שיר אהבה ליד אליהו וסביבתה. לבו של חמי רודנר במזרח

חמי רודנר. צילום: אלדד רפאלי
חמי רודנר. צילום: אלדד רפאלי

"העיר שלי" - מדור שבו בוחרות דמויות עירוניות מוכרות את המקומות האהובים עליהן. והפעם: המוזיקאי האהוב שיופיע עם ערן ויץ ויארח את דני רובס בשישי הקרוב בהיכל התרבות. מבית הקפה החדש ועד לגינות הנסתרות - הוא אוהב את השכונה המזרחית שבה הוא גר

14 בפברואר 2022

1. קפה אמירה

כשעברתי ליד אליהו התפללתי בליבי לבית קפה שכונתי. והנה, האלוקימה שעתה לתפילתי! דודו טסה ושרה קמינסקי הקימו לי בית קפה שכונתי תל אביבי לתפארת ממש ברחוב שלי, רחוב הפלמ"ח. קטן וחמים, פשוט ונעים; קפה משובח ושירות מסביר פנים. מקום שהופך את הבוקר לטוב.
הפלמ"ח 28

תשתו קפה עם דודו טסה? אמירה
תשתו קפה עם דודו טסה? אמירה

2. שדרות ההשכלה

את השיר ״יש יופי״ שכתבתי יחד עם יאיר הררי – כתבתי בהשראת שדרות ההשכלה. קודם כל, אם אינני טועה, זוהי השדרה היחידה בתל אביב שכבישים אינם חוצים אותה. זה מאפשר להרגיע חרדות ולתת לילדים לרוץ חופשי חופשי. בשדרה זורם הנהר האנושי הישראלי על כל גווניו היפים. הייטקיסטים מהמגדלים הסמוכים לועסים בכיף ארוחת צהריים, משפחות מטיילות בנחת; חוגי יוגה למבוגרים וכדורגל לילדים. דתיים, פריקים, שליחים. חשוב לציין את הארכיטקטורה של עמודי החשמל שנוטה בזוית מתוך התחשבות בכיוון צמיחת העצים.

שדרות ההשכלה בשכונת ביצרון (צילום: שלומי יוסף)
שדרות ההשכלה בשכונת ביצרון (צילום: שלומי יוסף)

3. בית השריון

הטנק הפאלי הוא ספקטקל נהדר ומגוחך לטיולים בעיקר כשאתה קצת מסטול.
לוחמי גליפולי 51

בית השריון ביד אליהו. צילום: דר' אבישי טייכר, מתוך אתר פיקיויקי
בית השריון ביד אליהו. צילום: דר' אבישי טייכר, מתוך אתר פיקיויקי

4. דרך היין

יין הוא הפרס שאני מעניק לעצמי בערב יחד עם האוכל אחרי יום מייגע. ואת היין שלי אני קונה בחנות הנהדרת הזאת. המבחר בה עצום, השירות נהדר והמבצעים שווים.
דרך השלום 9 (וסניפים נוספים בפריסה עירונית וארצית)

יינות. צילום: shutterstock
יינות. צילום: shutterstock

5. הגינות הסודיות ביד אליהו

מי שיביט מחלון המכונית יראה שכונת בלוקים אפורה , לא תואר לה ולא הדר. אבל יד אליהו מלאה בגינות ופינות חמד נסתרות שרק ההולך יבחין ביופיין הביישני. החתולים שבעים ומשפחה של יאוריות הנילוס – אבא אווז, אמא אווזה ושלושה אפרוחים – צועדת לה בגאון נון שלאנט ברחובות שלנו.

חמי רודנר וערן ויץ יופיעו בשישי הקרוב (18.2) בהיכל התרבות (אולם צוקר) ב-13:30. אורח מיוחד: דני רובס. לפרטים נוספים ולרכישת כרטיסים