לדניאל קיציס יש כמה מקומות סודיים להמליץ עליהם

דניאל קיציס (צילום יח"צ)
דניאל קיציס (צילום יח"צ)

"העיר שלי" - מדור שבו בוחרות דמויות עירוניות מוכרות את המקומות האהובים עליהן. והפעם: אשפית החלות שנולדה וגדלה פה בעיר. רוב המקומות שהיא בוחרת הם בשוק וסביבתו, אבל יש לה גם מקום אהוב במיוחד מחוצה לו

1. פורט סעיד

מקום שאני יושבת בו המון והוא מדהים בעיני. לפורט אפשר להגיע בשמלת ערב ועקבים או בכפכפים וקוקו והוא התמצית של תל אביב, במובן שמקבלים שם כל אחד כמות שהוא. מסתכלים ובוחנים ויש ביקורת אבל מותר להיות מי שאת. בנוסף, האלכוהול והאוכל במחירים נוחים ובעיניי זהו מקום שהשפיע על הקולינריה בארץ. הרבה שפים מזלזלים בו בגלל מנות כמו תפוח אדמה בשמנת או שמנת עם עגבנייה חתוכה. בעיניי חדשני מאוד להגיש אוכל שאנשים רוצים לאכול ולא כזה שמשקף את האגו של השף. לפורט יש המון השפעה עלי כשפית וגם על תל אביב ועל ישראל כמדינה קולינרית.
הר סיני 5

פורט סעיד. צילום: דין אהרוני רולנד
פורט סעיד. צילום: דין אהרוני רולנד

2. תמתי

קפה הבית שלי, חור בקיר עם שלושה בחורים שאחד מהם הוא בעל הבית וכולם מאוד נחמדים. הקפה טעים מאוד ואני מעדיפה את הבלאק לייבל, שותה במקום וקונה הביתה להכין במקינטה.
הכרמל 12

קפה תמתי (צילום: אורון)
קפה תמתי (צילום: אורון)

3. פינת הגבינות והיין

אני גרה ליד החניון בקצה שוק הכרמל ועושה את רוב הקניות בסביבה. בפינת הגבינות והיין יש מבחר גדול במחירים טובים ואני קונה שם ברמה יומית גבינות לעבודה ולבית. בסופר מגעיל לקנות גבינות והן תמיד יקרות, ובפינת הגבינות יש אלטרנטיבות להכול – מבולגרית ופטה ועד גבינות יוקרתיות יותר כמו רוקפור, ברי ופרמזן.
הכרמל פינת יעבץ

 

4. בזאר

מעדנייה שצמודה לפינת הגבינות והיין. בשישי אחרי האימון אני קונה באגט של לה מולאן וסלטים מוכנים הביתה – טונה, כבד קצוץ וסלט ביצים. זה הכיף שלי ושל בן זוגי בסופ"ש.
הכרמל 16

5. איש האתרוגים

במיצייה הקטנה בכיכר מגן דוד אני שותה צ'ייסר כורכום, ג'ינג'ר, שמן זית ופלפל שחור ומרגישה שקיבלתי בוסט בריאות. המחיר נגיש, כעשרה ש"ח, ולי באופן מעוות המשקה טעים, אבל הטעם הוא הארדקור. פעם לקחתי עובדות שלי לשם ואחר כך הן שאלו 'למה עשית לנו את זה'.
אלנבי 60