היא אחת השפיות הכי תל אביביות שיש. כאן היא אוכלת ושותה

סוגרת שנה. ירדן שי (צילום: אמיר מנחם)
סוגרת שנה. ירדן שי (צילום: אמיר מנחם)

"העיר שלי" - מדור שבו בוחרות דמויות עירוניות מוכרות את המקומות האהובים עליהן. והפעם: ירדן שי (קפה אירופה) שממש לא מסתפקת במקום אחד או שניים - ומעורה לחלוטין במה שקורה ביום ולא פחות חשוב מכך - גם בלילה

15 בנובמבר 2021

1. קולנוע לב

כשהייתי מלצרית והייתי נשארת למשמרות סופ"ש בעיר ולא נוסעת להורים בצפון – אהבתי ללכת לראות סרט לבד ולבכות. לקולנוע לב היו מגיעים סרטים מיוחדים. תמיד היה לידי מקום שהייתי שמה בו את הפופקורן ואנשים היו מסתכלים עלי איך אני בוכה וצוחקת ועוברת את כל קשת הרגשות. כשרואים סרט לבד ואין עם מי לחלוק את הרגשות הכל כאילו מתפרץ, ואני אדם שלא יודע לשמור דברים בבטן. קולנוע לב היה טקס שלי ביום שישי לבד בעיר וגם קציצות דגים וקוסקוס אצל אורנה ואלה.

כל כך התגעגענו. קולנוע לב (צילום: יחסי ציבור)
כל כך התגעגענו. קולנוע לב (צילום: יחסי ציבור)

2. שוק הכרמל

אני גרה קרוב לשוק ויש בו משהו מיוחד, עם כל הירקות המטורפים. אני אף פעם לא יודעת מה אני הולכת לקנות ומוצאת את עצמי סוחבת סלים כמו סבתא. הירקות שטופים וכאילו נוצצים מטל הבוקר וזה כל כך מגרה עבורי כאדם שנמצא בתוך העיר ורוצה להיות מחובר למה שקורה עכשיו, בעונה. השוק נותן השראה ופותח את הראש ואת הנשימה.

שוק הכרמל. צילום: שאטרסטוק
שוק הכרמל. צילום: שאטרסטוק

3. מוסדות אוכל

בית תאילנדי, חנן מרגילן, ג'סמינו, הפורט סעיד ואיציק הגדול הם מקומות שמתמחים באוכל ספציפי ובאמירה ספציפית, שבסוף אני הכי אוהבת ללכת אליהם. אלה מקומות איקוניים – ג'סמינו עם הפיתות, הפורט סעיד שהאוכל בו פשוט מהמם ונכון והלב שלי תמיד פתוח לאייל שני כי למדתי ממנו המון, חנן מרגילן ובית תאילנדי ואיציק הגדול עושים אוכל בסגנון מסוים הכי אותנטי וטעים שיש. אם היה לי זמן הייתי מגיעה לכל אחד מהם פעמיים בשבוע.

פופי, ג'סמינו. צילום: נמרוד סונדרס
פופי, ג'סמינו. צילום: נמרוד סונדרס

4. רחוב מונטיפיורי

הרחוב שאני גרה בו שמרגיש קצת כמו פריז. אני יכולה לרדת ולהזמין לי כוס קפה, לשבת ברחוב, לכתוב ולהקשיב. זה משהו שמאפס אותי בבוקר, התחושה של חו"ל עם מקומות קטנים שאני מרגישה בהם בת בית והבניינים עם הסטייל. לפעמים מגיעה רוח שנושבת מהים ואני מתה על זה.

קפה mae (צילום: שלומי יוסף)
קפה mae (צילום: שלומי יוסף)

5. מקומות של לייט נייט

בדרך כלל אני מסיימת לעבוד מאוחר כשרק מקומות הלייט נייט פתוחים – הנואיבה במתחם התדר שהוא מהמם, הנילוס שיש בו רוח מהים, מקום יפה עם אווירה קצת מוקפדת וקצצת משוחררת שנורא עושה לי את זה, וה-K שנמצא שניה מהבית ושניה מקפה אירופה. אני לא אשקר, זה קורה די הרבה ובסוף אני מוצאת את עצמי חסרת שעות שינה.

נילוס (צילום: יסמין טננבאום)
נילוס (צילום: יסמין טננבאום)

6. הים בחורף

תל אביב זו עיר של ים. לי אין זמן להשתזף ולשחק מטקות ולשבת עם חברים, אבל את הים בחורף אני הכי אוהבת. זה המקום הכי יפה, רוחני ומטורף. הצבעים מדהימים והעובדה שכל הפאר הזה נמצא בתוך העיר.

חוף תל אביב בחורף (צילום: שלומי יוסף)
חוף תל אביב בחורף (צילום: שלומי יוסף)