אמה אל שיר היא שילוב של דיג'אית האוס וחב"דניקית. זאת העיר שלה

בירכתם כבר? אמה אל שיר. צילום: אוהד ארידן
בירכתם כבר? אמה אל שיר. צילום: אוהד ארידן

"העיר שלי" - מדור שבו בוחרות דמויות עירוניות את המקומות האהובים עליהן. והפעם: היא נעה בין סטים של מוזיקה אלקטרונית לשיעורים בבית חב"ד ועדיין מחפשת את בית הקפה הכשר הנוסף שפתוח גם במהלך היום, אבל אוהבת את היחיד שהיא מכירה

בית חב"ד "ממעל ממש"

כמו בית שני שלנו. אנחנו עושים שם שבתות וחגים, ואפילו את הברית של הבכור שלי חגגנו שם. משתדלת בכל ראשון בערב להגיע לשיעור תורה עם הרבנית מיכל אלבחרי – שיעור שעושה לי שקט נפשי ופופורציה לחיים. בכללי אנחנו חב"דניקים, ויש משהו שמדהים אותי כל פעם מחדש בחב״ד – הם הכי מקפידים על הלכות, כשרויות וכו', אבל הכי חשוב להם לקבל את כולם כמו שהם. הנורמה זה שמוזר שתורה ומצוות מתקיים בלב תל אביב, והאחראים לבית חב"ד בקינג ג׳ורג אדרבה, רוצים ואוהבים להיות בלב העיר. הקדוש ברוך הוא רוצה אותנו מאוחדים, ושכל אחד יחזור בתשובה באהבה.
קינג ג'ורג' 15

חוף הים

אני בכוונה לא אומרת חוף ים ספציפי, כי אני פשוט אוהבת את כל החופים. העיקר לשבת שם בכל רגע נתון, לנשום את היוד של הים, ולהירגע. יש ימים שאני פשוט יושבת שם ועושה סידורים וטלפונים כמו משרד. חוף הים גם מחבר אותי לשורשים – גדלתי על קו הים, מהריביירה בניס שבצרפת ועד גוש קטיף, אשקלון, שבי ציון ונהריה. היה חשוב לאימי שנחיה קרוב לים. יש בנפשי תנועה שמחוברת לים. המקום היחיד שאברח אליו הוא הים. זה מאזן אותי מאוד וכל עוד יש חופים עם שתיה ואוכל להגשה אז זה בונוס. למרות שהייתי שמחה שיפתח חוף ים עם צד כשר.

לא עבר שחיטה כשרה. חוף הילטון (צילום מקור: פריץ כהן)
לא עבר שחיטה כשרה. חוף הילטון (צילום מקור: פריץ כהן)

כיכר הבימה

את רוב הפגישות שלי אקבע שם, למרות קושי החנייה, האזור פשוט שווה את זה. עברתי לגור בתל אביב בגיל 15, ומאז זה אחד המקומות הקבועים שלי. זה שם לי את כל החלומות שלי מול העניים ובעיקר מזכיר ומחייה לי את אותה ילדה עם תשוקה ותמימות. אני מאמינה שאפשר להשיג ולהגשים כל דבר עם אותו כוח רצון שהיה לי אז, ושם זה הדלק של הכוח רצון שלי. אני גם חושבת שלא סתם מתקיימות שם הפגנות – יש משהו מרכזי ודמוקרטי שכל קול יכול להביע את קולו. יש המון בתי קפה מסביב ומאפייה כשרה ממש מאחורי הבימה. ממליצה לבוא לבקר.

רחבת הבימה. צילום: Shutterstock
רחבת הבימה. צילום: Shutterstock

הראביט

אחד המקומות שאני הכי נהננת לנגן בו! הקהל מחבק ואוהב, ואווירה פשוט כיפית ומדויקת. תמצאו אותי שם בעמדה עם מוזיקת האוס ואלקטרונית בכללי. הראביט חלק מקבוצה שאני אוהבת – ספיק איזי, גאוט, הסופרים וכו – כל אותם מקומות ברדיוס של 300 מטר. הכניסה למוזמנים בלבד, כך שמומלץ לשמור מקום לפני, אבל אווירה כיפית ולא מלנכולית כמו רוב המקומות בעיר שמנגנים אלקטרוני. מקפידים שם על איכות המוזיקה, תנסו ותספרו לי איך היה לכם.
רוטשילד 14

פלורנטינה

בית קפה כשר בלב פלורנטין, צוות מדהים וכיף לשבת שם לדייט, לעבוד ופשוט לאכול בחוץ אוכל טעים וכשר. אני יושבת שם הרבה עם בעלי, או כדי לסנן מוזיקה לסטים שלי, או כדי לכתוב. בית קפה פשוט ומדוייק שמתאים לכל אחד, ולכל זמן ביום. הוא אחד מהמקומות הכשרים שאנחנו אוהבים, אבל נדיר שיש בית קפה/מסעדה כשר שפתוח בשעות היום. פלורנטינה היא אחת מהמסעדות שבכל זמן זורמת לנו. בפעמים שאני רוצה לאכול בחוץ במהלך היום אקיים שם את הפגישות שלי, כי ברוב הבתי קפה בעיר רק אשתה כי אני משתדלת להקפיד על הכשרות שלי. אז ממליצה לכל מי שבאזור.
אברבנאל 56