דוד קישקה מכיר כל דוכן אוכל ומסעדה בעיר. כאן הוא אוהב לאכול

דוד קישקה (צילום: יעקב בלומנטל)
דוד קישקה (צילום: יעקב בלומנטל)

"העיר שלי" - מדור שבו בוחרות דמויות עירוניות מוכרות את המקומות האהובים עליהן. והפעם: איש הקולינריה שסיורי האוכל שלו הפכו לשם דבר. תבשילים תוניסאים, דוכן מעולה ופחות מוכר בשוק ומסעדה אחת שהיא בית

21 בנובמבר 2021

1. זלמניקו

יהודה ואני מכירים כבר שנים רבות, מאז שהוא היה טבח ואני ניהלתי את מסעדת רפאל. כבר אז הוא היה אמון על התבשילים המיוחדים שרפי כהן רצה להוציא, וביקש או מדוד שלו או מיהודה להכין. ליהודה יש ידיים של מאמא ויש לו מקום קטן שצמוד לזלמן, קצבייה מיתולוגית. הוא מקבל את כל חלקי הפנים, נקניקיות מתוצרת בית ונתחים משובחים שמהם הוא מכין תבשילים בסגנון תוניסאי וגם עם השפעות ממטבחים שונים. אני מגיע לשם לפחות אחת לשבוע לשבת ולקחת אוכל הביתה וזה מקום פנטסטי.
בן זומא 3, יפו

זלמניקו (צילום: שלומי יוסף)
זלמניקו (צילום: שלומי יוסף)

2. בית תאילנדי

בשבילי זה בית. אני אוכל שם שנים רבות ומאוד נהנה מהאוכל, שהוא מסוג הדברים שקשה עד בלתי אפשרי לי לשחזר בבית בגלל הניסיון, ההתמחות ורמת חומרי הגלם. יריב ומשפחתו מבשלים עם ידע בלתי נדלה שמאחוריו יש תרבות קולינרית שאני מאוד אוהב. הייתי בתאילנד כמה פעמים ובית תאילנדי היא בעיני אחת המסעדות הטובות מחוץ לתאילנד במנעד שהיא מייצגת. אני תמיד אוהב לבוא ולשבת עם איציק המנהל ובסופו של דבר יום הוא דבר אישי. ומי שכבר מגיע לבית תאילנדי, שיילך על הדברים המיוחדים.
בוגרשוב 8

בית תאילנדי (צילום: יהונתן בן חיים)
בית תאילנדי (צילום: יהונתן בן חיים)

3. הכרמל 40

אני מגיע לשם פעם אחת עבור הדגה ופירות הים הנהדרים שרוסטום הדייג מביא, ובפעם השנייה בגלל האוכל של השף אלעד אמיתי. בחנות תמיד אפשר למצוא דגי ים מיוחדים שלא כולם מכירים כמו דגי מקרוני ודגי טלוויזיה ולקבל המלצות. בדוכן יש כריך דייגים וסביצ'ה ומנות על טוהרת הים, פשוט נהדר. המקום התחיל כסוד ליודעי דבר וכעת הוא תחנת חובה בסיורים הקולינריים שלי.
הכרמל 40

הכרמל 40 (צילום: רן בירן)
הכרמל 40 (צילום: רן בירן)

4. יפו העתיקה

אני עובד עם החברה לפיתוח יפו העתיקה אבל בלי קשר התאהבתי במקום. כיכר קדומים, גן הפסגה עם השקיעות והכנסייה וכעת גם עם הטפטופים הקולינריים והתרבותיים – יוצא שיפו העתיקה היא מקום שאני מרבה לבלות בו. בדרך כלל זה מקום תיירותי מאוד שישראלים אוהבים לרדת עליו, אך כשמנקים את כל הקלישאות התיירותיות הפיאצה מרהיבה ומגן הפסגה אפשר לראות שקיעות מטורפות. אני מגלה מחדש את הקולינריה, האמנות והמופעים ועכשיו גם מתקיים שבוע האיור, והכל בחינם.

כיכר קדומים. צילום: shutterstock
כיכר קדומים. צילום: shutterstock

5. אגתה

עבורי זו ה-מעדנייה לכל הקרייבינגז, ממורטדלה מבולוניה ועד גבינות צרפתיות וכל מה שאני יכול לרצות. אני פחות מגיע לרמת החייל אבל עבור אגתה אני נוסע במיוחד ואין מצב שאם אני בסביבה אני לא נכנס. על אף שמדובר בדליקטסים וגורמה, יש שם המון דברים מיוחדים במחירים טובים כי הבעלים הם גם יבואנים, למשל שקדי ולנסיה שאני מרבה לקנות. נכון שיש גם דברים יקרים אבל בשנתיים האחרונות כשלא התאפשר לטוס אגתה הייתה מפלט, וגוסטב והצוות שלו תמיד יודעים לתת מענה והכוונה.
ראול ולנברג 24

אגתה (צילום: אנטולי מיכאלו)
אגתה (צילום: אנטולי מיכאלו)

לאתר של דוד קישקה