הבר שנהיה יפה יותר עם השנים. העיר של דניאלה ספקטור

דניאלה ספקטור. צילום: מיכאל טופיול
דניאלה ספקטור. צילום: מיכאל טופיול

"העיר שלי" - מדור שבו בוחרות דמויות עירוניות מוכרות את המקומות האהובים עליהן. והפעם: המוזיקאית שתופיע בבארבי ב-19 לחודש (עם אורח מיוחד). היא אוהבת לרוץ עד למקום שבו רואים את הקצה של העיר

1. גשר רידינג

מקומות בהם הטבע והעיר נפגשים הם מקומות שתמיד מושכים אותי. לגשר רידינג אני מגיעה בדיוק בחצי מסלול הריצה הקבוע שלי וכשאני עולה על הגשר נפתח אליי הכחול של הים עד האופק, רוח מזרחית חזקה ומלוחה מאיימת להעיף אותי אחורה ותחושת הקלה מתפשטת בגוף – יש קצה לעיר, אפשר לגעת בו ולחזור הביתה.

רידינג. צילום: shutterstock
רידינג. צילום: shutterstock

2. "הרפסודה" – חדר חזרות

במעשה יצירה שנמשך על פני כמה שנים טובות (ויש הטוענים שעוד נמשך!) בנה יוחאי נצר ״מוקי״ חדר חזרות בן שתי קומות ברחוב המקצוע. אין פינה במקום הזה שמוקי לא טבע בה את חותמו – המדרגות מאירות כשיורדים בהן, השירותים מנגנים רגאיי כשנכנסים אליהם, ארונות המטבח עשויים פסיפס של רהיטים, מגירות וארונות שפירק וחיבר מחדש. החדרים עצמם בנויים עץ ממוחזר ומעל חלל החזרות הגדול הוא בנה יציע, ממנו אפשר לצפות על החזרה, מי שרוצה בגניבה יכול להציץ מחלונות הצוללת העגולים המשקיפים על החדר מהקומה השנייה. הכל עשוי מלאכת מחשבת של מחזור מעשי, הומור ודמיון, מחוברים עם כישרון אמיתי לבנייה. אנחנו מבלים שם לא מעט שעות בעבודה לקראת הופעות והקלטות וזה תענוג גדול להיות בתוך יצירה של מישהו אחר.
המקצוע 4

3. שאפה בר

פעם היא היתה מספרה, אחר כך נפתח הבר, היום התפריט מציע קוקטיילים ומנות שוות למי שרעבה. המקום יושב משני צידי רחוב נחמן במתחם שוק הפשפשים ונשפך אל הרחוב בשולחנות ומסיבות הומות אדם כשיש סיבה טובה לחגוג. הרבה מקומות נפתחים ונסגרים בעיר הזאת, מחליפים ידיים ובעלים, משנים פנים וסגנון, אבל יש משהו ברוח של השאפה שמחזיק אותי בלב הרבה שנים, כמו מישהי יפה שהשנים רק מוסיפים לה עוד יופי. בלי ספק המקום האהוב עליי בעיר ליציאה לילית.
נחמן 2

השאפה בימים תקינים וטובים. צילום: שירה פטל
השאפה בימים תקינים וטובים. צילום: שירה פטל

4. בניין זובין מהטה, אוניברסיטת תל אביב

כשהייתי סטודנטית לאמנויות באוניברסיטת תל אביב, אהבתי להסתובב בבניין המחלקה למוזיקה ולהאזין לצלילים אקראיים שעלו מתוך הכיתות וחדרי הנגינה –  מישהו התאמן על סולמות בפסנתר, שלישיית כלי קשת קוראת יחד יצירה של מלחין שלא הכרתי, ליד כיתת הסולפז׳ יכולתי לשמוע תלמידים שרים יחד קורלים של באך. למרות החזות הקודרת והשמרנית של הבניין, תמיד הרגשתי שהוא צופן איזה קסם, דלת נסתרת לעולמות מוזיקליים שהיו זרים ומוכרים לי באותו הזמן.

5. הבארבי

הייתי בכל כך הרבה הופעות בברבי מגיל הנעורים ועד היום, שהמקום עיצב לי חלק משמעותי מהתפיסה על מה זו הופעה, איך היא צריכה להראות ואיך להישמע. בארבי הוא חלל הופעות שיכול להחזיק את שיא הרוקנרול בערב אחד ואת שיא העידון המוזיקלי בערב למחרת –  ניק קייב, חוזה גונזלס, רג׳ינה ספקטור, איה זהבי, כנסיית השכל, אביב גדג׳, בלונד רדהד, קלקסיקו, אינספור הופעות מעולות שמילאו את הבארבי בחשמל ואווירה. אני תמיד מחכה לעלות לבמה הזו, לפגוש את הקהל, להרגיש את המוזיקה מתנגנת בחלל הזה.
קיבוץ גלויות 52

מטרופולין בבארבי. מתוך הפייסבוק הרשמי
מטרופולין בבארבי. מתוך הפייסבוק הרשמי

דניאלה ספקטור תופיע ב-19.1 בבארבי תל אביב ותארח את שי צברי במופע מיוחד בליווי להקה ושלישיית כלי קשת. לפרטים נוספים