כוהנת השוקולד איקה כהן מציגה: המקומות האהובים (והמתוקים) שלה

איקה וממלכת השוקולד (צילום יח"צ)
איקה וממלכת השוקולד (צילום יח"צ)

"העיר שלי" - מדור שבו בוחרות דמויות עירוניות מוכרות את המקומות האהובים עליהן. והפעם: השוקולטיירית שזוכה להצלחה והכרה בינלאומית. היא בוחרת מעין מצעד מעט שונה מהמדורים הרגילים שלנו - אז מי המקום הכי פאשיניסט ונונשלנט שלה?

31 בינואר 2022

1. הפאשניסט: אלון שבו

אוסף של הדברים הכי טובים שיש במקום שכשנכנסים אליו לא תמיד יודעים לאן מגיעים. היצירה המשולשת, שוקולד מצויר בעבודת יד, הכלים והסבונים המופלאים – עבורי הקונדיטוריה היא לונה פארק כיפי של סטייל. אלון הוא הפאשניסטה של המתוקים.
צ'לנוב 22

אלון שבו. אמן ויוצר (צילום: דן פרץ)
אלון שבו. אמן ויוצר (צילום: דן פרץ)

2. הנונשלנט: עמיתה

הקונטרה של אלון שבו, מאפיית פריסטייל שרוצים לטרוף בה את הכול. בכל פעם שאני מגיעה לעמיתה אני מתחילה עם דבר-שניים ויוצאת עם חצי חנות מרוב שהכול נגיש כל כך. מיכל ואנה נותנות תחושה כאילו הן לוקחות את הדברים הכי בייסיק ומזניקות אותם למעלה בפיין נונשלנטי.
סלמה 10

בורקס אנשובי. עמיתה (צילום: שי נייבורג)
בורקס אנשובי. עמיתה (צילום: שי נייבורג)

3. הדידקטי: אלכסנדר

הדפדוף המושלם. יש משהו בלראות את אלכס ברמן הנמלה החרוצה עובד ללא הפסקה, ואין לו אפילו זמן לדבר עם לקוחות. זה נוגע לי אישית במקום מי שנושאת עסק לבדה. המוצרים שאלכס מייצר הם לעילא ולעילא, כאילו הוא מבין את פריז יותר טוב מהפריזאים עצמם. הוא מגיע מעולמות הקונדיטוריה הצרפתית וזה מורגש, אך בסוף הוא תמיד שולף איזה אס. את מה שהוא עושה, הוא עושה הכי טוב.
לילינבלום 18

אלכסנדר (צילום: אנטולי מיכאלו)
אלכסנדר (צילום: אנטולי מיכאלו)

4. השיק: מילק בייקרי

פנינה קטנטנה ומתוקה שיש לה סטייל משלה. עדי מביאה את השיק שלה והיא מביאה אותו למאפים, במיוחד לפחזניות ולמילפיי המושלמים שהיא מכינה. אני כל כך מצטערת שאני לא קרובה אליה יותר.
בית אשל 5

מילק בייקרי (צילום: רן בירן)
מילק בייקרי (צילום: רן בירן)

5. המוסד: רביבה וסיליה

הבית שגדלתי בו. אני מאמינה שאין מי שעבד עם רביבה ושהיא לא נמצאת אצלו במיינד ובלב.
נסים אלוני 10

רביבה וסיליה (צילום: אנטולי מיכאלו)
רביבה וסיליה (צילום: אנטולי מיכאלו)

6. הקולגה: קרדינל

אלי טראב סופר יצירתי והוא מכין שוקולד ברמה מטורפת. את השוקולד חלב עם חמאה שלו יכול להיות שמגישים בכניסה לגן עדן.
אבן גבירול 60, שינקין 27

7. המגשר: בוזה

מכתב אהבה לקשיופיאה אהובתי ולחיבור הישראלי כל כך בין יהודים לערבים. מעבר למובן מאליו, אני אוהבת שבוזה תמיד באים עם רעיונות וקולקציות חדשות. בכל פעם שהם יוצאים בשיתוף פעולה עם מישהו, אני כבר מחכה לשיתוף הפעולה הבא.
החשמונאים 91

בוזה ( צילום: דן פרץ)
בוזה ( צילום: דן פרץ)

8. המאפשר: דנון

קפיצה לפריז, מקום עם אנרגיה מטורפת. מחמם את הלב לראות בית ספר שתלמידים יוצאים ממנו ויש להם איפה ליישם את מה שלמדו. התוצרים ברמה כל כך גבוהה ואני נהנית לראות את התורים בפתח המאפייה ביום שישי.
התערוכה 3

דנון (צילום: הילה אן)
דנון (צילום: הילה אן)