המדריך המלא לרוקר המקומי: אילון קורח (המפשעות) בוחר מקומות

אילון קורח מהמשפעות. צילום: תומר גילת
אילון קורח מהמשפעות. צילום: תומר גילת

"העיר שלי" - מדור שבו בוחרות דמויות עירוניות מוכרות את המקומות האהובים עליהן. והפעם: אחד הרוקרים הכי צבעוניים בעיר שיופיע בשלישי עם הרכבו בפאי. בפנים: היכן שהוא מתקעקע, מצטלם, מופיע ושותה. לא צריך הרבה יותר מזה

1. פוטו ברק

הסטודיו המקסים לצילום של אלה ברק (בסמטת בית הבד) הוא מעבדת קסמים אנלוגית. אלה עושה שם יצירות תיאטרליות שמשלבות יופי, תפוארה ואור. בין אם את צריכה עטיפה קונספטואלית לאלבום חדש ובין אם אתה מעוניין בפורטרט משפחתי לכבוד חג או מועד – לכו לפוטו ברק ואלה תוציא לכם תמונות שיגעון. אפילו הדודה הפולניה שלכם תצא רוקסטאר!

2. לאב לייט סטודיו

אני מאוד אוהב קעקועים, הסגנון האהוב עלי הוא אולדסקול "טרדישינל" – קווים עבים ובולטים. את רוב הקעקועים שלי עשיתי בחו"ל כי אין הרבה אומים בארץ שמתמחים בסגנון, אבל יש כמה שכן ורובם עובדים ב"לאב לייט סטודיו" בשוק היווני ביפו. בראש הסטודיו עומד אור קנטור, שלפי דעתי הוא אחד המקעקעים הכי טובים בארץ ואני ממליץ לכל אחד ואחת לעשות אצלו קעקוע אולדסקול ים תיכוני, אוריינטלי, פלסטיני מקורי.

אילון קורח ודפנה בר אל. צילום: איריס פירס
אילון קורח ודפנה בר אל. צילום: איריס פירס

3. אולפני המזל

הבית של המתופף שלנו גדי פטר המכונה גם גוד, הוא אחת מפינות החמד הכי חמימות בעיר. הלופט שלו נמצא בבית ערבי ישן ברחוב רזיאל ביפו והוא גם משמש כאולפן הקלטות. אם תצליחו להקליט שם משהו הרווחתם, ואם יזדמן לכם להגיע לאחת ממסיבות החברים והחברים בבית של גדי כנראה שבאמת התמזל מזלכם, כי יש לו בית נעים, אבל יותר מזה כי גדי הוא חבר מדהים!

4. רחוב הקונגרס

אמנם הוא מלוכלך ומוזנח כמו כל אזור דרום העיר המופקר, אבל הרחוב הזה הוא הבית שלי ואני גר בו מאז שעברתי לעיר לפני 12 שנה. השכונה הזו גם מפחידה וגם מחרידה אבל גם מרגשת כי היא מלאה בדברים אמיתיים: כיעור אמיתי ואסתטיקה אמיתית וכאב אמיתי והרבה אנשים יפים בכל מיני צבעים ואני מוצא שם הרבה השראה. בקיצור – רחוב אגדה, למרות שבינינו… "אין לך מה לחפש ברחוב הקונגרס ילדה".

5. כל מוסדות התרבות

המקומות שבאמת עושים מבחינתי את העיר הם המועדונים והברים שנותנים במה ללהקות שיוצרות מוזיקה ותיאטרון בשוליים ובמחתרת, לאמנות חדשה ורלוונטית בשלל ז'אנרים ובעיקר לרוקנרול. המקומות האלה הם בעצם מה שהופך את הכפר הגדול הזה עם הבניינים הגבוהים לאשכרה עיר. לכן, מבלי לעשות איפה ואיפה, ובסדר שרירותי – תודה למי שנותן לנו במה: הרצל 16, רפי (תדר), לבונטין 7, כולי עלמא, פאי, ברקפסט, גגרין, צימר, צוותא ותמונע ואם שכחתי מישהו אז סליחה. אה, ותודה לאודם, לאוגנדה, לאיסטנבול, לקליפורניה, לוואן ולקיי – על הדרינקים של אחרי.

גינת הפיי. מתוך פייסבוק
גינת הפיי. מתוך פייסבוק

את המפשעות (עם קורח) תוכלו לראות בשלישי (14.12) בפאי (כאן תמצאו את כל הפרטים). הם גם יופיעו בחלאל ב-30.12. קורח ישחק בפסטיבל תיאטרון קצר בצוותא בין התאריכים 23-25.12