במבה, סודה, טורטית וסאונד מצוין. העיר של דף צ'ונקי

דף צ'ונקי. מתוך הסשן המצולם החדש. צילום: יניב ברנר
דף צ'ונקי. מתוך הסשן המצולם החדש. צילום: יניב ברנר

"העיר שלי" - מדור שבו בוחרות דמויות עירוניות מוכרות את המקומות האהובים עליהן. והפעם: הרכב האינדי שיופיע ברביעי בלבונטין 7 במסגרת פסטיבל הפסנתר 360. ויש גם סשן חדש שלהם בפנים (וכמה מקומות אהובים בעיר, כמובן)

11 באפריל 2022

1. חדר חזרות "הג'אנק"

מקום המפגש העיקרי של הלהקה דף צ'ונקי. יש שם במבה, סודה וטורטית, סאונד מצוין, שפע של ציוד והכי חשוב – יניב, מתפעל המקום שהוא חבר טוב ואיש מדהים שאין כמוהו. כמובן שריבוי הספות הנוחות והאווירה הנעימה יוצר סיטואציה אידיאלית לשיחות נפש, התמרחות משותפת וויכוחי להקה על ירושלים נגד תל אביב.
שוקן 19

2. החתול הירוק

פיצה טבעונית טעימה בטירוף, מקום מצוין להאנג-אאוט עם חברים לפני\אחרי\במקום הופעות כמו שפיצרייה קלאסית מהסרטים אמורה להיות, טבעונות זה נייס ופיצה זה נייס וששניהם נפגשים ביחד זה זהב. גילוי נאות – עדי עבדה שם בשנים האחרונות וכיום עובדת שם לפעמים, אבל לצערנו הרב לא קיבלה שום תוספת במשכורת על השאוט-אאוט. מאכזב מאוד.
לבונטין 7
אמא איזו פיצה טבעונית. החתול הירוק (צילום: רועי שפרניק)
אמא איזו פיצה טבעונית. החתול הירוק (צילום: רועי שפרניק)

3. הספרייה של סולידריות

הספרייה של סולידריות ממוקמת בתוך הבית של 'תרבות של סולידריות' – תנועה עצמאית של עזרה הדדית המניעה עשייה סולידרית ועומדת לצדן של קהילות במאבק לפירוק מנגנוני אי צדק. תרבות של סולידריות פועלת בזירות מגוונות כדוגמת חלוקת סלי מזון ואירועים, הופעות והרצאות בחלל שנמצא בבית רומנו. הספרייה של סולידריות הוא מרחב למידה פוליטי-רדיקלי שפועל בהתנדבות בכל יום שישי בין 12:00-16:00 וממליצות מאוד להגיע להשאיל ספרים, לשאול שאלות, לחלום ולבהות וליהנות מתחושת הביחד בזמן קריאת ספר חמוד.
בית רומנו, דרך יפו 9, קומה 1
התדר המחודש והמתחדש. צילום: אריאל עפרון
התדר המחודש והמתחדש. צילום: אריאל עפרון

4. חורשת דרזנר

ממש בקושי בתוך תל אביב, מעבר לגבולות הרדיוס המקובל לדמוגרפיה שלנו, יש שטח פתוח נדיר מסוגו בגוש-דן, שפעם הייתה מלאה בכאלו בתי גידול של כורכר וחמרה, אבל היום אין לנו ברירה אלא להסתפק במעט שנותר (שגם אלה כמובן בסכנה מתמדת להפוך למגדלים). חורשת דרזנר ומערות אפקה נמצאת מעבר לרמת אביב ג', ואפשר למצוא שם טבע מלבב ומשמח, בריכת חורף מלאת חיים, וגבעות מקושטים בסחלבים, תורמוסים, דבורניות, אירוסים וגם שועלים, צבים, פרפרים ועוד חרקים מקסימים. השטח נותר טבעי ושמור במידה מסוימת בזכות מאבק ציבורי של תושבי השכונה, וההצלחה (גם אם חלקית) של המאבק מזכיר לנו שרצוי ודחוף להלחם למען שמירת הטבע שחשוב לנו ומעורר בנו השראה!
חורשת דרזנר (צילום: נמרוד סונדרס)
חורשת דרזנר (צילום: נמרוד סונדרס)

5. טעם לחיים

חנות טבעונית קטנה בשוק לוינסקי שיש בה הכל. אם זה לא מספיק משכנע, הם מכינים בעצמם מגוון גבינות ומטעמים טבעוניים והכי חשוב – צנצנות ענק של חמאת בוטנים. מה שאנחנו גם אוהבות בחנות זה שאם לדוגמה קנית צנצנת ענק של חמאת בוטנים, את יכולה להחזיר את הצנצנת לחנות ולקבל החזר, והם ישתמשו באותה צנצנת למילוי חוזר של חמאת בוטנים ומעודדים הפחתת פסולת.
מרחביה 13
טעם לחיים לוינסקי. צילום: אנטולי מיכאלו
טעם לחיים לוינסקי. צילום: אנטולי מיכאלו

דף צ'ונקי יופיעו בלבונטין 7 ברביעי ה-13.4 כחלק מ'פסטיבל הפסנתר 360'. לפרטים נוספים