פארק עם נוף וגינות יפואיות. העיר של רקדניות ורקדני בת שבע

הרקדנית לונדיווה קוזה מלהקת בת שבע. צילום: ירון רוקו אשכנזי
הרקדנית לונדיווה קוזה מלהקת בת שבע. צילום: ירון רוקו אשכנזי

"העיר שלי" - מדור שבו בוחרות דמויות עירוניות מוכרות את המקומות האהובים עליהן. והפעם: רקדניות ורקדני בת שבע מספרים לנו איפה "הספוט" שיושבים בו על בירה של סוף יום ארוך בסטודיו. וגם נותנים לנו מקומות שבהם אפשר להתנתק לזמן מה מהרעש העירוני

1. לונדיווה קוזה: המצפור ביפו העתיקה (גן הפסגה)

אחד המקומות האהובים עליי בעיר הוא ללא ספק המצפור ביפו העתיקה (גן הפסגה). כשעברתי לכאן לפני חמש וחצי שנים הייתי הולכת לשם כמעט כל יום. מקום עם נוף מהמם שמחדש אותי באנרגיות, אך הסיבה החזקה יותר היא כנראה הדמיון לבית. בין עם זו שקיעה מדהימה או אורות העיר שמרצדים על הים בלילה. למקום הזה יש משמעות מיוחדת בשבילי. אני לא מגיעה לשם באותה תדירות כבעבר ואני מניחה שזה אומר שאני מרגישה כאן יותר בנח אבל פה ושם כשאני נתקפת בגעגועים אני אמצא את עצמי שם ולאחרונה אני אפילו רואה איך המקום הזה כבר לא כזה זר לי ואולי גם נהיה הבית השני שלי.

יא אללה איזה ספוט. גן הפסגה ביפו (צילום: יחסי ציבור)
יא אללה איזה ספוט. גן הפסגה ביפו (צילום: יחסי ציבור)

2. שון האו: פארק מדרון יפו

המקום האהוב עליי בתל אביב זה פארק המדרון ביפו. אני תמיד נהנה מהנופים שם. אני אוהב לצפות בים ובשקיעות, לשכב על הדשא, לדבר עם חברים, ופשוט ללכת ליד הים. אני הולך לשם כל הזמן, אפילו בימים גשומים. אין פארק בתל אביב שהוא יפה כמו פארק מדרון. חגגתי שם את ימי ההולדת שלי ושל חברים. תמיד יש שם משפחות ואנשים שבאים לשחק או סתם ליהנות מהשמש ולתרגל יוגה. המקום הזה הוא מאוד משמעותי עבורי כי הוא פיסת טבע מושלמת, קרובה ונגישה בתוך העיר העמוסה, הסואנת והיקרה שלנו. בעצם למה צריך בכלל לבזבז כסף כשאפשר ליהנות מחוויה קסומה בפארק עם חברים?

פארק מדרון יפו. צילום: שאטרסטוק
פארק מדרון יפו. צילום: שאטרסטוק

3. יוני סימון: הכיכר במתחם נגה, או כמו שהחברים שלי קוראים לזה "הספוט"

גינה קטנה בשכונה האהובה עלי בעיר. יש מצד אחד את קפליקס – אחד מבתי הקפה האוהבים עלי בעיר ומצד שני את אורבן בייקרי, מאפיה מעדנייה מדהימה וטעימה. אני נהנה לשבת שם בשעות הבוקר על כוס קפה עם חבר או שניים לצד מלא ילדים ומשפחות שמשחקות בגינה או בערב אחרי העבודה כשהגינה ריקה כבר ורק אני וחברים שלי יושבים שם על בירה של סוף יום ארוך בסטודיו.

קפליקס. צילום: אלעד ברנגה
קפליקס. צילום: אלעד ברנגה

4. בן גרין: פר דרייר

פר דרייר בשכונת נגה הייתה המסעדה הראשונה בה ישבתי כשרק עברתי לתל אביב. הרבה ברים ומסעדות נפתחות ונסגרות בעיר הזו כל הזמן ונהניתי ברבים מהם. אבל אחרי 6 שנים פר דרייר הוא עדיין המקום אליו אני ממשיך לחזור בכל פעם. המקום טומן בחובו סוג של נוסטלגיה עבורי. הם מכינים שם את הספייסי מרגריטה הכי טובה בעיר! וההמבורגר עם הבושה עיזים שלהם תמיד תהיה הארוחה המנחמת בשבילי. אל תחמיצו דרינק באמצע היום בגינה שלהם כשיש מזג אוויר נאה.
בת עמי 7

גן עדן יפואי. פר דרייר (צילום: שרית גופן)
גן עדן יפואי. פר דרייר (צילום: שרית גופן)

5. יעל בן עזר: ֿנחלת בנימין 101 – החנות של מאיר

אני באה לשם כשאני צריכה לעשות קניות או סתם ככה – וכן – מרגיע אותי לשהות בחברת אגוזים. זו חנות קטנה שיש בה הכל מהכל ובזול. אפשר למצוא בה את כולם – צעירים קונים שקית שקדים לשבוע, חובבי בישול משווים שני סוגי פרמז‘ן, נשות משפחה ממלאות סלים בקילוגרמים של אורז. כולם נדחקים בקושי במעברים הצרים, מבקשים ממאיר המלצות לשוקולד, טחינה או שמן זית, וכמובן, בדרך החוצה, מכבדים את עצמם בקשיו קלוי.

הרקדנית יעל בן עזר מלהקת בת שבע. באדיבות המצולמת
הרקדנית יעל בן עזר מלהקת בת שבע. באדיבות המצולמת

"הורה" הסרט של להקת בת שבע בתמיכת פקטורי 54 יוקרן אונליין בין התאריכים 11-13 במרץ. לפרטים נוספים