינים הכי טובים בעיר. חבשוש (צילום: נועם רון)

מקום לא אהוב בעיר

כיכר רבין נראית נורא כרגע, וכל האזור שעוטף אותה. הכל שבור מהעבודו ופחות אנשים מגיעים לאזור, שפעם הכול היה קורה בו. השינויים שעשו עם האוטובוסים והכל גמרו את השכונה.

אין לאן ללכת. עבודות הרק"ל באבן גבירול (צילום: דין אהרוני רולנד)
אין לאן ללכת. עבודות הרק"ל באבן גבירול (צילום: דין אהרוני רולנד)

העיר שלי: השאלון

איזה אירוע תרבות מהזמן האחרון סידר לכם את הראש או פתח לך את הלב?
אנחנו במקור ממושב מנחמיה בעמק הירדן ויש לנו חבר טוב כבר הרבה שנים, פלד, שאנחנו מגיעים לכל הופעה שלו כאירוע משפחתי. לא מזמן הייתה לו הופעה בהאנגר בנמל שהרימה אותנו, ערב של כיף לרקוד, לשיר ולהתפרק.

איזו יצירה נתנה לכם כוח, תקווה או השראה מאז פרוץ המלחמה?
גיא: "במילואים יהב היה תמיד בצפון ושימי ואני בעזה. יש שיר שתמיד הייתי שר עם הצוות, באמצע שומקום ושום דבר, "חוץ מכדורגל" של חנן בן ארי. שלושתנו אוהדים אדוקים של מכבי חיפה ולפעמים לא מעניין אותנו כלום חוץ מכדורגל. 

לאיזה ארגון או מטרה אתם ממליצים לתרום או להתנדב בזמן הזה?
יש המון קבוצות של אזרחים שפגשנו במהלך המלחמה שעושות ערבים לחיילים כדי להוציא אותם משגרת הלוחמה, ארוחה בשטח או מקום לישון בו עם פעילות למשל. אלה אנשים שתורמים מכספם ומזמנם הפרטי ויש להם דרך ייחודית כדי להרגיש חלק מהמלחמה. אנחנו ממליצים לחפש יוזמות כאלו ולתמוך בהן.

מי התל אביבי.ת שהכי צריך להרים לו/לה כרגע?
התל אביביות מוריה, שקד ודנה שהן בנות הזוג שלנו, שלקחו על עצמן והפעילו את הבר, ובכללי לכל נשות המילואימניקים שנכנסו מתחת לאלונקה.

מה יהיה?
קשה לדעת. גיא כבר קיבל צו למילואים בצפון בחודש מאי. מקווים שיהיה טוב, שיחזרו כל החטופים הביתה ושהחיילים והמילואימניקים ישובו בשלום.