שף יוגב ירוס מרים למסעדות החדשות בעיר. כאן הוא אוכל

שף יוגב ירוס (צילום: יהונתן בן חיים)
שף יוגב ירוס (צילום: יהונתן בן חיים)

"העיר שלי" - מדור שבו בוחרות דמויות עירוניות מוכרות את המקומות האהובים עליהן. והפעם: השף שמאחורי דוכן המיטבולז "רוקו'ס" בשרונה מרקט. את התבלינים שלו הוא קונה אצל האחים הכי נחמדים בכרמל. יש להם הכל

1. פרא

הייתי שם רק פעם אחת אבל מאוד אהבתי את המקום. משהו בראשוניות דיבר אלי ובדרך שהשפים/בעלים עושים את הדברים, שמרגישה מאוד אמיתית. נראה שמאחור אין כיסים עמוקים – או לפחות לא באופן מורגש – ובמובן הטוב של המילה. כאן ועכשיו הכי טוב שאפשר, ואני מעריך את זה.
נחלת בנימין 27

פרא (צילום: רן בירן)
פרא (צילום: רן בירן)

2. וייס

מקום עם אוכל ברמה מטורפת שנפתח בתקופה שלא חשבתי שיקומו מקומות כאלה. המסעדה הוקמה בתקופת שממה קולינרית ובכלל, עם המון תעוזה אישית ויצירתית. ואני יודע כמה זה קשה.
הרצל 2

WEISS (צילום: אסף קרלה)
WEISS (צילום: אסף קרלה)

3. אחים כוחלני

את יובל וגואל כוחלני אני אוהב מאוד אישית. יש אצלם הכול, ומה שאין – הם יכולים להשיג בזמן קצר. החנות נמצאת בדיוק במעבר בין הדגים לבשר לירקות, שזה טוב לזרימה הגיאוגרפית בשוק, וכיף מאוד לקנות שם.
יום טוב 21

יובל וגואל כוחלני (צילום: איליה מלניקוב)
יובל וגואל כוחלני (צילום: איליה מלניקוב)

4. אלי תשה

בהמשך הרחוב של האחים כוחלני נמצא תשה הירקן – חנות ירקות פינתית ליד קפה יום טוב. צריך קצת לפשפש אבל מוצאים אוצרות, למשל ירקות בלאדי עונתיים כמו ארגז פאקוס שהגיע ישר מהשטחים. הסחורה המיוחדת נגמרת מהר אז צריך להזדרז או להתעדכן במה שיש.
יום טוב 39 פינת מל"ן

תשה (צילום יוגב ירוס)
תשה (צילום יוגב ירוס)

5. דלידה בר

בר מעולה שבעיניי אינו מדובר מספיק בעיר, למרות שהוא מצליח. זהו אחד הברים המעניינים והשונים שתמיד כיף להגיע אליהם, עם אווירה אירופאית – לא המהוקצעת והמהודקת אלא היותר־כיפית וזורמת. יושבים כמעט בתוך הבר או המטבח, הכל מאוד חשוף ומרגישים חלק מהעניין. זו חוויה שאין כמותה בתל אביב.
זבולון 7

דלידה בר (צילום: תמוז רחמן)
דלידה בר (צילום: תמוז רחמן)