לאן נברח כשתהיה מלחמה והארץ האחרת. העיר של אפרת בן צור

אדום בעיניים. אפרת בן צור. צילום: גיא נחום לוי
אדום בעיניים. אפרת בן צור. צילום: גיא נחום לוי

"העיר שלי" - מדור שבו בוחרות דמויות עירוניות מוכרות את המקומות האהובים עליהן. והפעם: רגע לפני שהיא חוגגת בהיכל התרבות 20 שנה לאלבומה הראשון, אפרת בן צור מגלה לנו איפה היא הרגישה בסוד הגן ולמה היא הכי אוהבת את הקולנוע שבקניון

1. דיזנגוף סנטר

חברה שלי אומרת שהסנטר זה החיים, ואני מבינה לגמרי למה היא מתכוונת. הסנטר זה עולם, זה מבוך, זה החופש הגדול, מקום מפעם. עוד בתור נהריינית הייתי עולה לשם, מסתובבת, מרחפת מחנות לחנות ולא קונה כלום. חוץ מזה, אין שם את המלוקקות של הקניונים האחרים ולא משעמם שם כמו בשאר. גם יש שמועות שכשתהיה מלחמה, יש תעלות מהקרייה שמובילות לשם. ככה שזה לא רק מקום מנחם, אלא גם חוף מבטחים.

דיזנגוף סנטר (צילום: shutterstock)
דיזנגוף סנטר (צילום: shutterstock)

2. קולנוע לב

אני אוהבת ללכת לקולנוע מאוד, ועוד יותר לקולנוע לב. לא רק כי הוא נמצא בסנטר, אבל עכשיו כשאני חושבת על זה יש קשר אדוק בזכות המיקום. כשיוצאים מסרט טוב בקולנוע לב וכולך בהשראה, כי עברת חוויה, יש זמן לעכל את זה, להמשיך לשוטט בין החנויות כשהסרט עדין פועם מבפנים, והחיים נראים יותר עמוקים ומלאי משמעות. הסרטים הטובים מגיעים לשם, הכיסאות שם נוחים והפופקורן טעים (ויקר), כיף וקל להגיע מכל מקום בעיר. חוץ מזה שקולנוע זה באמת הדבר שאני הכי אוהבת בעולם. וגם תאטרון.

פופקורן טעים ויקר. קולנוע לב (צילום: יחסי ציבור)
פופקורן טעים ויקר. קולנוע לב (צילום: יחסי ציבור)

3. תאטרון גשר

אני משחקת בתאטרון הזה הרבה שנים וזה הבית השני שלי. אבל זה בעצם בית בארץ אחרת, ולא רק כי הוא נמצא ביפו. זה יושב על הזיכרון של הימים הראשונים כשרק נכנסתי לשם. תאטרון רוסי שהקים יבגני אריה, הבמאי והמנהל האומנותי שנפטר ונעלם מחיינו לא מזמן. הוא הקים כאן תאטרון אחר, חזק, מבעבע, סוער, חי מאוד ופראי, בדיוק כמו האישיות שלו. בשבילי זה תמיד יהיה כמו לנסוע למקום אחר מתוך העיר והמציאות שבה אני חיה, לארץ של יבגני אריה, תאטרון מלא בקסם והשראה גם למי שעל הבמה, וגם לקהל.

תיאטרון גשר. צילום: באדיבות התיאטרון
תיאטרון גשר. צילום: באדיבות התיאטרון

4. בית אריאלה

עוד מקום עם אופציות לחיים טובים יותר. אני אוהבת להיכנס לשם ולהרגיש שאני הולכת לקרוא הכל, להיות חכמה, להיעלם על איזה כורסה נוחה עם ספר או להקשיב למוסיקה. יפה שם ומחודש, ישנם חלליים גדולים ורחבים, כולם אדיבים ומסבירי פנים ויש שם שקט. שקט. לאחרונה גם פתחו שם בית קפה מקסים.

ספריית בית אריאלה (צילום: מאיר שפירא)
ספריית בית אריאלה (צילום: מאיר שפירא)

5. פארק הירקון

האיזור בו אני גרה, קרוב גם לים וגם לפארק הירקון. טבע בתוך העיר נחוץ לי מאוד ואני אוהבת לשבת שם סתם ככה או לרכוב על אופניים. ירוק שם ויפה עם העצים, הציפורים והנחל. כיף לעשות שם פיקניק קטן עם חברים, נעים גם להתבודד. לא מזמן היינו בפיקניק על יד האגם בגני יהושע, שזה חלק מהפארק, וגילינו במקרה את גן הסלעים. מקום יפיפה, הרגשתי לרגע בסוד הגן הנעלם.

סוד הגן הנעלם. גן הסלעים. צילום: יח"צ
סוד הגן הנעלם. גן הסלעים. צילום: יח"צ

6. נילוס בר

אין הרבה מקומות בעיר שאני אוהבת לבלות בהם וגם יכולה להרגיש בנח. לנילוס יש וייב מעולה ואוכל טעים, ובעלת מקום מקסימה, מורן. אוהבת לבוא לשם אחרי הצגה או הופעה.

הנילוס בר (צילום: שלומי יוסף)
הנילוס בר (צילום: שלומי יוסף)

אפרת בן צור תופיע באולם סלע בהיכל התרבות תל אביב ביום רביעי הקרוב (13.7) עם שירים אהובים מכל אלבומיה וטעימה לחומרים חדשים שבדרך. לרכישת כרטיסים