הלב שוחה פרפר, הגוף מרים משקולות. העיר של הראל ליסמן

הראל ליסמן (צילום: נדב יהלומי)
הראל ליסמן (צילום: נדב יהלומי)

"העיר שלי" - מדור שבו בוחרות דמויות עירוניות מוכרות את המקומות האהובים עליהן. והפעם: הראל ליסמן מעריץ את הזקנים ששוחים בבריכת גורדון הקפואה בחורף וקונה תבלינים במקום שהיה עושה את אמא שלו גאה. ושלא תעזו לתפוס לו את השולחן בקפה האהוב

שה שנטל

קפה מושלם בגן החשמל. יש פה שקט ואור ושנסונים. אני בא לשם לעבוד עם המחשב, לכתוב ולתכנן את השבוע. אוכל תמיד את הבגט גאודה ששאנטל מכינה הכי טעים: חמאה וחרדל ועגבנייה. יושב בשולחן קבוע בקומה השנייה ותזהרו לתפוס לי אותו.
מקווה ישראל 3

שנטל בכבודה ובעצמה. צילום: יפעת רוזנברג שרז
שנטל בכבודה ובעצמה. צילום: יפעת רוזנברג שרז

דאמה

בשנים האחרונות ליאור ואני גרים ביפו. הדאמה יושבת בתוך שוק הפשפשים וזה מקום שפשוט הזיז לי את הפה. אני אוהב לבשל והאוכל בדאמה הוא השראה מבחינתי. טעים, חד ופרש. אוהב בעיקר לבוא בשבת בבוקר כשהשוק עוד רגוע. אוכל את המקושקשת שהיא אגדה.
נחמן 1 יפו

טאץ' קולינרי חזק יחסית לבית קפה. דאמה (צילום יח"צ)
טאץ' קולינרי חזק יחסית לבית קפה. דאמה (צילום יח"צ)

זעתר מרקט

כל תימני צריך את החנות שלו לתבלינים, אגוזים, קטניות והחברים שלהם. אוהב את זעתר מרקט מאד. שפע מטורף, נקי ברמות שאמא שלי הייתה מבסוטה.
יהודה הימית 59

בריכת גורדון

אוהב את הספוט הזה ומדווש אליו למרות שרחוק לי. מתאמן שם בחדר כושר אבל בתכלס חולם על הבריכה. מעריץ בעיקר את השוחים בחורף, שקופצים עם הספידו למים בגשם שוטף. אוהב את הספורט-אלגנט הזה. עד שזה יגיע אליי, אמשיך להרים משקולות ובלב אשחה פרפר.
אליעזר פרי 14

בריכת גורדון בשקיעה (צילום: שירה ברויאר)
בריכת גורדון בשקיעה (צילום: שירה ברויאר)

הנגב 4

מתחם ליד התחנה המרכזית הישנה, שמאכלסים אותו מיליון מוזיקאים ומפיקים. בקומה השנייה נמצא האולפן של יונתן ויינריך, חבר כמו אח והמפיק שלי. שם השירים שלי קיבלו צורה וצבע, והתחברו לכדי אלבום. זה היה תהליך מרתק ומורכב, כמעט כמו להמציא שפה. היום אנחנו כבר מדברים שוטף את השפה הזאת ועובדים על האלבום הבא.

תיאטרון בית ליסין

תיאטרון הבית שלי. בשנה האחרונה אני משחק ב”לעבור את הקיר” שביים עידו רוזנברג על פי הסרט של רמה בורשטיין. כשאתה משחק בתיאטרון, אתה מתרגל להיות בשיא האנרגטי שלך באזור השעה תשע בערב – שעה שבה רוב בני האדם מורידים את הרגל מהגז. התרגלתי כבר לשעות ההפוכות. אחרי ההצגה האדרנלין גבוה. לרוב אני מוריד אותו בדיווש הביתה ליפו, כל הדרך על הים.

הראל ליסמן משתתף במחזמר "רנט" בהפקת מרכז ענב לתרבות. תאריכים קרובים: ראשון (5.2) 20:30, שישי (10.2) 21:00, ראשון (12.2) 20:30. מרכז ענב, אבן גבירול 71, כרטיסים ותאריכים נוספים כאן; תוכלו לראות אותו גם בהצגה "לעבור את הקיר" בתיאטרון בית ליסין