מקום למסע בזמן ותקווה לעתיד טוב יותר. העיר של אלברט אסקולה

אלברט אסקולה (צילום: רן יחזקאל)
אלברט אסקולה (צילום: רן יחזקאל)

"העיר שלי", מדור שבו בוחרות דמויות עירוניות מוכרות את המקומות האהובים עליהן. והפעם: המעצב והאדריכל אלברט אסקולה (כן, הוא בעלו של אסי עזר, כל הכבוד לכם על הידע הכללי) לוקח אותנו לסיבוב בין העבר ההיסטורי, ההווה הטרנדי והעתיד האפשרי של תל אביב. לא תבואו?

18 באוגוסט 2023

1. פארק המסילה

אני מתנייד בעיר בעיקר ברכיבה על אופניים, וזוהי אחות מהנקודות האהובות עלי לרכיבה בכל תל אביב. עובר בו שביל אופניים יפיפייה שהנסיעה בו מרגישה קצת כמו מסע בזמן. במקום נמצאים אלמנטים משוחזרים מתוואי המסילה, גשר שלוש ואחרים, שלוקחים אותך למסע דרך ההיסטוריה של העיר. הפארק הוא כמו נווה מדבר במרכז העיר, יש בו את הניגודיות בין השקט והאווירה השלווה של הפארק לעומת הרעש האורבני האופייני של העיר.

העבר, ההווה, הרעש והשקט. פארק המסילה (צילום: בוריס בי/שאטרסטוק)
העבר, ההווה, הרעש והשקט. פארק המסילה (צילום: בוריס בי/שאטרסטוק)

2. טיילת רידינג

אני חי, גר ועובד במגדלים בעיר, ושם בגובה קשה מאוד להתחבר לטבע וזה חסר לי. טיילת רידינג קרובה כל כך להמולה של העיר ועדיין משרה אוירה מאוד שונה, זה אחד הלוקיישנים האהובים על אסי ועלי לבילוי עם אלכס הקטנה, היא מאוד אוהבת להתרוצץ על הדשא ואני בעיקר רודף אחריה… זה מקום מושלם על התפר שבין העיר לים – טיילת פתוחה אל מול הנוף המרהיב שמשקיף על העיר.

כל הטבע שהעיר צריכה. המגדלור בתחילת טיילת רידינג (צילום: ג'ושוע רייף/שאטרסטוק)
כל הטבע שהעיר צריכה. המגדלור בתחילת טיילת רידינג (צילום: ג'ושוע רייף/שאטרסטוק)

3. פארק מדרון יפו

לאורך הטיילת שחוצה את תל אביב ומגיעה עד לבת ים, זה הספוט הכי קסום בעיניי. אני אדריכל ומעצב, ובכל פעם שאני זקוק לשעה של שקט והתנתקות או מחפש השראה לפרויקט חדש, אני מדווש לשם לפנות ערב. בין מתקני הכושר וגבעות הדשא, אני מתמקם מול הים וזוכה לתצפית מרהיבה של שקיעות עוצרות נשימה. יחסית לטיילת תל אביב זהו פארק לא המוני, ואל הרוגע הזה נמשכים זוגות עם בקבוק יין, וגם משפחות צעירות, חילוניות, דתיות, להט"ביות וערביות, כשהילדים משחקים יחד כדורגל. אני אוהב לראות את זה מהצד, זה נותן לי תקווה לעתיד טוב יותר.

באמת מעורר קצת תקווה. פארק המדרון בשכונת עג'מי (צילום: שאטרסטוק)
באמת מעורר קצת תקווה. פארק המדרון בשכונת עג'מי (צילום: שאטרסטוק)

4. HOC 

לרשת HOC שלושה סניפים בתל אביב, האחד אני עיצבתי (ברחוב התבור 2), השני ברחוב הרבי מבכרך 3 והשלישי בטרומפלדור. מעבר לפן הקולינרי, שני הסניפים מצטיינים באווירה בינלאומית עם נגיעות תל אביביות. העיצוב שואב מחלקים ייחודים של האורבניות המקומית, מה שיוצר מראה מאוד אוונגרדי ומפתיע. לדוגמא, ה-HOC החדש בפלורנטין תוכנן ועוצב בנראות של מעבדה. כאיש מקצוע אני מצדיע לבעלים, צריך הרבה אומץ לייצר קונספט כזה לבית קפה, ואני מעריך את זה מאוד. אין ספק שזה אחד מבתי הקפה הכי ייחודיים בעיר, ואם הייתי צריך להמליץ לתייר שמחפש לראות את הטרנדי והמגניב בתל אביב – הייתי מפנה אותו לשם. התבור 2/הרבי מבכרך 3/טרומפלדור 6

 

5. פרא

מסעדה שאני מחשיב אותה כחלק מה-DNA של תל אביב. מטבח פיוז'ן שעושה שימוש בחומרי גלם, אירופאים ומזרח תיכוניים. כל ביקור במקום מפתיע את החיך, הודות לתפריט המשתנה (כמעט על בסיס יום יומי), מה שגורם למסעדה להיות הגו טו שלי בכל הזדמנות. זה מרגש כל פעם מחדש לטעום מאכלים שלא היו שם בפעם הקודמת ועדיין, אם אני צריך לבחור טעם אחד שיישאר – אני בוחר בקלות בקינוח פנקייק יפני עבה, רך וגבינתי. המסעדה ממוקמת בפינת הרחוב האייקוני נחלת בנימין. חזית הוויטרינה הגדולה מכניסה את אווירת הרחוב פנימה ואתה חשוף אליה תוך כדי שאתה נהנה מאוכל טוב. עיצוב פשוט ובאוהאוסי. לא הכי יוקרתי אבל גם מאוד טרנדי.