עם קפוצ'ון על אלנבי בדרך אל הבורקס בעלייה. זו העיר של וייב איש

כל הדרך מהעלייה. וייב איש. צילום: בר שבתאי
כל הדרך מהעלייה. וייב איש. צילום: בר שבתאי

"העיר שלי" - מדור שבו בוחרות דמויות עירוניות מוכרות את המקומות האהובים עליהן. והפעם: רגע לפני שהוא משיק את האלבום "איזה מזל" (רידינג 3, ב-20 באפריל. נייס) הראפר המוכשר וייב איש מספר על הספוט שלו בעיר למציאת סימפולים, ועל הרחוב שכל מי שגר בעיר חייב לעבור דרכו

אלנבי

מדובר ביחסי אהבה-שנאה, אבל עדין. זה רחוב שמפוצץ אותי בהשראה, מלא בהתרחשות, שטוח ומקבל את כולם – דרי רחוב, תיירים, היפסטרים נמרצים, הייטקיסטים מצוחצחים ואנשי פריפריה שסתם באו ליום כיף בת״א. יש מספיק אלנבי לכולם. שמח וחברותי במהלך היום, אפל ולא צפוי בלילה. אם אתה חי בעיר הזאת אתה תיהיה חייב לעבור דרכו.
אלנבי

צ׳ופ שופ

הייתי מספר שמדובר בחנות בגדים שמתמחה באופנת רחוב, אבל צ'ופ שופ היא הרבה יותר מזה בעיניי. עם רזומה של 16 שנה ומגוון של שיתופי פעולה עם אומנים מהעיר – ביניהם ראפרים, ציירים, פסלים, מעצבים מחתרתיים ועוד – צ'ופ שופ כבר הפכה ממזמן ללב הפועם של תרבות השוליים בעיר, או ה״שיבורטליזם״ כמו שהם קוראים לזה. הוייב במקום משפחתי וכיפי, יש תחושה  של ״האנג״ ואנשים מכל הסצינות – מפאנקיסטים, דרך גוטיים ועד להיפ הופ הדז – מגיעים לחנות לקבל השראה וגוד וייבז. ועל הדרך לקנות איזו טי שירט מגניבה.
בוגרשוב 64, דיזנגוף 81

אנשי הצ'ופ שופ רז רונן, אסף ג'רבי ואביעד ניסים. "צ'ופ שופ". צילום: אלונה הירש
אנשי הצ'ופ שופ רז רונן, אסף ג'רבי ואביעד ניסים. "צ'ופ שופ". צילום: אלונה הירש

ביטניק

חנות תקליטים יפייפיה בפלורנטין. מציעה תקליטי יד שנייה וגם תקליטים חדשים ממגוון סגנונות, תקופות ויבשות במחירים שווים לכל כיס. אווירה אנלוגית וחמה כמו הסאונד במקום, תמיד מציעים כוס קפה/תה , ויש להם אשנב ״תקליטים מומלצים״ בו מוצגים תקליטים שחברי הצוות בחרו בעצמם, בו הם מתארים במילותיהם ובכתב יד כל אלבום ספציפית – שזה מאוד מגניב (ויעיל!) בעיניי. אני מגיע לשם לפני סשנים לפשפש קצת במדפים כדי למצוא איזו פנינה לסמפל, ובלי קשר כל סוג של אספן או חובב מוסיקה שמחפש משו מרענן לשמוע ימצא שם משהו, בודאות.
מעון 3

בורקס פוני

פשוט הבורקס הכי טעים בעיר, והוא נמצא ברחוב העלייה האגדי. מטר מהבית שלי, אז בכלל כיף.
העלייה 24

בורקס פוני, מי שמכיר מכיר. בורקס קומפלט של מאפיית פוני. צילום: דן בלילי
בורקס פוני, מי שמכיר מכיר. בורקס קומפלט של מאפיית פוני. צילום: דן בלילי

סאלוף ובניו

מסעדה תימנית בשוק לוינסקי שאני מאוד אוהב לאכול בה. תבשילים טעימים ברמות ישר מהסירים הענקיים האלה של פעם לצלחת, אווירה ביתית וחמה, מוסיקה מזרחית אולד סקול מתנגנת ברקע, אווירה של חפלה ושפע מהפתיחה עד הסגירה.
נחלת בנימין 80

חברו לאיזה תבשיל טוב. הסאלוף. צילום: אנטולי מיכאלו
חברו לאיזה תבשיל טוב. הסאלוף. צילום: אנטולי מיכאלו

וייב איש ישיק את אלבומו "איזה מזל" ברידינג 3 בתאריך 20.4. לרכישת כרטיסים