אתמול "משחקי השף". היום סביצ'ה. זאת העיר של יוסי בן אודיס

יוסי בן אודיס (צילום אפיק גבאי)
יוסי בן אודיס (צילום אפיק גבאי)

"העיר שלי" - מדור שבו בוחרות דמויות עירוניות מוכרות את המקומות האהובים עליהן. והפעם: יוסי בן אודיס, בעלי מסעדת הטרקלין, יקב שאטו דה גליליי וסומלייה בכיר (לשעבר זוכה אליפות העולם בענף) במסע דילוגים אלכוהולי בשוק הכרמל ומסביב לו

1. קפה תמתי

את היום שלי אני מתחיל אצל מומחה הקפה, מיקי, אותו אני מכיר מהיום בו הגעתי לעיר. אז הוא היה אחמ"ש ומנהל משמרת, אחר כך בעלים של אספרסו בר. בשנים האחרונות הוא החליט להגשים חלום ולפתוח גן עדן לחובבי קפה, שכולל מגוון פולים שמגיעים מכל פינה נידחת בעולם וכוסות מקצועית ומיוחדות לקפה בלבד.
כרמל 12

קפה תמתי. צילום: רן בירן
קפה תמתי. צילום: רן בירן

2. גוגיס  

אין מי שלא מכיר את הגוגיס. הבעלים הוא האיש והאגדה. מדובר על אחד מברי הבירה המגוונים ביותר בעיר. האווירה שם אחרת לגמרי, ויש שיגידו שהיא שלוחה של פלורנטין במרכז. מה שאני הכי אוהב פה זה שהגינס תמיד טרייה.
רמב"ם 12

3. אדוארד

הבר הביתי והאינטימי שלי, שבימי חמישי מקבל מכת חשמל של הסופ"ש – אנשים רוקדים על הבר, צלחות נשברות לצלילי מוסיקה יוונית ומנהל המקום עובר עם בקבוק עראק ומשקה את הלקוחות הישר לגרון.
הכרמל 8

4. סביצ'ה בכרם

אחת המנות האהובות עליי היא סביצ'ה, ואם יש מקום אחד שמתמחה בו בעיר זה הסביצ׳ה בכרם. מדובר בדוכן אוכל העם מבחר רחב של מנות סביצ'ה מדגים טריים שהגיעו, איך לא, מהשוק. כחלק מסיורי האוכל של מאסטרשוק בכרמל אני נוהג לעצור להפסקה על סביצ'ה תאילנדי, המנה האהובה עלי, לצד כוס יין או הוגארדן.
חבשוש 31

5. יין בחצר

בר יין חדש בנחלת בנימין שמקדש ברובו לתוצרים כחול-לבן. הבר הזה נותן מענה לבילוי אינטימי נעים עבור מי שרוצים להתענג על יין בוטיק איכותי ומנות שרינג קטנות. אני נהנה לשבת על יין רוזה ולאכול ברוסקטת ספייסי טונה.
נחלת בנימין 3