בת שבע פותחת הערב עונה. הרקדנית דנאי פורת לוקחת אותנו לסיבוב בעיר

דנאי פורת. צילום: תום ניסים
דנאי פורת. צילום: תום ניסים

"העיר שלי" - מדור שבו בוחרות דמויות עירוניות מוכרות את המקומות האהובים עליהן. והפעם: הרקדנית שתופיע הערב ב"דקהדאנס" במשכן לאמנויות הבמה. היא לוקחת אותנו לנגב חומוס, לצפות בסרט באווירה קצת שונה ולפארק שבו מתנתקים קצת מהעיר

9 בספטמבר 2021

1. קולנוע יפו

השילוב המוצלח ביותר בין סרטים מצוינים באיכות צפייה גבוהה לבין אלכוהול. קולנוע יפו הוא קולנוע עצמאי ודי חדש, שמציע סרטי קאלט ישנים ואהובים יחד עם סרטים ממש חדשים. הוא נמצא במרזוק ועזר 14 ביפו, ובתוכו בר שניתן ליהנות ממנו עם אלכוהול ואוכל במהלך ההקרנה. עם אווירה נעימה וצעירה וסרטים אהובים במחירים נוחים לכיס, קולנוע יפו הוא בהחלט אחד המקומות האהובים.
קולנוע יפו. צילום: קולנוע יפו
קולנוע יפו. צילום: קולנוע יפו

 2. שכונת יד אליהו

יד אליהו תמיד נראתה בעיניי לאחת השכונות היותר אנדרייטד עבור תל אביבים. גרתי בה במהלך השנים האחרונות ובמהלך שהותי שם יצא לי להתאהב בקסם שיש לשכונה הזאת. היא שילוב פסיבי בין עירוניות חיונית אך מעיקה לבין קיבוץ ירוק ונעים. האוכלוסייה שם הפכה לאט לאט בשנים האחרונות לצעירה ומגניבה, ונותנת תחושה שכולם מכירים את כולם, בנייני הרכבת עם החצרות המשותפות והצמחייה האדירה שגדלה שם, הופכים את השכונה הזו לכזו שלעתים אפשר להרגיש בה ממש מחוץ לעיר.
בית השריון ביד אליהו. צילום: דר' אבישי טייכר, מתוך אתר פיקיויקי
בית השריון ביד אליהו. צילום: דר' אבישי טייכר, מתוך אתר פיקיויקי

3. פארק המסילה

היום פארק המסילה כבר לא ממש נחבא אל הכלים, אבל הוא עדיין אחד המקומות האהובים לשבת בהם. הוא נמצא מרחק יריקה ממרכז סוזן דלל שבו אני רוקדת, ולכן כמעט אחרי כל יום עבודה אני וחבריי ללהקה יושבים שם. המיקום האדיר שלו שמזרים אוויר נקי ונעים מכיוון הים, וגם ההרגשה שהוא מנטרל קצת רעשים עירוניים והבוטקה הקטן שאפשר לקנות בו קפה לא רע בכלל, הופכים את פארק המסילה לאחד המקומות היותר אהובים לשבת בהם כשלא חם אימים בחוץ (למרות שיש גם ציליות).
נחמד מאוד בפארק המסילה. צילום: ספי קרופסקי
נחמד מאוד בפארק המסילה. צילום: ספי קרופסקי

 4. חומוס אבו אדהם

אין לי הרבה מה לומר מלבד שבעיניי מדובר בחומוס הכי טעים בתל אביב. בשנים אחרונות הוא מתחבא בקרליבך 7 מאחורי עבודות הרכבת הקלה, אך עדיין נעים וכיף לשבת בו. הוא פתוח בכל ימות השבוע והאנשים בו מקסימים, ולכן הוא החומוסייה האהובה עלי.
חומוס אבו אדהם. מתוך פייסבוק
חומוס אבו אדהם. מתוך פייסבוק

 5. מרכז סוזן דלל

המקום שבו אני מבלה את רוב שעות היום שלי. הוא כל כך מתויר שכדאי שאפילו לא אציין אותו כאן, אבל למרות זאת אהיה חייבת להודות באהבתי אליו, ובכל זאת לתת לו כאן מקום. במהלך היום הוא נעים ונקי ושקט לרוב, אך הדבר הכי טוב בו כמובן הוא כל מופעי המחול המדהימים שמתקיימים בו.
סוזן דלל (צילום: שאטרסטוק)
סוזן דלל (צילום: שאטרסטוק)

להקת המחול בת שבע (בהשתתפות דנאי) פותחת הערב (9.9) את עונת המופעים 2021-22 עם "דקהדאנס" של אוהד נהרין במשכן לאמנויות הבמה. לפרטים נוספים וכרטיסים