בתי קפה, עלק: העיר הזו היא האקסים שלנו, מחולקים לפי רחובות

איה כורם. צילום: אוהד רומנו
איה כורם. צילום: אוהד רומנו

"העיר שלי" - מדור שבו בוחרות דמויות עירוניות מוכרות את המקומות האהובים עליהן. והפעם: המוזיקאית המוכשרת איה כורם לוקחת אותנו למסע היסטורי בין דירות עם מצעים טחובים, מקלחות עם מים קרים וקירות שחורים

14 באוקטובר 2021

>>קראתי את המדורים הקודמים ואני חייבת להגיד לכם שהכול קשקוש. תל אביבי שאומר לכם שתל אביב בשבילו היא חתיכת ספסל, עוד בית קפה או הבננה ביץ׳ – משקר. העיר הזו היא האקסים שלנו – והאקסים שלנו הם העיר הזאת. הנה חלק מהרשימה שלי:

1. אנטוקולסקי

מי היה אנטוקולוסקי עד היום אני לא יודעת, אבל בדירת שותפים מטונפת ברחוב שנקרא על שמו גר פעם איזה בחור שהייתי מאוהבת בו עד כדי להסכים לישון על המצעים הטחובים שלו, להשתמש בשירותים המטונפים שלו ואפילו להישבר ולעשות לו ספונג׳ה פעם אחת. בעוונותיי נהגתי לצייר פעם ואפילו לא רע ויום אחרי שסיימתי לצייר לו ציור ענקי יפהפה על הארונות במטבח, הוא זרק אותי לקיבינימט.
האם כתבתי עליו שיר: כן.
מה למדתי: תמיד לקחת מגבונים בתיק.

רחוב אנטוקולסקי
רחוב אנטוקולסקי

2. פרישמן

אמנם ביקרתי שם רק פעם אחת ואמנם הלילה היחיד ההוא היה נשכח לחלוטין, אבל בבוקר שאחרי, פרישמן הצליח בכל זאת להותיר עלי רושם ועשה את עצמו ישן. אני חוזרת, הוא עשה את עצמו ישן. אני קמתי, התלבשתי, הפלתי בטעות את המפתחות ואז המשכתי והפלתי בכלל לא בטעות ערימת דיסקים, כמה ספרים וכיסא רק כדי לראות אם הוא ישבר. הוא לא נשבר.
האם כתבתי עליו שיר: כן.
מה למדתי: להפסיק עם הברמנים.

רחוב פרישמן. צילום: shutterstock.
רחוב פרישמן. צילום: shutterstock.

3. שביל האטד

מדובר היה בדירה שגרו בה לפחות שמונה עובדים זרים לפניו ואחריו, אבל יאמר לזכות שביל האטד שהוא סידר אותה יפה מאוד. לכל דבר היה מקום ואסור היה להזיז שם שום דבר יותר משמונה מעלות. מדובר היה בבחור שחילק את זמנו בין ישראל לבין אזורים מוכי אסון בעולם שהיה נוסע להתנדב בהם. תכלס, סקסי, אבל אחרי שהוא החליט שלמען בריאותי אני צריכה להתקלח במים קרים וגם התחיל להיכנס לי בהפתעה למקלחת ולפתוח את המים הקרים, זה נגמר בינינו. שבוע אחר כך התחלתי לצאת עם מישהו אחר. הבחור משביל האטד הגיע אליו לדירה, נתן לו אגרוף בעין והלך.
האם כתבתי עליו שיר: כן.
מה למדתי: לזהות את הסימנים.

שביל האטד. כן, יש רחוב כזה
שביל האטד. כן, יש רחוב כזה

4. העבודה

רחוב העבודה היה דווקא ממש חמוד והיו לו ריסים ארוכים ולא היו לו בעיות רגשיות וזה לא שלא ניסיתי, אבל הייתי מאוהבת באיזה מוזיקאי הרבה הרבה יותר מסעיר ממנו. יאמר לזכות רחוב העבודה שאחר כך הוא המשיך לעשות לי חיים קלים ולא נהיה מיליארדר.
האם כתבתי עליו שיר: לא.
מה למדתי: כלום, לצערי.

רחוב העבודה
רחוב העבודה

5. רבי מאיר

הרצפה הייתה מרוצפת קרטונים של פיצות, בתוך ארגז הלחם גרה משפחה של ג׳וקים, הקירות היו שחורים מפיח כי הוא שרף בטעות את הדירה פעם, לא הייתה לו מכונת כביסה ובכל פעם שהבגדים שלו היו מלוכלכים מדי – הוא היה יוצא לשוק לקנות חדשים. המתופף שלי, שהכיר אותו, אמר לי שהוא לא מספיק טוב בשבילי, אבל זה כבר היה מאוחר מדי.
האם כתבתי עליו שיר: כן.
מה למדתי: לא לצאת עם מוזיקאים, אבל זה כבר היה מאוחר מדי.
איה כורם תופיע במרכז ענב לתרבות בשבת הזו (16.10), בשעה 20:30, כחלק מסיבוב ההופעות החדש שלה לרגל צאת האלבום "הכוכבת של נצרת עילית". לפרטים נוספים ולרכישת כרטיסים