תל אביב מבעד לתחתית של בקבוק יין. זו העיר של טל טאובר

טל טאובר (צילום אביב שקורי)
טל טאובר (צילום אביב שקורי)

"העיר שלי" - מדור שבו בוחרות דמויות עירוניות את המקומות האהובים עליהן. והפעם: טל טאובר, יזמת, מרצה וכותבת בתחום היין, וגם מייסדת השִּׁזְרָה, הקהילה של נשות היין והאוכל בישראל, על המקומות האהובים עליה בעיר, וכן, ברור שהיא בדקה את היצע הבקבוקים בכל אחד מהם

1. ברוט

בברוט מתרחש השילוב המדהים של מסעדה עם תוצרת חקלאית-מקומית באיכות הטובה ביותר, עם אווירת בר אירופי ומנות בהשראת האזורים האהובים עלי בעולם, כמו פיימונטה באיטליה. זה בר יין מהדור הראשון, היין תמיד היה הלב של המקום ועד היום הוא חלק בלתי נפרד מהארוחה. בשנים האחרונות המסעדה מציינת אחת לשנה את פסטיבל הגל החדש של היקבים בישראל, ונותנת במה לדור חדש של יצרנוּת יין איכותית וכזו שגם יש לה זהות מקומית.
נחלת בנימין 36

2. OPA

שנים חיכיתי למסעדה כזו, שתחגוג את המגוון של הירקות שגדלים בארץ הזאת במלוא עושרם. למרות שאין בתפריט מוצרים מהחי, להתייחס לאופא כמסעדה טבעונית זה פספוס של הנקודה. זו לא מסעדה שנמנעת ואין בה שמץ של סגפנות, אלא חגיגה צבעונית של ירקות טריים בשיא עונתם. אג'נדה קולינרית אחרת. בעולם יש כבר כמה מסעדות מכוכבות שקוראות תיגר על הפיין דיינינג כפי שהכרנו אותו, ועברו לתפריט בלי בשר או עם מעט ממנו כמו Eleven Madison Park בניו יורק וגרניום בקופנהגן. פה בארץ, אופא של האחיות שיראל ושרונה ברגר היא חלוצית בחשיבה ובביצוע. שיראל השפית מבריקה ונועזת, היא משתמשת בטכניקות מקוריות במטבח, ויודעת גם להצטייד בסבלנות ולתת לזמן לחולל את השפעותיו הייחודיות על חומרי הגלם. בתפריט היין – על אף שאינו גדול במיוחד – יש כמה בקבוקים עם גיל, שגם להם הזמן עשה את שלו.
החלוצים 8

3. ג'אז קיסה

קיסה הוא שניים שהם אחד – גם בית אוכל וגם מקום מדהים לשמוע בו מוזיקה והופעות חיות. אחת ההנאות הגדולות שלי מהחיים בעיר היא היכולת ללכת ברגל מהבית לראות הופעה חיה טובה, ובמקרה של קיסה זה כל כך נעים ונוח, אשכרה a walk in the park. הבר נמצא בלב פארק המסילה, ששינה את פניה של העיר, חיבר בין השכונות והוסיף לנו ירוק לחיים. עד עכשיו לא ברור לי עד הסוף איך, אבל הקונספט היפני של המקום עובד עם האוכל של אייל שני. חוץ מזה יש מזגן חזק ומבחר נאה של יין בכוסות.
דרך יפו 9

מיראז' ג'אז קיסה. צילום: סי פיש
מיראז' ג'אז קיסה. צילום: סי פיש

4. נייקד מרקט

בשנים האחרונות צצות יותר ויותר יוזמות zero waste במטרה לצמצם בזבוז מזון ופסולת בבתי אוכל. נייקד מרקט הוא המקום שמקיים כל השנה. בחנות המתוקה הזאת ברחוב בורוכוב שבלב העיר נמכרים רק מוצרים ערומים, כלומר ללא פלסטיקים ואריזות חד פעמיות. רצוי להגיע עם כלים מהבית, אבל אפשר לקנות גם צנצנת בחנות או לקחת יד שנייה ולמלא בתבלינים, דגנים, שמן זית ועוד מצרכים ביתיים כמו סבונים וכלי ניקוי. הכי שווה בחנות: חמאת בוטנים שנטחנת במקום. הכי חסר בחנות: bag in a box, יין שנמזג מקופסה. מי מרימה את הכפפה?
בורוכוב 1

✨כנסו, מקסימום תצילו את העולם!✨בעיתוי מושלם ליום כדור הארץ שחל לפני יומיים, התחדשנו בעבודה המקסימה והמרגשת הזו של…

Posted by ‎Naked Market – מוצרים ערומים‎ on Sunday, April 24, 2022

5. פורטו

חנויות וברי יין שנפתחו בשנים האחרונות, כמו בוסר ותרצה, לצד המוסדות הוותיקים כמו בסטה עם תפריט היין האגדי שלה, תרמו לכך שיש היום בארץ היצע מדהים של יבוא יין מאזורים שונים בעולם. בתוך המגוון המבורך הזה לפעמים מתחשק להיכנס דווקא לחנויות מתמחות, ויש ספורות כאלה. כזו היא החנות של היבואן והשף אייל מירון, שבמשך שנים מביא ארצה יינות מפורטוגל, מדינה עם תרבות יין מפוארת. הוא גיבש פורטפוליו נהדר של יבשים, מתוקים, מבעבעים, מחוזקים, יינות של יצרני-על וגם יינות טעימים במחירים נגישים. אני תמיד מחזיקה במקרר בקבוק מדירה של ברבייטו. האחרון שקניתי לעצמי הביתה הוא מזן ענבים שנקרא בואל והתיישן 10 שנים בחבית, יין שמצליח להיות גם מורכב וגם קל ונעים לשתייה. חמיצות טובה, מינרליות ומתיקות מענגת. החנות ממוקמת מול המסעדה של אייל ובת זוגו דליה, במיקום המיתולוגי טשרניחובסקי 6. הקאץ': לא ברור מתי פתוח, קצת כמו באירופה.
טשרניחובסקי 6

Porto. צילום: אנטולי מיכאלו
Porto. צילום: אנטולי מיכאלו